Za volanom: Volkswagen T-roc

| Za volanom

(Pre)drznost za vse, ki jih golf ne zanima več ...


Drzen, zanimiv, mladosten, barvit volkswagen? Pa še trendovski in po okusu trga oziroma kupcev? Povsem nemogoče ni, prav pogosto pa tudi ne. A novi T-roc je prav tak: zanimiv, moden in drzen cestni terenec, s katerim Volkswagen piha na dušo kupcev, ki jih golf ne zanima več …

 


Zanimivosti in dejstva:

Šest prisilno polnjenih motorjev (TSI in TDI) z razponom moči od 85 do 140 kW.
Golfova različica cestnega terenca, ki utegne tudi golfu narediti precej zaradi svoje vpadljive podobe in voznih lastnosti. 
445-litrski prtljažnik in 16,1 cm oddaljen od tal.
Volkswagnov nov, drugačen oblikovni pristop s široki sprednjim delom in kupe strešno linijo, ki se bo nadaljeval tudi pri manjšem T-crossu in električnem cestnem terencu I.D. crozz. Na voljo je 24 barvnih kombinacij. Napredne digitalne funkcije in storitve po vzoru prenovljenega golfa, vključno s prilagodljivimi digitalnimi merilniki in pregledom vozila na daljavo (zaklepanje, nivo goriva, temperatura, lokacija …)
4motion štirikolesni pogon in 7-stopenjski DSG menjalnik del serijske opreme pri najmočnejšem motorju v ponudbi. Odlične vozne lastnosti in elektronska zapora diferenciala XDS.
Bogata vsebina aktivne varnosti: na voljo je večina najsodobnejših vozniških pripomočkov: aktivni tempomat, ki deluje do hitrosti 210 km/h, pomočnik za vožnjo v zastoju, nadzor prometa za avtomobilom, branje prometnih znakov … V serijski opremi vseh različic so vgrajeni sistem proti naletu s prepoznavanjem pešcev, sistem za aktivno vzdrževanje smeri znotraj voznega pasu in sistem večnaletnega zaviranja.
V Slovenijo se pripelje januarja 2018. Cena: od 17.990 evrov.

T-roc je odličen primer prilagodljivosti modularne platforme za modele s prečno postavljenim motorjem. VW inženirji so golfovi platformi skrajšali medosno razdaljo z 262 cm na 259 cm in dvignili višino avta od tal s 14,2 na 16,1 cm.

Bo golf ob njem še ostal prvi zvezdnik?

Golf je še vedno Volkswagnova zlata kura, a tudi nemški velikan pozorno spremlja in meri okuse kupcev. Tudi zato z novim T-rocom dopolnjuje in širi svojo paleto cestnih terencev oziroma križancev, ki so med kupci vse bolj priljubljeni in naj bi v naslednjih petih letih na evropskih trgih dosegli 35-odstotni tržni delež.

S touaregom in predvsem tiguanom pri VW sicer sledijo tržnim zahtevam in tekmecem, a to ni dovolj – T-roc bo stregel okusom tistih kupcev, ki sta jim tiguan in touareg prevelika in predraga. Da se pri tem T-roc naslanja na golfovo osnovo, ni nič čudnega – in tudi nič slabega. Modularna platforma za prečno postavljene motorje je bila zasnovana prav zato, da omogoči raznolikost avtomobilskih oblik in zasnov, T-roc pa je odličen primer njene prilagodljivosti. VW inženirji so golfovi platformi skrajšali medosno razdaljo z 262 cm na 259 cm in dvignili višino avta od tal s 14,2 na 16,1 cm. Hkrati so oblikovalcem dovolili, da podobo prednjega dela začrtajo drzneje in mu vtisnejo nov svetlobni podpis, zadnji del avta pa zarišejo kupejevsko poševno in dinamično.

Precej drugačen

Tudi T-rocova notranjost precej odstopa od golfove: ne samo po barvitosti (na voljo je kar nekaj barvnih kombinacij plastičnih vložkov), pač pa tudi po vgrajenih materialih. Armaturno ploščo namreč prekriva trda plastika z natančnimi stiki, a v golfu (in večini drugih volkswagnov) prsti lahko otipajo mehkejše površine. Volkswagnova razlaga: mlajših kupcev trde površine ne motijo, ker so jih navajeni iz sveta pametnih mobilnikov. Je pa zato T-roc na voljo z najsodobnejšimi multimedijskimi sistemi, ki jih v bolje opremljenih različicah upravljamo prek 8-palčnega, natančno odzivnega in na dotik občutljivega zaslona.

Manj medosnih centimetrov in kupejevsko poševen zadek pomeni manj prostora v T-rocovi potniški kabini – kompromis se pozna predvsem pri prostoru na zadnji klopi, kjer prostora za kolena in glave zmanjka hitreje kot v golfu. Tudi prtljažnik s 445 litri in plitkim dnom ne navduši z uporabnostjo – a tovornim in prostorskim zahtevam so namenjeni številni drugi volkswagni.

Preseneti z voznimi lastnostmi

T-roc preseneti pri voznih lastnostih; malce krajša medosna razdalja, čvrsta platforma in dobro podvozje oziroma vzmetenje pomenijo okretnost, natančno vodljivost in suverenost na vseh podlagah. Pri večini T-rocov bo motor sicer poganjal prednji kolesi, a na voljo je tudi nekaj štirikolesno gnanih pogonskih kombinacij.

Motorno izbiro sestavljajo trije bencinski in trije dizelski motorji – paleto začenja litrski trivaljnik s 85 kW, nadaljuje 1,5-litrski štirivaljni TSI s 110 kW in končuje 2-litrski TSI s 140 KW – slednji je tehnično blizu tistemu v golfu GTI in je na voljo le s štirikolesnim pogonom. Tudi dizelski motorji so trije: 1,6-litrski s 85 kW in 2-litrski s 110 in 140 kW. Čeprav je javno mnenje precej nenaklonjeno dizelskim motorjem, pusti najbolj prepričljiv vtis prav T-roc z najmočnejšim dizelskim motorjem, DSG menjalnikom in štirikolesnim pogonom: ob okretnosti in vozni dinamiki ga odlikuje tudi zelo učinkovit prenos navora na cesto.

Prtljažnik s 445 litri in plitkim dnom ne navduši z uporabnostjo – a tovornim in prostorskim zahtevam so namenjeni številni drugi volkswagni.

Diploma iz varnosti

Volkswagen ima bogato založene regale voznih in varnostnih pripomočkov – in večina dodatkov bo na voljo tudi v T-rocu. Nekaj v serijski opremi – tudi učinkovit paket varnostnih pripomočkov s sistemom proti naletu in radarskim tempomatom, marsikaj pa bo na voljo v paketih dodatne opreme za doplačilo – tudi digitalna armaturna plošča, pametni LED žarometi in še marikaj drugega.

Več bo znano januarja, ko bo T-roc z obljubljeno začetno ceno 17.990 evrov zapeljal tudi na naše ceste. A že zdaj lahko napovemo, da bo T-roc nedvomno eden od krojačev slovenskega avtomobilskega trga v prihodnjem letu. Zanimivo bo opazovati, kako bo T-roc vplival na prodajo golfa. 

Digitalno krepko v koraku s časom in modno bolj dosleden od Volkswagnovega povprečja. 

Pod črto ...

Volkswagnov cestni terenec na golfovi osnovi
všečna oblika in podoba
omejena prostornost zadaj in v prtljažniku
trije bencinski in trije dizelski motorji
pogon spredaj ali na vsa štiri kolesa
naprodaj januarja za najmanj 17.990 evrov

Preberite še:

#ZaVolanom: Volkswagen polo - korak med velike

#Test:  Volkswagen arteon 2.0 TDI 4motion R-line

Ključne besede

volkswagencestni terenecVolkswagen T-roc

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj