Petina cene za petino avta ...

| Trg, Promet, Ekologija

Solastništvo namesto souporabe avtomobila?


Francosko-japonski Nissan se bo še letos spomladi pridružil nekaterim drugim avtomobilskim izdelovalcem s svojo ponudbo souporabe avtomobilov. A kupcem bo omogočil malce drugačno shemo uporabe avtomobilov; namesto mesečne članarine, plačila voženj po kilometrih in času ter široke izbire različnih avtov, bodo pri Nissanu manjšim skupinam kupcem ponudili svojo novo micro v solastništvo. Povedano drugače: pet kupcev bo lahko kupilo vsak svoj petinski delež nove nissan micre.

Solastništvo dobrin seveda ni nova iznajdba; tudi Slovenci se nakupa oziroma lastništva dražjih stvari – na primer bark ali počitniških stanovanj – pogosto lotevamo v družbi oziroma “španoviji”. Avtomobilskih “španovij” je precej manj, pri Nissanovem poskusu pa gre sploh za prvo “uradno” oziroma tovarniško ponudbo solastništva avtomobilov.

Pri Nissanu bodo od aprila naprej prek svoje nove platforme “Intelligent Get & Go Micra” v solastništvo ponudili svojo novo micro – najprej oziroma poskusno v francoski prestolnici Parizu. Ker živimo v dobi družbenih omrežij in digitalne povezanosti, bo imela osrednjo vlogo v njihovi shemi solast-ništva posebna aplikacija za mobilnike po vzoru na najbolj priljubljena družbena omrežja. Ko se bodo uporabniki prijavili v njihovo aplikacijo, jih bo ta spremljala v vsakdanjem življenju, beležila njihove aktivnosti in prek tako dobljenega profila povezala uporabnike s sorod-nim življenjskim slogom, potovalnimi in voznimi navadami ter lokacijo bivanja oziroma dela. Na ta način bo aplikacija sama ustvarila ustrezne skupine ljudi, ki bi bili primerni, da si delijo en avto.

Za skupine od treh do petih uporabnikov

Pri Nissanu bodo novo micro ponudili v solastništvo manjšim skupinam treh do petih ljudi, ki bodo podpisali letno pogodbo o solastništvu. Prek aplikacije bodo uporabniki v skupini natančno spremljali razpoložljivost in lokacijo avtomobila, v osnovi pa bo imel vsak od članov skupine micro na voljo en dan v tednu in en vikend v mesecu dni. Ker se potrebe in želje po avtu spreminjajo, bo aplikacija natančno beležila uporabo avtomobila za posameznika in na tej podlagi izračunala tudi natančen mesečni znesek solast-ništva za posameznega člana skupine.

V ceni oziroma mesečnem obroku posameznega uporabnika za micro so všteti tudi stroški zavarovanja, vzdrževanja in servisiranja avtomobila, pri Nissanu pa postavljajo omejitev 15.000 prevoženih kilometrov na leto. Če si bo eden od članov skupine med letom premislil in bi rad izstopil iz skupine, bo moral za čas izteka svoje pogodbe sam najti zamenjavo. Natančnejših podatkov – tudi o ceni solastništva oziroma avtomobila – pri Nissanu še niso izdali.

Sistem mobilnosti za mlade?

Z izbiro avtomobila, ki ga ponujajo na takšen način (nissan micra z 0,9-litrskim motorjem in opremo z zvočnim sistemom bose), pri Nissanu očitno ciljajo na mlade kupce oziroma voznike, ki si z delitvijo stroškov lažje privoščijo avto oziroma osebno mobilnost. Pogoj za delovanje sistema solastništva je tudi urbano okolje, zato se zdi velemesto Pariz prava izbira.

Smo Slovenci za “španovijo”?

Pa pri nas? Bi takšna oblika mobilnosti lahko zaživela? Če sodimo po značilni navezanosti slovenskih voznikov na svoje avtomobile, solastništvo kot oblika mobilnosti pri nas nima velikih možnosti za uspeh. Če pa k temu dodamo še znan slovenski pregovor, ki pravi, da “v španoviji še pes crkne”, pa sploh ne …

“Posodim ti avto!” Bi za denarno nadomestilo posodili svoj avto, kadar ga ne rabite?

Slovenci imamo načeloma zelo radi svoje avtomobile, a marsikdo med nami ga brez večjih težav za kratek čas posodi kateremu od sorodnikov ali prijateljev. V tujini – predvsem v ZDA in Veliki Britaniji – pa so zaživeli posebni servisi, ki lastnikom avtomobilov ponujajo možnost, da svoj avto za določeno denarno nadomestilo posodijo tistim, ki ga pač rabijo. Tudi tu iskalce in ponudnike avtomobilov praviloma združujejo posebne aplikacije za mobilnike, prek katerih iskalci hitro najdejo avto zase, ponudniki pa v sistem vpišejo svoj avto in določijo ceno ter razpoložljivost zanj. Običajno ti storitveni portali oziroma servisi ponujajo še ustrezno zavarovanje. Nekateri tovrstni servisi omogočajo, da se najemnik in lastnik avta ob predaji srečata, spet drugi ponujajo elektronsko odklepanje ali pa oddajo ključev v posebne omarice.

Morda pa bi si lahko lastniki avtomobilov v Sloveniji s takšnim dodatnim zaslužkom lahko povrnili vsaj del stroškov za osebno mobilnost, ki so med najvišjimi v Evropi?

Ključne besede

MobilnostSouporaba avtomobilovCar sharingNissanMicraSolastnistvoSolastništvo

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj