Za volanom: novi audi A6

Za volanom

Tehnični doktorat iz varnosti, udobja in digitalnih tehnologij.


Audi je novega A6 na zahteve sodobne mobilnosti visokega razreda pripravil s tehničnim doktoratom iz varnosti, udobja, digitalnih tehnologij – in voznih lastnosti v ovinkih.

Zanimivosti in dejstva: Audi pač mora biti tehnično drzen

4,939 metra dolga limuzina z 2,924-metrsko razdaljo med osem, je dimenzijsko ostala praktično povsem v mejah predhodnika. Nekaj milimetrov prirastka v vse smeri gre bolj ali manj na račun oblikovanja. V kabini je prostora dovolj, čeprav ne nadpovprečno veliko. Dodatne milimetre (5) so iztisnili za kolena na zadnji klopi in tudi po notranji širini “šestica” sedaj pusti boljši vtis.
Novi audi A6 s quattro pogonom, 5-stopinjskim pomikom zadnjih koles (štirikolesno krmiljenje) in čvrstejšo karoserijo prepriča kot izrazito vozniški, skoraj športen avto. V ovinkih ponudi veliko oprijema in natančno vodenje brez odstopanja v začrtani smeri. Vožnja je izjemno lahkotna in avto odlično skriva kilograme.
Pogled na voznikov delovni prostor razkriva popolno digitalizacijo. Uporabniška izkušnja se približuje tablici oziroma pametnemu telefonu, avto se odziva tudi na glasovne ukaze, a ne slovenske. Klasičnih, mehanskih stikal na zgornjem, osrednjem delu sredinske konzole ni več. Je pa na spodnjem zaslonu prostor za bližnjice, ki si jih nastaviš tako kot na zaslonu pametnega telefona. Ne moremo mimo odličnega 12,3-palčnega sklopa prilagodljivih digitalnih merilnikov in naprednega projekcijskega zaslona. Ta v barvah na vetrobransko steklo pošilja vse ključne informacije, tudi navigacijske napotke. 
Z bolj čvrsto in aerodinamično (količnik zračnega upora 0,24) jekleno-aluminijasto karoserijo  zgrajeno na prilagodljivi osnovi MLB evo audi A6 poleg večje varnosti in boljših voznih lastnostih, potnikom postreže s tišjo in posledično bolj udobno kabino.

Poslovna in osebna mobilnost

Inženirji iz Ingolstadta samozavestno obljubljajo, da so z novo generacijo audija A6 naredili enega najbolj vsestranskih avtomobilov visokega razreda. Na ceste pošiljajo dinamično limuzino, ki naj bi suvereno obvladovala tako poslovno in osebno mobilnost – za zahtevnega voznika, ki vsak dan – po mestu in odprtih cestah – prevozi veliko kilometrov, ne glede na vremenske in vozne razmere. A6 je namreč edini v razredu, ki ponuja dva različna sistema štirikolesnega pogona glede na izbor motorja. Mejo predstavlja 500 Nm navora. Na voljo je stalni, mehanski quattro pogon ali pa elektronsko nadzorovan ultra quattro, ki se samodejno vklopi, ko prednji kolesi začneta izgubljati oprijem. V osnovi odlične vozne lastnosti je mogoče nadgraditi še s športnim podvozjem, prilagodljivim zračnim vzmetenjem in s štirikolesnim krmiljenjem. Navduši zlasti slednje, saj skoraj 5 m dolg avto na parkiriščih polkrožno obrne na dober meter ožjem prostoru (skupaj le 11,1 m) od tekmecev. Vožnja je s tem pripomočkom res lahkotna: na ulicah in med ovinki imaš za volanom občutek, da voziš vsaj za razred manjši avto. Uravnoteženo podvozje z izborom petih različnih voznih programov ob tem tudi dobro skriva oziroma nadzoruje kilograme. Avto se pelje zares vrhunsko.

Po vozniški dinamiki je audi A6 ujel svojega največjega tekmeca BMW serijo 5. Po udobju in umetni inteligenci pa ga po našem mnenju že pušča za seboj.

Digitalni ščit: 5 radarjev in 5 kamer

V zvočno odlično zatesnjeni kabini vlada umirjeno vzdušje; prostora je dovolj, preglednost je boljša kot prej. Počutje negujejo izbrani materiali, sedeži, ki omogočajo masažo, ambientalna osvetlitev, prvovrstne komunikacijske sposobnosti, digitalizacija in zmogljivo ozvočenje.

Z udobjem se novi A6 približuje udobju v A8 ali A7, sledi pa jima tudi z eleganco in umetno inteligenco. Novi A6 cesto oziroma promet pred, ob in za sabo (lahko) nadzoruje s petimi radarji, petimi kamerami, infrardečo kamero za nočni vid, dvanajstimi ultrazvočnimi senzorji in najsodobnejšim laserskim čitalnikom lidarjem.

Osrednji krmilnik varnostnih sistemov za pomoč vozniku (zFas) od teh čutilih dobi ostro sliko s ceste in brezhibno deli ukaze asistenčnim sistemom – na voljo jih je kar 39. V 20 minutnem zastoju pred letališčem v Portu, kjer smo preskušali novi A6, nismo niti enkrat pritisnili na zavoro ali plin ali obrnili volana: A6 je s pomočnikom za vožnjo v gostem prometu rutinirano speljeval, zaviral, nadziral varnostno razdaljo in držal smer sredi izbranega pasu. Zaupanje v tehnologijo te ob brezhibnem delovanju sistemov sprosti; novi A6 je že zmožen vozniku pomagati, da v njem z malce doslednosti nikoli ne bo postal povzročitelj prometne nesreče.

Bolj kot po merah in prostoru je A6 napredoval digitalno, po diagonalah zaslonov. Osrednji komunikacijski center predstavlja 10,1-palčni zaslon v kombinaciji z MMI navigacijo, pod njim pa je še 8,6-palčni zaslon namenjen za nastavitev bližnjic, upravljanju s klimatsko napravo in prezračevanjem ter pisanju s prsti za vnos navigacijskih podatkov.

Avto so izdatneje prilagodili za vožnjo različnih voznikov. Do 7 voznikov si lahko povsem po svoje (400 kombinacij) nastavi - funkcije in shrani svoj vozniški profil. Glede na kompleksnost elektronske pameti in vsebine slednje utegne priti zelo prav.

 Za začetek: 3,0-litrska TFSI ali TDI V6 motorja z 250 ali 210 kilovati

Ob vstopu na trg bodo na voljo trije motorji: 3,0-litrska bencinski in dizelski šestvaljnik (55 TFSI z 250 kW in 500 Nm, 50 TDI z 210 kW in 620 Nm) ter tih, a presenetljivo odziven 2-litrski štirivaljni dizel (40 TDI: 150 kW in 400 Nm). Vsi motorji so v prid večje učinkovitosti in odzivnosti opremljeni z blagim hibridnim sistemom. Serijska oprema vključuje samodejni menjalnik: 7-stopenjski S-tronic z dvema sklopkama ali 8-stopenjski tiptronic. Ročni menjalnik se je iz “šestice” poslovil. 

V oči pade napeta streha, ki se lepo spusti v zelo položen C stebriček, linija pa se izteče v kratek pokrov prtljažnika z diskretnim usmerjevalnikom zraka. Zadek krasijo nove luči z vodoravno svetlobno linijo in devetimi pokončnimi elementi.

Pod črto ...

Audi se je med najboljše prebil predvsem s svojo tehnično doslednostjo. Nekoč je bilo za ugled dovolj premagati strmino zasnežene skakalnice, danes je to treba dopolniti z elementi avtonomne vožnje, popolno digitalizacijo, velikim udobjem in vrhunskim obvladovanjem ceste. Vse to novi A6 zmore, le poceni ni, a glede na bogato vsebino niti ne more biti.

- dve različici štirikolesnega pogona quattro
- 530-litrski prtljažnik
- štirikolesno krmiljenje
- odlične vozne lastnosti in udobje
- vsi motorji so opremljeni z blago hibridno tehnologijo
- 39 varnostnih sistemov za pomoč vozniku
- naprodaj julija za najmanj 51.120 EUR 

Dve različici štirikolesnega pogona quattro: stara mehanska šola proti hitri elektroniki

Audi A6 je edini avtomobil v svojem razredu, ki ponuja dve različna sistema štirikolesnega pogona. Pri Audiju so se odločili, da bodo glede na izbor motorja - mejo postavlja 500 Nm navora - ponudili stalni, povsem mehanski štirikolesni pogon quattro in elektronsko nadzorovan ter varčnejši ultra quattro pogon na zahtevo. Ta zna s senzorji tudi predvideti nevarnost izgube oprijema oziroma zdrsa sprednjih koles in je z dvema sklopkama zmožen v četrt sekunde samodejno prenesti navor na zadnja kolesa. Ultra quattro bo vgrajen v modele z navorom do 500 Nm, obvladovanje večjega navora pa bo prevzel klasični quattro. Gre za stalni štirikolesni pogon s samozapornim sredinskim diferencialom, ki navor med sprednjo in zadnjo osjo deli v razmerju 40:60. Se pa tudi ta pogon aktivno prilagaja dogajanjem pod kolesi, ob izgubi oprijema spredaj ali zadaj je zmožen do 70 odstotkov navora poslati na sprednja kolesa ali pa do 85 odstotkov na zadnja kolesa. Najzahtevnejši vozniki si bodo lahko na zadnji osi - za doplačilo - omislili še športni diferencial za še bolj dinamično vožnjo.

Zunanjo športno-elegantno držo je mogoče oplemeniti z dodatki petih različnih ravni opreme med katerimi najbolj izstopa sport oziroma S line.

Karoserijsko in tehnično ponudbo novega A6 bosta še letos dopolnila avant s karavanskim prtljažnikom in model allroad namenjen aktivnemu življenju oziroma vožnji po lažjih neutrjenih poteh. V Sloveniji je bilo doslej okoli polovice vseh audijev A6 prodanih v različici avant.

Spredaj oblikovno izstopa predvsem nizko nameščena maska hladilnika in novi LED matrični žarometi s petimi vodoravnimi linijami svetlobnih kanalov. Eleganten je novi A6 z boka, kjer tri linije vizualno še znižajo silhueto.

Blagi hibridni sistem MHEV - sodobna elektrifikacija motorjev

Vsi motorji so opremljeni z blagim hibridnim sistemom (MHEV). Sodobna elektrifikacija pogona pomeni 48- ali 12-voltno električno napeljavo katere osrednji element je jermenski zagonski alternator povezan z litij-ionskim akumulatorjem v prtljažniku. Vse skupaj je namenjeno večji učinkovitosti pogona, saj je denimo pri zaviranju avto sposoben ustvariti do 12 kW rekuperacijske moči, ki je ne vrača neposredno na kolesa, temveč za večjo odzivnost motorja poskrbi tako, da z “ulovljeno” energijo napaja sekundarne porabnike energije in poskrbi za hipni zagon motorja pri sistemu start stop ali “jadranju”. Novi A6 je sposoben “jadrati” z nekaj sekundnim izklopom motorja v hitrostnem območju med 55 in 160 km/h. Na cesti se blaga hibridna zasnova po izračunih inženirjev izkaže v prihranku goriva: do 0,7 litra na 100 km pri V6 motorjih in do 0,3 litra pri štirivaljniku.

Temelji avtonomne vožnje pripravljeni za gradnjo novih stopenj

Najbolj suveren vtis avto pusti s svojo digitalno naprednostjo in voznimi lastnostmi. Vanj je vgrajenih kar 39 različnih aktivnih varnostih sistemov za pomoč vozniku. Audi A8, ki je zmožen 3. stopnje avtonomne vožnje, ima samo dva vozniška asistenta več. To pove vse. Sistemi se na dogajanje na cesti zelo zanesljivo in natančno odzivajo na podlagi tistega, kar zaznajo številna elektronska čutila. A6 je z varnostnimi sistemi prilagojen za vožnjo v mestu in na daljših razdaljah. Med aktivnimi pomočniki je tudi asistent za učinkovitost, ki denimo voznika z rahlim sunkom pedal za plin opozori, da se cesta spušča, da umakne nogo s pedala in avto prične “jadrati”. Radarski tempomat na željo voznika upošteva tudi vse omejitve, samodejno zmanjša hitrost na izvozih iz avtoceste in pred vstopi v krožišča, prediktivnemu delovanju pa je mogoče nastaviti še stopnjo odstopanja od omejitve hitrosti. Zelo dobro deluje krmilni asistent za ohranjanje smeri in avto brez težav sam nadzira vožnjo v zastojih. Pri deloviščih na cesti nadzira prostor med zožitvami in oddaljenost od novih meja vozne površine. S popravki volana avto ohranja v varni oddaljenosti od stožcev, betonskih ovir in ostalih vozil. Pilot za zastoje je denimo na pomožnem prehitevalnem pasu - če je bilo prostora premalo - samodejno zavirati in hitrost prilagodil tempu prometa v koridorju cestne zožitve v delovni zapori. Omeniti velja še daljinski nadzor avtomobila pri parkiranju: voznik pri ozkem parkirnem mestu v garaži izstopi iz vozila in z ukazi na ključu sproži samodejno parkiranje. Sistem deluje tudi v nasprotni smeri, da avto ob pomoči “daljinca” pripelješ iz parkirnega mesta.

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj