Kratek test: Kia ceed 1.6 CRDi LX edition ISG

Test

Vzor lahkotno in natančno vodljivega družinskega avta


V prejšnji Motoreviji smo objavili test nove kie ceed s prepričljivim bencinskim motorjem; novi ceed nas je navdušil s prostornostjo, uporabnostjo, voznimi lastnostmi, vozniškim značajem in sprejemljivo ceno. Kaj se spremeni, če v tej enačbi bencinski motor zamenjamo z dizelskim?

oblika in prostornos 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Računica?

Kljub gonji proti dizelskim motorjem vsaj pri kombilimuzinah nižjega srednjega razreda dizelski motorji ostajajo v ponudbi - tudi pri Kii, ki ceeda ponuja z dvema različicama 1,6-litrskega dizelskega štirivaljnika. Preskusili smo močnejšo: ta s 100 kW in 280 Nm navora zagotavlja suverene vozne zmogljivosti, hkrati pa poraba goriva ostaja dokaj nizka: med našim testom se je gibala med 5 in 6 l/100 km. Je pa dizelski ceed manj uglajen od bencinskega iz prejšnje številke Motorevije: dizelsko poreklo izdaja tako z motornim ropotom kot motornimi tresljaji, čeprav le redko zares moteče.

Ostale lastnosti novega ceeda že poznamo: navduši s togo karoserijo, ki ob sodobni zasnovi podvozja in vzmetenja zagotavlja predvidljive in zelo suverene vozne lastnosti, natančno vodljivost in zelo dobro blaženje. Do dirkaško natančnih občutkov mu sicer še marsikaj manjka, je pa ceed vzor lahkotno in natančno vodljivega družinskega avta, ki ne zahteva nobenega privajanja ali prilagajanja.

Ob razmeroma bogati opremi za drugi najskromnejši opremski paket takšen ceed stane 21.490 evrov (ceno se da še znižati z nakupom na gotovino ali s Kiinim financiranjem) - kar je 1800 evrov več od enako opremljene različice z bencinskim motorjem.

Pod črto ...

Glede na to, da dizelski ceed porabi 1,3 litra goriva na 100 km manj od bencinskega ceeda, ni težko izračunati, kdaj se doplačilo povrne s prihrankom pri porabi goriva. 

Všeč nam je +

prostorna notranjost, udobje in vodljivost, poraba goriva

Ni nam všeč - 

premalo prepoznaven videz, hrup in tresljaji motorja, nepopolna varnostna oprema

Navduši s togo karoserijo, ki ob sodobni zasnovi podvozja in vzmetenja zagotavlja predvidljive in zelo suverene vozne lastnosti, natančno vodljivost in zelo dobro blaženje.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina 1598 cm3, največja moč: 100  kW (136 KM) pri 4000 vrt./min, največji navor: 280 Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, šeststopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 431  cm, širina: 180 cm, višina: 144,7  cm, medosna razdalja: 265  cm, masa praznega vozila: 1388  kg, dovoljena skupna masa: 1880  kg, prtljažnik: 395 - 1291  l, posoda za gorivo: 50 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 210  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 8,9 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano (NEDC): 4,1/4,6/4,3 l/100  km, izpust CO2 (NEDC): 111  g/km, poraba na testu: 5,4  l/100 km.
Cena: KMAG: 21.290 EUR
Kiin ceed je osvojil 2. mesto na letošnjem izboru za Slovenski avto leta: pri korejskem izdelovalcu ne skrivajo dejstva, da so se pri snovanju nove generacije ceeda zgledovali ravno po fordu focusu in VW golfu.

 

Ceedu dejansko lahko damo kar vzdevek “korejski golf”, kar dovolj nazorno pove, da je avto naredili zelo velik korak naprej. V ničemer ne izstopa, a hkrati je v vseh merilih zelo dober.

 

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Nazaj