Slovenski avtomobilski trg v prvih sedmih mesecih letošnjega leta

Trg

Ohladitev!


Vse kaže, da je po šestih letih neprestane rasti prodaje novih osebnih avtomobilov v Sloveniji prišlo do občutnejšega padca.

V prvih sedmih mesecih letošnjega leta je bilo namreč prodanih 47.080 novih osebnih avtomobilov, kar je 2107 avtov oziroma 4,28 odstotka manj kot v enakem obdobju lani. Drugačna slika je pri prodaji novih lahkih gospodarskih vozil, kjer je bilo prodanih 6855 vozil, kar je 913 vozil več kot v prvih sedmih mesecih lani. Skupaj je bilo v prvih sedmih mesecih letos pri nas prodanih 53.935 osebnih avtov in lahkih gospodarskih vozil, kar je 1194 manj kot v enakem obdobju lani, kar pomeni zmanjšanje prodaje za 2,17 odstotka.

A še bolj kot skupne številke prodaje v prvih sedmih mesecih so nazorni podatki o prodaji po mesecih. V juliju je bilo prodanih 466 osebnih avtov manj kot julija lani, v juniju je prodaja za lansko zaostala za 641 avtomobilov, v maju za 100 avtov, v prvih štirih mesecih za tisoč avtov.

Zakaj prihaja do upada prodaje?

Nedvomno zato, ker je bila prodaja v preteklih letih na zelo visoki ravni, spodbujena tako s prodajo na slovenskem trgu kot tudi z izvozom v druge države EU, kar je popačilo statistiko in o čemer smo v Motoreviji že večkrat pisali. Na manjšo prodajo vpliva tudi splošna gospodarska situacija: gospodarska rast se zmanjšuje, napovedi niso obetavne in morebitni kupci postajajo vse bolj previdni pri svojih nakupnih odločitvah. Na prodajo vplivajo tudi razprave o (ne)ustreznosti avtomobilov z dizelskimi motorji, ob vseh dilemah o električnih avtomobilih, ki naj bi bili avtomobilska prihodnost, pa je marsikdo neodločen, kaj storiti. To kažejo tudi podatki o prodaji hibridnih in električnih avtov: klasični hibridni avti si počasi utirajo pot na trg, električnih avtov je še vedno za vzorec: na prvem mestu je nissan leaf, ki pa je v prvih sedmih mesecih našel vsega 62 kupcev.

Vrstni red med znamkami najbolje prodajanih avtov se ni veliko spremenil: še naprej je vodilni Volkswagen pred Renaultom, na tretjem mestu je Škoda, ki je še največ pridobila v prvih sedmih mesecih. Občutno je nazadoval Ford. Podrobnejši rezultati so vidni v tabeli.
Podobno velja za najbolje prodajane modele avtomobilov - renault clio je še vedno trdno na prvem mestu.

Renault clio 5. generacije



Kaj se bo zgodilo? Avtomobilski izdelovalci morajo zmanjšati izpuste svojih avtomobilov na mejo 95 g CO2 na km do leta 2021 - to velja za celotno paleto (floto) določenega izdelovalca, merjeno po NEDC merilnem ciklu. Kdor tega ne bo dosegel, bo plačeval visoke kazni, ki jih bodo izdelovalci seveda prevalili na kupce - avti se bodo zato v prihodnosti podražili. Podražili pa se bodo tudi zato, ker so standardi glede izpustov vse bolj zahtevni in predvsem izdelovalci cenejših avtomobilov ki so doslej prisegali na enostavne tehnične rešitve, bodo morali bolje (in dražje) opremiti svoje avte, to pa jih bo podražilo. Zato se zdi, da vsaj nekaj časa ne bomo več priča rekordnim prodajam.

V Novem mestu v tovarni Revoz so že začeli izdelovati 5. generacijo najbolj prodajanega slovenskega avtomobila - Renaultovega clia.

 

Zakaj veliki popusti?

Stare zaloge

Od konca septembra lani so lahko na trgu - tudi slovenskem - le avtomobili, ki so homologirani po WLTP merilnem ciklusu, to pa pomeni, da izpolnjujejo Euro 6d-temp okoljevarstveni standard. A kljub jasni zakonski določbi vsi avti vendarle ne izpolnjujejo teh dveh zahtev. Agencija za varnost prometa, ki je pri nas zadolžena za homologacijo avtomobilov, je namreč lani nekaterim zastopnikom dovolila, da prodajajo avtomobile iz zaloge, ki omenjenih zahtev ne izpolnjujejo. Skrajni dovoljeni rok za prodajo teh avtov je 30. 9. 2019. Nekateri zastopniki skušajo tik pred dvanajsto prodati avtomobile, ki še niso našli kupcev, zato ponujajo velike popuste. Se splača takšen avto kupiti? Vsekakor je treba vedeti, da je bil avto narejen vsaj pred letom dni in je ves ta čas nekje stal. Ti avti tudi ne izpolnjujejo standarda Euro 6d-temp, kar v prihodnje zna biti težava pri vožnji v nekaterih tujih mestih.



In kaj se bo zgodilo z avti, ki jih zastopniki ne bodo prodali? Vsekakor jih bodo registrirali konec septembra in jih potem skušali prodati kot rabljene avte brez prevoženih kilometrov.

Pet najbolj prodajanih osebnih avtomobilov v prvih sedmih mesecih letos:

1. renault clio 2667 avtov
2. škoda octavia 1857 avtov
3. dacia sandero 1744 avtov
4. renault captur 1708 avtov
5. VW golf 1630 avtov

Pet znamk, ki so prodale največ lahkih gospodarskih vozil v prvih sedmih mesecih letos:

1. Fiat 1307 avtov
2. Ford 1147 avtov
3. Volkswagen 1145 avtov
4. Peugeot 1105 avtov
5. Citroen 488 avtov.

Caption

 

Nazaj