S testi bližje avtonomni vožnji

| Avto-moto, Varnost

Sodelovanje AMZS v mednarodnem projektu #BRAVE


Letos spomladi se je Avto-moto zveza Slovenije pridružila mednarodnemu projektu BRAVE (BRidging gaps for the adoption of Automated VEhicles), ki z raziskavami, testi in znanstvenimi prispevki na področju avtonomne vožnje raziskuje različne vidike avtonomne vožnje in jo skuša približati voznikom.

Ljudem približati dogajanje na področju razvoja in praktične uporabe tehnologij avtonomne vožnje

Projekt BRAVE je raziskovalne narave, zato bo do končnega poročila izvedena vrsta študij strokovnjakov in deležnikov z znanstvenega področja avtonomne vožnje. Deležnike projekta zanima predvsem, kaj prihod vozil, ki bodo znala voziti sama, pomeni za uporabnike oziroma za voznike, kaj za posamezno državo in kaj za razvijalce tehnologij avtonomne vožnje.

Vzporedno z znanstvenimi raziskavami bodo v petih partnerskih državah potekali tudi različni testi asistenčnih sistemov oziroma elementov tehnologije avtonomne vožnje. Prvi test bo letos decembra potekal v Sloveniji; v AMZS centru varne vožnje Vransko bodo strokovnjaki AMZS in predstavniki drugih udeležencev projekta BRAVE izvedli test sodobnih asistenčnih sistemov oziroma varnostnih pripomočkov, ki so že na voljo v novih avtomobilih na slovenskem avtomobilskem trgu. Pri tem bo izvajalce testa zanimalo predvsem mnenje uporabnikov oziroma voznikov avtomobilov, ki imajo vgrajene tovrstne asistenčne sisteme. Na obširnejšem testu v začetku prihodnjega leta bo sodelovalo več kot 60 anketirancev, ki bodo lahko preskusili delovanje nekaterih asistenčnih sistemov, svoje občutke, doživetja in opažanja pa bodo sporočili raziskovalcem, ki bodo ob pomoči njihovih odgovorov dobili natančno sliko o trenutni tehnični ravni asistenčnih sistemov, pa tudi o percepciji, sprejemljivosti in psiholoških vidikih tehnologij za avtonomno vožnjo.

Smo pripravljeni na avtonomno vožnjo? To bo eno od vprašanj, na katerega bo odgovoril projekt BRAVE.

Projekt BRAVE bo potekal do pomladi 2020, z dobljenimi rezultati raziskave pa želijo raziskovalci dobiti odgovore na vrsto odprtih vprašanj s področja avtonomne vožnje, ki sicer obljublja preobrat na področju osebne mobilnosti in temeljito izboljšanje varnosti v prometu. A do uresničitve teh obljub je še daleč, saj resničen razmah avtonomne vožnje zahteva tudi spremembo zakonodaje, prilagoditev prometne infrastrukture, določitev prave odgovornosti ob prometnih nesrečah in številne druge spremembe na področju osebne mobilnosti. Pomembna plat projekta BRAVE je tudi percepcija avtonomne vožnje v javnosti in pri posameznikih. Rezultati raziskave bodo v veliko pomoč tudi razvojnikom različnih sistemov avtonomne vožnje, saj jih bodo usmerili v razvoj izboljšanih sistemov avtonomne vožnje.

Poleg Avto-moto zveze Slovenije pri nas v projektu sodelujejo in ga podpirajo tudi Slovenski avtomobilski grozd, Inštitut Jožefa Štefana, Zavod za gradbeništvo Slovenije in podjetje Porsche Slovenija, ki bo zagotovil avtomobile za izvedbo nekaterih testiranj.

11 partnerjev projekta BRAVE prihaja iz Evrope, Avstralije in ZDA

Video: Kako eden najbolj pametnih avtomobilov parkira sam?

Za začetek pa vam ponujamo praktični prikaz aktivnega parkirnega pomočnika v prenovljenem Mercedes-Benz razreda S v realnih razmerah. Ta avto visokega razreda s svojo umetno inteligenco trenutno sodi v sam vrh zmogljivosti aktivnega preprečevanja prometne nesreče.

Ključne besede

BRAVEAvtonomna vožnjaSamovozeči avtomobili

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj