Za volanom: Subaru impreza

| Za volanom

Nasvidenje hitrost, dobrodošla varnost!


Subarujevi avtomobili so sinonim za vzdržljivost, zanesljivost in športnost. Impreza želi v svoji 5. generaciji nadaljevati ključne vrednote znamke, a z veliko spremembo. Poslavlja se od športnega značaja in v ospredje postavlja varnost. Je to najvarnejši avto za 20 tisočakov?

 

Zanimivosti in dejstva:

Da, subaru impreza WRX STi s 5. generacijo dokončno odhaja v dvorano slavnih. Niso pa ne potrdili in tudi zanikali ne, da se duh te športne ikone morda ne bo reinkarniral v povsem novem modelu.
Od leta 1992 pa do danes je Subaru po vsem svetu prodal okoli 3,5 milijona imprez. Od tega 250 tisoč v Evropi.
Inženirji so v skladu z novo usmeritvijo v varnost temeljito posegli v karoserijo, podvozje in zavore. Avto se pri hitrosti 55 km/h ustavi v 9,3 metra (pojemek 1,1 G). Na varnostnih preskusnih trčenjih Euro NCAP je impreza osvojila 5 zvezdic.
Varnost nova impreza postavlja v vse segmente vožnje in 360-stopinjski nadzor okolice avtomobila: od preprečevanja nesreče z aktivnimi asistenčnimi sistemi, do izboljšanih voznih lastnosti s pomočjo natančnejšega krmiljenja, močnejše karoserije, izdatnejšega oprijema, zanesljivejše lege in učinkovitega AWD simetričnega pogona.
Subaru skoraj tri desetletja že razvija sisteme aktivne varnosti za preprečevanje naleta. Gre za tehnologijo EyeSight, ki v svoji 3. generaciji združuje lasersko tipalo in stereo kamero. Impreza je trenutno edini avtomobil na trgu, ki bo pod mejo 20 tisoč evrov v serijski opremi ponudil sistem proti naletu, aktivni tempomat, sistem za vzdrževanje smeri znotraj voznega pasu in stalni štirikolesni pogon.
Impreza na ceste prinaša zanimivo funkcijo opozorila vozniku, da je avto pred njim speljal. Ko denimo pri čakanju pred semaforjem ali v zastoju vozilo pred imprezo spelje, ta s kratkim zvočnim opozorilom opozori voznika na dogajanje. Kar pomislite, kolikokrat se voznik v koloni zamisli in vozilo še vedno stoji, ko se promet pred njim že premika.

Stoji na trdnih temeljih: AWD pogon serijsko

Za ljubitelje impreze, avtomobila, ki je od leta 1992 svoj ugled gradil na hitrostnih preizkušnjah svetovnega prvenstva v rallyju, bo morda šok, da bo stroj prvakov dokončno prekinil vezi s hitrostjo in drsenji skozi makadamske ovinke. Nova impreza želi postati sinonim napredne varnosti, pasivne in aktivne. Njena nova usmeritev še vedno stoji na ključnem temelju znamke, simetričnem stalnem štirikolesnem pogonu AWD. Ta je serijski v vseh stopnjah opreme.

Prvi stik z avtom je postregel z občutkom, da je zasnovan povsem na novo. Pri tem moramo opozoriti na dejstvo, da na slovenske ceste 4. generacija sploh ni prišla. Kakorkoli, nova impreza daje vtis zelo kakovostne izdelave. Kabina je prostornejša, plastika mehkejša na otip, sredinsko postavljen 8-palčni zaslon visoke ločljivosti pa podpira tudi digitalni radio in oba ključna protokola za sodobno komunikacijo s pametnimi telefoni, Apple CarPlay ter Android auto. Omeniti velja še podatkovno bogat potovalni računalnik, katerega podatki se pojavljajo na dveh pomožnih zaslonih, med merilniki in na vrhu armature, a množica stikal in menijev zahteva nekaj privajanja, preden je voznik zmožen hitrega preklapljanja med podatki o vožnji, navigaciji in funkcijami varnosti ter udobja.

Ergonomsko je impreza še vedno tipični azijec, malce zapleten, poseben, a dosleden.

Podobno lahko zapišemo za zunanjo podobo, ki se ne uklanja zahtevam in smernicam evropske avtomobilske mode. Nikakor ne govorimo o oblikovnem presežku, a avto je drugačen. Pravi subaru, čeprav imajo stekla na vratih okvir. Žal. So pa linije ostrejše in bolj dinamične od zadnje impreze, ki se je vozila po Sloveniji. V 5. generaciji bo avto v Evropi na voljo zgolj kot kombilimuzina s petimi vrati.
Subaru v imprezi kot prvem avtu novega rodu predstavlja globalno karoserijsko platformo, ki temeljito posega v izboljšanje čvrstosti ter omogoča boljši izkoristek prostora. Glede na skupno dolžino 446 cm in 267 cm razdalje med osema bi sicer predvsem na zadnjih sedežih pričakovali še kakšen centimeter več za kolena. Je pa notranjost dovolj prostorna za večino nalog družinske mobilnosti.

Prtljažnik je ob zložljivi klopi (60 : 40) skupno zrasel za 82 l in meri od 385 do 1565 l. Je lepo obdelan, precej širok in enostavno dostopen.

Skozi ovinke po Subarujevo - odlično

Med ovinki je impreza še vedno pravi subaru. Z novo karoserijo, pri kateri so vzvojno čvrstost močno povečali, okrepili obese, zavore in na novo vpeli stabilizatorje, smo se na poligonu v hramu hitrosti v Monzi prepričali, da je lahkotnost in natančnost vožnje postavljena na precej visoko raven. Pelje se odlično, nagiba se manj in ustavi se prej. K vsemu pa dodajte še odriv na vsa štiri kolesa. Varnost tako dobi konkretne rešitve. Užitki? Podvozje bi jih ponudilo, a srce umirja zadevo. Pod motornim pokrovom je lahko zgolj 1,6-litrski atmosferski bencinski bokser. Je 12 kg lažji, tišji in bolj uglajen, a s 84 kW in 150 Nm ponuja zgolj vožnjo, ne uživanja. V prometnih zamaških Milana, na krajšem avtocestnem odseku in po nekaj kilometrih predmestja je računalnik pokazal porabo 7,1 litra. Za 1358 kg težak avto s stalnim štirikolesnim pogonom rezultat ni slab, a tekmeci z več moči znajo biti varčnejši. Tudi pri menjalniku impreza ostaja posebna. Vse bodo serijsko opremljene z brezstopenjskim samodejnim, ki pa je zaprisežen predvsem udobju. Pogon je zanesljiv, ne pa odziven.

Subaru je na japonskih cestah raziskoval konkretne učinke sistema EyeSight za preprečevanje naleta in ugotovil, da se je število prometnih nesreč povzročenih z njihovimi avtomobili od leta 2014 zmanjšalo za 61 odstotkov.

V tri slovenske salone – na Vrhniki, v Kranju in v Mariboru – se je nova impreza pripeljala konec novembra. Zanimiva je njena cena, saj za 19.990 evrov voznik v serijski opremi dobi učinkovit sistem proti naletu s samodejnim zaviranjem, radarski tempomat, sistem za ohranjanje smeri, AWD pogon, električni pomik vseh stekel, klimatsko napravo, DAB digitalni radio in predvsem vse Subarujeve vozniške vrednote. Kdor jih pozna, ceni varnost in se ne boji vremena. 

Simetrični stalni štirikolesni pogon AWD je serijski v vseh stopnjah opreme.

Pod črto ...

brez dizelskega motorja
stalni štirikolesni pogon, 1,6-litrski bencinski bokser motor in CVT menjalnik
serijsko vgrajeni aktivni varnostni pripomočki
nova čvrstejša in lažja karoserija
že naprodaj za najmanj 19.990 evrov

Dobro podvozje bi zmoglo streči tudi precej močnejšemu motorju. Avto je zelo stabilen in natančno vodljiv, a pogon (motor in menjalnik) je na strani umirjenih voznikov.

Ključne besede

Subaruštirikolesni pogonSubaru impreza

Avtorji

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Sorodne novice

Nazaj