Za volanom: Renault clio

Za volanom

Slovenski prvak v peti izdaji - clio je napredoval v vseh pogledih in je popolnoma nov avto.


Renault clio je v svoji peti generaciji napredoval v vseh pogledih in je popolnoma nov avto, čeprav na oko ni videti tako. Po prvih kilometrih je jasno, da slovenski prodajni prvak želi ostati na vrhu.

Zanimivosti in dejstva: pametnejši, večji in tudi kot hibrid

Če je clio opremljen z avtomatiziranim menjalnikom zna po zaustavitvi tudi sam speljati, če avto pred njim ne stoji več kot 3 sekunde. Opazi tudi pešce in kolesarje ter zmore sam zavirati v sili. Njegov novi radarski tempomat deluje precej bolj zbrano in natančno kot denimo v talismanu ali espaceu.
Nove serijske LED luči, številni kromirani dodatki in zračni usmerjevalnik, pa tudi opcijska 17-palčna platišča clia naredijo precej samozavestnega.
Clia 5 bodo izdelovali tudi v novomeškem Revozu: do 80 tisoč avtomobilov na leto.
Motorji - bencin: Sce 75 (999 cm3, 53 kW in 95 Nm), TCe 100 (999 cm3, 74 kW in 160 Nm) in TCe 130 (1333 cm3, 130 kW in 240 Nm); dizel: blue dCi 85 (1461 cm3, 63 kW in 220 Nm) in blue dCi 115 (1461 cm3, 85 kW in 260 Nm)
Clio 5 bo dobil (2020) Renaultov novi hibridni pogon E-tech. Ta bo združeval 1,6-litrski bencinski motor, dva elektromotorja, akumulatorski sklop z zmogljivostjo 1,2 kWh in prilagojen menjalnik z več načini delovanja.
Na cesti deluje kot močnejši in večji avto, vozno zelo živahen. Odlično bere podlago in se v jeziku občutkov odločneje pogovarja z voznikom.

Prvak nov do zadnjega vijaka in čipa

Od leta 1990 do danes je Renault naredil več kot 15 milijonov cliov: gre za enega najpomembnejših avtomobilov francoskega velikana, ki neposredno vpliva tudi na slovensko gospodarstvo in mobilnost. Clio je od leta 1995 naprej najbolj prodajan avto v Sloveniji, od leta 2013 dalje pa se drži tudi na evropskem prestolu v svojem razredu.

Na prvi pogled novi clio ne razkriva, da gre za 100-odstotno nov avto in da so vsi njegovi deli čisto novi, saj se po merah in zunanji podobi bistveno ne razlikuje od predhodnika. Če so izpiljene, bolj elegantne linije “le” evolucija všečne podobe clia 4, pa v kabini oziroma na cesti hitro postane jasno, da je vse ostalo zasnovano po načelu tehnične (re)volucije. Tako digitalno napreden, pameten, tih, vozno suveren in prostoren pač ni bil še noben clio doslej. Še več: avto je 1,2 cm krajši, kot je bil (dolžina 405 cm in medosna razdalja 258,3 cm), a ima več prostora na zadnji klopi in za njo. Prtljažnik v osnovi ponuja 391 litrov prostora in je največji v razredu; ima dvojno dno in ob položeni klopi - ta je deljiva v razmerju 40:60 - ponuja dober kubik prostora (1069 l). Med tehničnimi novostmi velja izpostaviti novo osnovo - modularno platformo CMF-B, zaradi katere je clio za 50 kg lažji, tišji, bolj čvrst in bolj aerodinamičen avto od predhodnika.

Renaultov R-link je postal easy-link obsega vse multimedijske, navigacijske in informativno-zabavne funkcije ter različne storitve. Sistem je nekoliko poenostavljen ima bolje prevedene slovenske menije. Sistem multi-sense pa tudi v cliu sedja poskrbi za različno občutenje vožnje in v osnovi ponuja športni ter eko vozni program, ki spremeni način odzivanja motorja, volana in ostalih parametrov.

Cesta razkrije celovit napredek

Na cesti hitro postane jasno, da je clio nov do zadnjega vijaka in čipa. Na avtocesti in pri višjih hitrostih zaradi boljše aerodinamike, boljše smerne stabilnosti in zvočne zatesnjenosti daje vtis večjega avta. Med ovinki je bolj odziven, dobro se drži ceste, hkrati pa vozniku vliva veliko zaupanja.

Predvsem pa so vozne lastnosti inženirji nadgradili z izdatnejšo pomočjo varnostnih sistemov. Dobil je radarski sistem, ki ob pomoči kamere vozniku pomaga aktivno voziti v hitrostnem območju od 0 do 160 km/h. Clio je po novem zmožen 2. stopnje avtonomne vožnje, kar pomeni, da sam ohranja smer znotraj voznega pasu, nadzira mrtve kote in ohranja ustrezno varnostno razdaljo, zavira pa do popolne zaustavitve. Z aktivno varnostjo je vendarle ujel pola, fiesto, fabio …
Največja novost clia je kabina - sodobno digitalna in ergonomsko precej boljša kot doslej. Nov volan lepše sede v roke in voznikov položaj je izdatneje nastavljiv. Armaturna plošča je s prilagodljivimi digitalnimi merilniki - s 7- ali 10-palčnim zaslonom - zelo sodobna in odeta v boljšo plastiko. Več je uporabnih odlagalnih mest. Izstopa še velik, pokončno postavljen zaslon multimedijske naprave s slovenskimi izbirniki. S sistemom multi-sense lahko voznik prilagaja značaj avta svojemu razpoloženju - od nastavitev merilnikov do odzivnosti motorja in volana.

Z novo platformo so dobili centimetre na zadnji klopi, kjer se sedi bolje kot v večini konkurentov.

Clio kot prvi serijski Renaultov hibird

Novi clio bo tudi pod motornim pokrovom ponudil precej široko paleto motorjev za različne vozniške želje, saj bodo pri nas voljo trije bencinski in dva dizelska motorja z razponom moči od 53 do 96 kW - v kombinaciji z ročnim 5- oziroma 6-stopenjskim menjalnikom ali 7-stopenjskim avtomatiziranim EDC menjalnikom. Zelo prepričljiv je clio z 1,3-litrskim štirivaljnikom, ki pri 1600 vrtljajih ponudi 240 Nm navora.

Največja novost pa pride prihodnje leto, ko bo clio prvi dobil Renaultov novi hibridni pogon E-tech. Ta bo združeval 1,6-litrski bencinski motor, dva elektromotorja, akumulatorski sklop z zmogljivostjo 1,2 kWh in prilagojen menjalnik z več načini delovanja. Inženirji obljubljajo 40-odstotkov manjšo porabo goriva in trdijo, da bo tak clio v mestu kar 80 odstotkov razdalje prevozil na elektriko.

K nam bo clio 5 pripeljal septembra, ko bodo znane tudi cene. Te bodo zaradi dopolnjenje tehnologije nekoliko višje, v ponudbi pa bo po vzoru nekdanje storie ostal tudi clio sedanje, četrte generacije.

Clio 5. generacije je 1,2 cm krajši, kot je bil (dolžina 405 cm in medosna razdalja 258,3 cm), a ima več prostora na zadnji klopi in za njo.

Pod črto …

Novi clio ima po novem vse, kar imajo njegovi tekmeci, hkrati pa tudi najprostornejši prtljažnik - in ob velikem prtljažniku še prednost domačega terena. Je najboljši clio doslej.

bencinski motorji TCe od 53 do 96 kW,
dizelski motorji blue dCi od 63 do 85 kW
hibridni pogon v letu 2020
prilagodljivi digitalni merilniki
več aktivne varnosti
prostornejša kabina
boljše vozne lastnosti
s 391 l najprostornejši prtljažnik v razredu
naprodaj septembra

Največja novost clia je kabina - sodobno digitalna in ergonomsko precej boljša kot doslej. Nov volan lepše sede v roke in voznikov položaj je izdatneje nastavljiv.

 Avtomobilski ljubljenec Slovencev

Renault clio že skoraj 30 let predstavlja nekakšen avtomobilski univerzal, ki je kupce vedno znal pritegniti z dobrim razmerjem med ceno, prostorom, voznimi lastnostmi in tehnologijo ter bil kot tak zanimiv za mlade, starejše in družine. Po dveh dneh testnih voženj lahko potrdimo, da je clio zopet zapeljal v ospredje kot tehnološko napreden avto, ki z opremo želi dvigniti razredno lestvico in postavljati merila. Na cesti deluje kot močnejši in večji avto, vozno zelo živahen. Odlično bere podlago in se v jeziku občutkov odločneje pogovarja z voznikom. V kabini so uporabili boljše materiale, se skrbneje posvetili počutju. Z novo platformo so dobili centimetre na zadnji klopi, kjer se sedi bolje kot v večini konkurentov. Za povrhu pa so celo stanjšali oba naslonjala prednjih sedežev, da bodo potniki zadaj sedeli bolje. V kabini je za 26 litrov večjih in manjših odlagalnih površin.

Novi cilo je dobil radarski sistem, ki ob pomoči kamere vozniku pomaga aktivno voziti v hitrostnem območju od 0 do 160 km/h. Clio je po novem zmožen 2. stopnje avtonomne vožnje, kar pomeni, da sam ohranja smer znotraj voznega pasu, nadzira mrtve kote in ohranja ustrezno varnostno razdaljo, zavira pa do popolne zaustavitve.

Od prototipnega eolab do hibridnega clia

Pred dobrimi petimi leti smo na Renaultovi testni stezi v bližini Pariza sedli v prototip eolab, ki je napovedoval prvi Renaultov polni hibridni pogon. Precej tehnologije, ki so jo testirali v tem tehničnem unikatu je povzel novi clio oziroma njegov hibridni pogon E-tech. Polni hibridni sistem v novem cliu bo združeval dva elektromotorja, napreden menjalnik z več načini delovanja (multi-mode) in akumulator s kapaciteto 1,2 kWh. Hibridni clio, ki bo vselej speljal na elektriko in na elektriko prevozil tudi kar okoli 80 odstotkov vseh mestnih voženj, kar naj bi botrovalo 40 odstotkov manjši porabi goriva, bo prihodnje leto torej postavil temelje novim elektrificiranim modelom skupine Renault. Ta bo leta 2022 imela v svoji ponudbi 12 elektrificiranih modelov. Prvi priključni hibrid, ki bo uporabljal tehnološko enako zasnovo kot hibridni clio - imel bo le zmogljiveši akumulatorski sklop -, pa bo postal  križanec captur.

V Revozu že zagnali izdelavo novega clia

3. julij je bil zelo pomemben dan za našo edino avtomobilsko tovarno in slovensko gospodarstvo. V Revozu so v posodobitve namenjene izdelavi novega clia 5 namenili 90 milijonov evrov, od tega jih je še šest prispevala država, in na novo zaposlil 270 ljudi. Tovarna Revoz tako sedaj kruh reže že 3400 ljudem. Letna zmogljivost temeljito posodobljene Novomeške tovarne v kateri poleg novega clia 5 (40-odsotni delež proizvodnje) še vedno izdelujejo tudi njegovega predhodnika clia 4, pa twinga (40 %) in smarta forfour (20 %) znaša 220.000 avtomobilov. Clio 4 se bo od Novega mesta poslovil konec julija.

Video: slavnostni zagon serijske izdelave novega clia 5 v Revozu

Dolenjci v tem trenutku naredijo okoli 900 avtomobilov na dan. Izdelava v polnem obsegu Revozu sicer omogoča, da v enem dnevu naredijo tudi do 600 novih cliov, glede na naročila pa se bo iz Novega mesta na domače in tuje ceste lahko vsako leto odpeljalo do 80 tisoč cliov. Ker je novi clio tehnološko povsem nov avto zgrajeni na novi osnovi, je bilo v projektu digitalizacije in avtomatizacije tovarne nameščenih 150 dodatnih robotov, okrepili so tudi avtonomno vozeči transport za oskrbo posameznih delovnih postaj. V karosernici tako sedaj kar 75 odstotkov vseh zvarov zavarijo roboti.

Ob uradnem zagonu izdelave clia 5 je predsednik uprave Revoza Kaan Ozkan gostil številne visoke goste: predsednika slovenske vlade Marjana Šarca, gospodarskega ministra Zdenka Počivalška in veleposlanico Francije Florence Ferrari in veleposlanico Turčije Esen Altu9. Prvega clia 5 iz serijske izdelave so na pot pospremili tudi župan Novega mesta Gregor Macedoni in številni gospodarstveniki.

V naši edini avtomobilski tovarni Revoz so do danes skupaj naredili 4.433.000 avtomobilov. Največji delež pri izdelavi še vedno nosi clio. V Novem mestu so jih naredili že 1.950.000 od tega modela clio 1 - 299.831, clio 2 - 1.495.197 in clio 4 - 148.000. Clia 5 bo Renault izdeloval v Novem mestu in v Turčiji.

Foto: Dolenjska tovarna še vedno sodi med najkakovostnejše v skupini Renault

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj