Prvi pogled: Škoda scala - svetovna premiera

Prvi pogled

Na skali uspeha: naslednica rapida, ima potencial novega "ljudskega prvaka"


Prvi pogled
Ko se je Škoda v devetdesetih letih prejšnjega stoletja začela vračati na trge zahodne Evrope, nihče ni verjel, da bo kadarkoli naredila avto za v vrh nižjega srednjega razreda. Scala, naslednica rapida, ima tak potencial.

Zanimivosti in dejstva

Motorji z razponom moči od 66 do 110 kW

različica gorivo št. valjev moč navor menjalnik
1,0 TSI bencin 3 70 kW (95 KM) 175 Nm 5-stopenjski ročni
1,0 TSI bencin 3 85 kW (115 KM) 200 Nm 6-stopenjski ročni ali 7-stopenjski DSG
1,5 TSI bencin 4 110 kW (150 KM) 250 Nm 6-stopenjski ročni ali 7-stopenjski DSG
1,6 TDI dizel 4 85 kW (115 KM) 250 Nm 6-stopenjski ročni ali 7-stopenjski DSG
1,0 G-TEC CNG in bencin 3 66 kW (90 KM) 145 Nm 6-stopenjski ročni

Primerjava osnovnih dimenzij

  Škoda scala Škoda rapid SB Volkswagen golf  Renault megane Hyundai i30
dolžina 436,2 cm 430,4 cm 425,8 cm 435,9 cm 434,4 cm
medosje 264,9 cm 260,2 cm 263,7 cm 266,9 cm 265 cm
prtljažnik 467 l 415 l 380 l 384 l 395 l

Preverjen recept: izkoristek prostora

Čehi so s scalo znova dokazali, da znajo s pridom izkoristiti vse tehnične prednosti, ki so jim na voljo pod streho koncerna Volkswagen. Ko smo nekaj minut po razkritju na svetovni premieri sedli v avto, je prve vtise zaznamovala predvsem prostornost. Scala je prva škoda, postavljena na prilagodljivo koncernsko osnovo MQB-A0, namenjeno kompaktnim avtomobilom. Na enakih temeljih stojita polo in ibiza. Škodini oblikovalci pa so si zamislili precej več in precej več tudi naredili. Prilagodljivost platforme so v svojem slogu, ki ga je uveljavila že octavia, izkoristili do zadnjega razpoložljivega milimetra, saj ima dobre 4,3 metre dolga scala med sprednjimi in zadnjimi kolesi 264,9 cm prostora, za zadnjo klopjo pa še 467-litrski prtljažnik. Po prostornini osnovnega prtljažnika, ki ga je mogoče povečati na 1,4 kubičnega metra - za seboj pusti prav vse razredne tekmece. Prepriča predvsem z obilico prostora na zadnji klopi, ki ga v tem razredu nismo vajeni; prostora za kolena je vsaj toliko kot v octaviji.
Scalo bodo januarja prihodnje leto začeli izdelovati v Škodini tovarni v Mladi Boleslavi, novo ime pa so pri Škodi povzeli iz italijanščine, kjer scala pomeni lestev oziroma strme stopnice.
Videz scale je zelo dinamičen, nadaljuje začrtani slog oblikovanja z ostrimi linijami pravilnih oblik. V živo avto deluje prepričljivo: je skladno oblikovan in bolj eleganten od rapida spaceback.

Pri obliki izstopa predvsem zadnji del, kjer ste bralci - glede na prve odzive na naših družabnih omrežjih - opazili podobnosti z drugimi znamkami predvsem Volvom.

Svetovna premiera v eni od prestolnic umetne inteligence

Prizorišče svetovne premiere scale je bilo izbrano z razlogom: izraelski Tel Aviv je ena od prestolnic umetne inteligence, kjer je 8 univerz in kar 19 tehnoloških inkubatorjev umetne inteligence. Škoda si je na vzhodu Sredozemlja poiskala močne partnerje, s katerimi bo razvijala napredne sisteme in storitve mobilnosti in električne pogonske tehnologije. Rešitve napredne digitalizacije in varnostnih sistemov ponuja tudi scala. Vse različice bodo opremljene z integriranimi e-SIM karticami, kar pomeni, da bo avto prek širokopasovne mobilne povezave (LTE) vsezkozi povezan s svetom. Voznik bo prek zaslona mobilnega telefona lahko komuniciral z avtom, ga na daljavo denimo zaklenil, si v navigacijo naložil načrt poti, posodobil aplikacije … Tudi zato na scalino armaturni plošči kraljujejo prilagodljivi digitalni merilniki (s premerom 10,25 palca), v najpametnejši različici pa ima avto še 9,2-palčni zaslon na dotik, ki so ga umestili na zgornji del osrednjega dela armaturne plošče, blizu voznikovim očem.
Češki golf bo lahko opremljen z LED žarometi in novo generacijo aktivnih asistenčnih sistemov: na seznamu je 11 vozniških pomočnikov. Češki inženirji so nam samozavestno dejali, da je z varnostno zasnovo karoserije in pametnimi sistemi za pomoč voznikom scala pripravljena, da osvoji vseh 5 zvezdic na varnostnih testih Euro NCAP.
Najmanj novosti je v motornem prostoru oziroma pri zasnovi pogona. Različice s štirikolesnim pogonom ne bo. Na voljo bo pet motorjev z razponom moči od 66 do 110 kW: trije bencinski (1,0 TSI 70 ali 85 kW in 1,5 TSI 110 kW), en dizelski (1,6 TDI 85 kW) in litrski trivaljni motor, ki ga poganja zemeljski plin (1,0 G-TEC 66 kW). Odločitve, ali bo scala dobila električni kabel, pa Škoda zaenkrat še ni sprejela.

Predvsem z boka ostaja klasična kombilimuzina, ki z 18-palčnimi platišči nastopi zelo suvereno.

Pod črto …

Škoda scala bo v Slovenijo prišla aprila ali maja prihodnje leto. S prostornostjo in uporabnostjo, ki sta bili vselej zaželjeni lastnosti pri Škodinih kupcih, se utegne na lestvici najbolje prodajanih avtov povzpeti zelo visoko - če bo le cena primerna …

- naslednica rapida spaceback
- največji prtljažnik med tekmeci - 467 l
- nova zasnova armaturne plošče
- dopolnjeni varnostni sistemi
- spletna povezava
- motorji od 66 do 110 kW
- naprodaj aprila ali maja

Fotoutrinki s svetovne premiere v Tel Avivu

Zasnova armature je nova, a ne radikalno drugačna in povzema vse značilne elemente in ergonomijo Škodinih novih modelov. Na prvi pogled je videti bolj prestižna, od blizu je to še vedno Škoda - korektno narejena, uporabna, a brez presežkov v materialih in obliki. V osnovni opremi osrednji digitalni zaslon po diagonali meri 6,5 palca. Seznam značilnih Škodinih uporabnih rešitev so pri scali dopolnil z električno pomično vlečno kljuko in odpiranjem prtljažnih vrat z dotikom, ki jih nato odpre in zapre elektrika.

Je ali ni največja? Bo golf izgubil naslov “ljudskega” prvaka zaradi češkega golfa?

Trditvam Škodinih oblikovalcev o največjem prtljažniku v razredu smo oporekali s hondo civic. Priznavajo, da ima honda za 11 litrov večjo prostornino prtljažnika, a trdijo, da po zasnovi ne sodi med klasične kombilimuzine pač pa med limuzine z dvižnimi zadnjimi vrat - kot octavia. Ob prevrnjenem naslonjalu zadnje klopi sicer scala s 1410 litri prekaša tudi hondo.

Precej diplomatsko držo so Čehi zavzeli pri vprašanju o tekmecu - VW golfu -, ki velja za ljudskega prvaka. Pravijo, da sta si scala in golf po strategiji še vedno precej različna avtomobila, imata vsak svoje značilnosti in nagovarjata različne kupce.

Scala zmore do hitrosti 210 km/h nadzirati varnostno razdaljo, samodejno ustaviti in speljati, preprečiti nesrečo od menjavanju smeri, preprečiti nalet s pešci in kolesarji, samodejno krmiliti svetlobni snop in ob nesreči z večnaletnim zaviranjem preprečiti nadaljnje poškodbe.

Razlog, da je Škoda za svetovno premiero izbrala Tel Aviv, ni naključje, saj v Izraelu ta hip deluje več kot 600 visokotehnoloških startup podjetij. Kljub napovedani elektrifikaciji - Škoda bo do leta 2025 predstavila 10 električnih modelov - scala za enkrat še ne bo dobila električnega oziroma elektrificiranega pogona. Prva električna modela bosta predstavljena prihodnje leto.

 

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj