AMZS test 41 otroških varnostnih sedežev

Otroški varnostni sedeži

Dobro - z izjemami: štirje sedeži so z oceno slabo pokvarili dober skupen vtis.


Letošnji AMZS test otroških varnostnih sedežev je med najobsežnejšimi v več kot 20-letni zgodovini preskušanja teh pomembnih pripomočkov za varen prevoz otrok: pod drobnogled smo vzeli 41 sedežev različnih kategorij. Kar tri četrtine sedežev na letošnjem testu je dobilo oceno zelo dobro ali dobro, a štirje sedeži so z oceno slabo pokvarili dober skupen vtis. Od kod takšne razlike?

Test otroških varnostnih sedežev, ki ga AMZS opravlja skupaj z nekaterimi evropskimi avtomobilskimi klubi in potrošniškimi organizacijami, se je v več kot 50 letih uveljavil kot zelo pomembno pomagalo za starše, ki želijo svoje otroke v avtih prevažati čim bolj varno in ki se znajdejo pred nepregledno izbiro sedežev. Neodvisen in temeljit test otroških sedežev pomaga pri nakupni odločitvi, saj sedeže na testu temeljito preskusimo v štirih glavnih kategorijah - varnosti, upravljanju, ergonomiji in morebitni vsebnosti škodljivih snovi - tako morajo pri varnosti sedeži prestati preskusne trke (čelne in bočne), pri upravljanju se posvetimo namestitvi sedeža v avtu, pri ergonomiji z otroki preverimo udobje sedenja v sedežih, na koncu pa izmerimo še vsebnost škodljivih snovi.

Dva zelo dobra, štiri sedeže odsvetujemo

Naše teste zelo resno jemljejo tudi izdelovalci sedežev, zato iz leta v leto opažamo, da se trudijo izboljšati na testih ugotovljene pomanjkljivosti. Na letošnjem testu otroških varnostnih sedežev je 28 preskušenih sedežev dobilo skupno oceno dobro, dva pa najvišjo oceno zelo dobro, kar pomeni, da se je tri četrtine preskušenih sedežev izkazalo za varne in priporočljive. Štiri sedeže smo ocenili kot zadovoljive in kljub posameznim pomanjkljivostim še vedno priporočamo njihov nakup. Pri treh sedežih z oceno pomanjkljivo je že potrebna previdnost pri nakupu, za štiri sedeže, ki so dobili skupno oceno slabo, pa odsvetujemo njihovo uporabo - njihove pomanjkljivosti so tako očitne, da lahko predstavljajo resno nevarnost za otroke.

Pri namestitvi v avto pomegajo dobro napisana navodil.

Osnovne značilnosti preskušenih sedežev

Sedeži za do leta in pol stare otroke

Enaka sedeža, a različnih blagovnih znamk maxi-cosi in bébé confort jade z osnovo 3wayfix sta na preskusu dobila najvišjo možno skupno oceno. Zelo dobro sta se izkazala pri preskusnih trkih, sta pa precej zajetna in zahtevata veliko prostora v avtu.
Sedeža maxi-cosi in bébé confort pebble pro (tudi tu gre za enaka sedeža) predstavljata eno od številnih različic sedežev pod oznako pebble. Sedeža lahko namestimo na tri različne osnove, boljšo skupno oceno pa sta izgubila z malce nerodnim upravljanjem.
Sedež inglesina darwin i-size z darwin i-size osnovo je dosegel le povprečen rezultat pri bočnem trku.
Sedež peg perego primo viaggio i-plus kinetic je dosegel dober rezultat, saj ima tudi posebno zaščito pri bočnem trku, a jo mora uporabnik pravilno uporabiti. Precejšna vsebnost škodljivih snovi.
Sedež cybex cloud Z i-size je še eden od sedežev v Cybexovi seriji cloud. Odlikuje se po tem, da ga lahko pri nameščanju otroka obrnemo postrani, a mehanizem zaklepanja ne deluje najbolje. V povprečju dober sedež, a dokaj zapleten pri uporabi.
Sedež baby jogger city go i-size je sedež graco snuggride z novim imenom - izdelovalec sedežev Joie je namreč pred kratkim prevzel izdelovalca Graco. Sedež se je bolje odrezal v različici z i-size isofix osnovo.
Sedež besafe iZi modular RF i-size je še ena od različic sedeža besafe iZi modular i-size, uporablja pa se le tako, da otrok sedi v nasprotni smeri vožnje.
Sedež avionaut pixel je zelo lahek; odlikujejo ga dobri rezultati pri večini preskusov, smo pa našli previsoko koncetracijo naftalina.
Sedež nania beone SP (poznamo ga tudi pod blagovno znamko Osann) je lahek in poceni sedež s pomanjkljivostmi pri bočni zaščiti otroka.
Otroški sedež babystyle oyster carapace infant z isofix osnovo duofix i-size base se je pri čelnem preskusnem trku odtrgal iz isofix osnove in neoviran poletel naprej. Sedež britanskega ponudnika, za katerega ne vemo, kje ga izdelujejo, je zaradi tega - kljub temu, da je pri ostalih merilih dosegel dobre rezultate - seveda dobil negativno skupno oceno: njegov nakup odsvetujemo.
Enak sedež - babystyle oyster carapace infant - brez isofix osnove, ki se ga v avto pritrdi v nasprotno smer vožnje z avtomobilskim varnostnim pasom, se je na testu odrezal brez večjih težav.
Tudi sedež chicco oasys i-size bebecare z i-size isofix osnovo je dobil slabo skupno oceno: pri čelnem trku se je iz školjke sedeža odtrgal mednožni pas, ki prek ključavnice in ramenskih pasov drži telo otroka v sedežu. Zaradi odtrganega pasu je preskusno lutko otroka katapultiralo iz otroškega sedeža.

V sedeže, v katerih otroci sedijo v nasprotno smeri vožnje, večji otroci težko zlezejo.

Sedeži za do 4 leta stare otroke 

Cybexov sedež sirona Z i-size spada v serijo cloud - tudi ta sedež lahko pri nameščanju otroka obrnemo prečno. Sedež je bil opremljen z doplačilnim opozorilom na pozabljenega otroka v avtu, njegova prsna zaponka pa učinkovito prepreči, da bi se otrok izvil iz varnostnih pasov.
Cybex sirona Z R i-size +Base Z je različica tega sedeža, ki omogoča prevažanje otrok tudi v nasprotno smer vožnje.
Sedež nuna norr je podoben sedežu nuna rebel plus i-size, omogoča pa le pripenjanje otrok tako, da gledajo v nasprotn smer vožnje. Sedež je precej težak.
Sedež nachfolger hy5.1 je izboljšana različica napihljivega sedeža, ki smo ga preskusili v prejšnjem testu: dobil je izboljšano gornje pritrditveno sidro, učinkovitejšo tlačilko za polnjenje, sedež pa ne vsebuje več škodljivih snovi.
Sedež heyner multifix twist je namenjen predvsem nemškemu trgu, dobil pa je zadovoljivo skupno oceno zaradi prevelikega nihaja naprej pri čelnem trku.

Sedež za do 7 let stare otroke

Sedež giordani galaxy 012, ki ga izdeluje TeamTex, je pri čelnem preskusnem trku razpadel in s tem močno zmanjšal možnost preživetja otroka. Hkrati se je Giordanijev sedež izkazal tudi z zapletenim pripenjanjem otroka: obe slabosti sta bili dovolj očitni, da je dobil slabo skupno oceno.

Sedeži, ki jih obračamo, omogočajo enostavno pripenjanje otroka.

Sedež za do 12 let stare otroke

Sedež apramo all stage ima kar nekaj slabosti. Sedež je preveč ploščat za čelni trk, zaponka varnostnega pasu pa se je iztrgala iz sedeža. A ker je otroka v sedežu zadržal 5-točkovni varnostni pas, je dobil skupno oceno pomanjkljivo.

Sedeži za od leta do 4 leta stare otroke

Sedež besafe iZi modular RF i-size je še ena od različic sedeža besafe iZi modular i-size, otrok pa v njem sedi v nasprotno smer vožnje.
Sedeža maxi-cosi in bebe confort pearl pro i-size sta zelo podobna sedežema z oznako 2way pearl, a uporabljata drugačno osnovo.
Sedež peg perego viaggio FF105 je postavljen na enako osnovo kot Peg Peregojev sedež primo viaggio i-plus kinetic in ima prav tako prsno zaponko, ki učinkovito preprečuje, da bi se otrok izvil iz varnostnih pasov. Dobri rezultati, le pri bočni zaščiti se je odrezal slabše.
Sedež maxi-cosi tobifix (enak sedežu bebe confort tobifix) je bil prepojen s sredstvom proti gorenju TCPP; koncentracija tega sredstva je bila tako velika, da je presegla dovoljeno vsebnost tega sredstva po standardu 2014/79/EU, ki sicer velja za otroške igrače. To je nevarno in sedež je zato dobil skupno oceno slabo.

Sedež za od leta do 7 let stare otroke

Britax-römer max-way plus je sedež za prevoz do 25 kg težkih otrok, ki sedijo v nasprotno smer vožnje - dobil je dobre rezultate pri varnostnih preskusih, slabo pa se je odrezal pri upravljanju s sedežem.

Sedeži za od leta do 12 let stare otroke

Sedež britax-römer advansafix IV R je nova generacija že večkrat preskušenega sedeža, pri kateri so odpravili večino napak predhodnikov.
Sedeža maxi-cosi in bebe confort titan pro sta se odrezala povprečno.
Sedež cuggle chaffich je izdelek izdelovalca TeamTex, ki izdeluje tudi zelo podoben sedež nania racer. Pri bočnem trku se je odtrgal zglavnik sedeža.

Sedeži za od 4 do 12 let stare otroke

Sedež britax-römer kidfix III M je še ena od različic serije kidfix - odlikuje jo malce daljša sedežna blazina.
Sedež britax-römer adventure smo preskusili že leta 2010, ko je komaj prestal čelni trk. Tokrat so bili rezultati preskusnega trka boljši kot pred devetimi leti.
Sedež safety 1st road fix je nizkocenovni sedež izdelovalca Dorel, ki se je na preskusih odrezal solidno.

Natančnejši rezultati so objavljeni v tabeli

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Nazaj