Kratek test: Honda CR-V hybrid 2.0 i-MMD AWD executive

Test

Energijski tokovi - svojo tehnično dovršenost Honda kaže z drzno zasnovanim pogonom.


Hondin cestni terenec je v svoji peti generaciji pri pogonu prvič dobil pomoč elektrike. CR-V hybrid ima tehnično zelo kompleksen pogon, ki deluje zelo dobro in učinkovito.

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Navor na vsa štiri kolesa brez pomoči menjalnika. Ga nima.

Kombinirani energijski tokovi bencina in elektrike poganjajo vsa štiri kolesa brez pomoči menjalnika, saj ga v tem avtu ni. Bistvo pa je, da zaradi tega voznik ni prav nič prikrajšan. Električni generator, ki je prevzel vlogo izenačevalnika vrtljajev oziroma menjalnika, deluje zelo uglajeno, brez zamud in še poveča udobje v vožnji. Preklopi med energijskimi tokovi so praktično nezaznavni in voznik jih lahko spremlja na preglednem zaslonu digitalnih merilnikov. Avto z mesta vedno neslišno spelje na elektriko. Pri pospeševanju se vse dogaja zelo uglajeno z bistveno manj neprijetnih frekvenc kot pri tekmecih z brezstopenjskim menjalnik. Zmogljivosti so povsem zadovoljive oziroma primerljive s tekmeci. Bistvo takega pogona je seveda učinkovitejše upravljanje z energijo, kar se najbolj očitno pozna pri porabi. Ta se glede na slog vožnje giblje med 5,8 in 7,2 l goriva na 100 kilometrov, kar so značilne vrednosti za dizelske cestne terence te velikosti - tudi zato, ker ima avto štirikolesni pogon. Hibridni CR-V s štirikolesnim pogonom je na testu v povprečju porabil 3 litre manj kot CR-V s štirikolesnim pogonom in CVT menjalnikom.

Kljub hibridnem pogonu je CR-V zadržal štirikolesni pogon z mehansko povezavo med prednjimi in zadnjimi kolesi. Navor se nazaj prenaša brez zamud in z vidika vozne dinamike, varnosti in praktičnosti je to eden boljših hibridov.


Dodatnih 100 kg, ki jih prinesejo elektromotor, generator in kompakten akumulatorski sklop (1,3 kWh), se med ovinki ne pozna. Lega na cesti je zanesljiva, podvozje dobro gladi cestne neravnine in vožnja je v tej hondi zelo prijetna in udobna. Svoje k počutju doda še prostorna, pregledna, svetla in odlično zvočno zatesnjena kabina. Voznikov položaj je zelo dober in vstopanje v kabino je zaradi višjega sedežnega položaja udobno. Prtljažnik je zaradi kompleksnega pogona manjši za 64 litrov, a to se pri uporabniški izkušnji praktično ne pozna, saj je še vedno povsem dovolj velik za večino družinskih potreb. Z najvišjo ravnjo opreme executive ta honda z varnostjo in udobjem nič ne prepušča naključju. Celo projekcijski zaslon, velika panoramska streha in električni pomik sedežev so všteti v ceno avta.

Na osrednjem delu armature ni ročice menjalnika, pač pa le električna stikala za vklop pogona D, parkirne prestave P, vzvratne R in prostega teka N.

Pod črto ...

Svojo tehnično dovršenost Honda kaže z drzno zasnovanim pogonom pri katerem niso iskali tehničnih bližnjic, a naredili dober in uglajeno delujoč avto. To je izrazito Hondin način. Avto ni poceni, a glede na tekmece je dobrih 42 evrskih tisočakov po sistemu “all inclusive” primerna cena. 

Všeč nam je +

učinkovit hibridni pogon, prostorna kabina, natančna izdelava, nezahtevna in udobna vožnja, bogata varnostna oprema

Ni nam všeč -

upravljanje multimedijskega sistema

Prtljažnik je zaradi kompleksnega pogona zgubil 64 litrov, a to se pri uporabniški izkušnji praktično ne pozna, saj je prtljažnik še vedno povsem dovolj velik za večino družinskih potreb.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina 1993 cm3, največja moč: 107  kW (145 KM) pri 6200 vrt./min, največji navor: 175 Nm pri 4000 vrt./min, električni motor: 135 kW (184 KM), največji navor 315 Nm. Stalni štirikolesni pogon.
Mere in masa: dolžina: 460  cm, širina: 185,5 cm, višina: 168,9  cm, medosna razdalja: 266  cm, masa praznega vozila: 1726  kg, dovoljena skupna masa: 2275  kg, prtljažnik: 472 - 1697  l, posoda za gorivo: 57 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 180 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 8,8 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 5,7/5,1/5,5 l/100 km, izpust CO2: 126  g/km, poraba na testu: 6,8  l/100 km.
Cena: AC Mobil: 42.400 EUR

 

Pohvaliti velja slovenski prevod menijev, saj tudi zvočna opozorila vmesnik predvaja v slovenščini. Sicer pa je upravljanje z multimedijsko napravo še vedno malce preveč komplicirano in zahteva nekaj privajanja.

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj