Prihaja sneg!

Novice

Za jutri napovedano sneženje bo na slovenskih cestah upočasnilo promet, pričakujemo lahko tudi daljše zastoje. Kako se na takšne razmere pripraviti in kako poskrbeti za svojo ter varnost drugih udeležencev v prometu? Nasveti AMZS strokovnjakov.


Z izjemo Primorske bo jutri po napovedih vremenoslovcev snežilo v večjem delu Slovenije: zjutraj in dopoldan bo dež začel prehajati v sneg, ki bo nato ponekod vztrajal do sobotnega dopoldneva. Na vožnjo v takšnih razmerah se moramo vozniki še toliko bolj pripraviti.

Pred odhodom na pot preverite stanje na cestah

V AMZS informacijskem centru napovedujejo upočasnjen promet z zastoji, lahko tudi daljšimi. V primeru obilnejšega sneženja so pri upravljalcu slovenskih avtocest že pripravili ukrepe izločanja tovornjakov na vseh avtocestnih krakih pred Ljubljano, težave pa se pričakujejo tudi zaradi petkove popoldanske konice. Promet bo dodatno oviran zaradi pluženja snega.

Informacije o razmerah na cestah najdete na spletnih straneh AMZS, spremljate jih lahko z AMZS mobilno aplikacijo ali pa pokličete AMZS informacijski center na telefonsko številko 01 5305 300.

Za varnost lahko ogromno naredimo sami

Da bodo naše poti tudi v zahtevnih voznih pogojih čim bolj varne, vodja AMZS Šole vožnje in inštruktor varne vožnje Manuel Pungertnik svetuje:

Na pot se odpravite pravočasno oziroma prej kot običajno, saj bo vožnja trajala dlje, in z ustrezno zimsko opremo na vašem avtomobilu. Zmanjšajte hitrost vožnje in podaljšajte varnostno razdaljo, saj je zavorna pot na snežni oziroma poledeneli podlagi veliko daljša. Pri vožnji bodite osredotočeni izključno na vožnjo in ne pozabite na osnove varne vožnje – pravilna drža volana, brez naglih in sunkovitih gibov z volanom, pravilna nastavitev sedeža, ustrezno pripenjanje z varnostnim pasom.

Še več nasvetov za varno vožnjo po zasneženi in poledeneli cesti najdete v Motoreviji.

AMZS strokovnjaki še svetujejo, da je eden od predpogojev varne vožnje tehnično brezhibno vozilo.

Poleg pnevmatik preverite tudi metlice brisalcev, saj lahko njihovo neustrezno delovanje bistveno zmanjša preglednost iz vozila, kar nam onemogoča ustrezno spremljanje dogajanja v prometu. Vsako zaznano poslabšanje naj bo opomnik za menjavo,

izpostavlja vodja AMZS Ljubljana Peter Malenšek in dodaja:

Seveda moramo ob tem poskrbeti, da imamo vselej dovolj tekočine za čiščenje vetrobranskih stekel. Preverite, da imate res nalito zimsko, saj letna tekočina ob nižjih temperaturah zamrzne, čiščenje stekel pa je posledično onemogočeno.

Priporočljiva »dodatna oprema«

Poleg zimskih pnevmatik in ustrezne priprave vozila nikar ne pozabimo na »dodatno opremo«. Ob napovedi obilnejšega sneženja je v avtu dobro imeti lopato. Tudi majhna vreča peska, ki je zelo koristen pri speljevanju na poledeneli podlagi, lahko pride prav.

Priporočamo še baterijsko svetilko, odejo, če morebiti ob nižjih temperaturah obstanemo v daljšem zastoju, strgala za stekla in sprej za odmrzovanje ključavnic, vendar ga nikar ne shranjujte v avtomobilu, saj vam tam ne bo koristil. Tudi kakšen dodaten liter tekočine za čiščenje vetrobranskega stekla v prtljažniku ne bo odveč,

 svetuje Pungertnik.

Tudi voznik in potniki naj bodo zimsko opremljeni: zimska obutev, topla oblačila, tople rokavice, zimska kapa. V hudih zimskih razmerah lahko pričakujete tudi večurne zastoje. Bodite potrpežljivi, pomagajte drugim voznikom, predvsem pa imejte v rezervoarju dovolj goriva,

še svetuje inštruktor varne vožnje.

Kje najbolj drsi? Suh sneg je prometu prijaznejši, »ledena deska« povzroči veliko težav, najbolj nevaren je črni led.

Kdaj uporabiti snežne verige?

Snežne verige niso nadomestek zimskih pnevmatik, temveč pomoč vozniku pri vožnji v globokem snegu. Verige zelo dobro pomagajo tudi na ledu.

Kombinacija letnih pnevmatik in snežnih verig lahko sicer v določenih razmerah pomaga iz (globokega) snega, se je pa treba zavedati, da nam verige pomagajo predvsem pri premagovanju določenega dela poti, ki bi bil sicer z letnimi pnevmatikami neprevozen, in pa, da na nepogonski osi, običajno je to zadnja os, nimamo dobrega oprijema, zato lahko avto na cesti zavrti – nevarnost prekrmarjenja. Pri uporabi verig je pomembno tudi vedenje, da se pravilno in čvrsto nameščene snežne verige bolje oprimejo površine zimske pnevmatike z globljimi kanali in lamelami kot precej bolj gladke površine letne pnevmatike. Verige pa nam nikakor ne morejo pomagati na kopni cesti – letna pnevmatika na takšni cesti, ko se temperature spustijo pod 7 stopinj Celzija, nikakor ne bo tako dobro opravila svoje funkcije kot zimska pnevmatika, zato je kakovostna zimska pnevmatika eden pomembnih pogojev za varno vožnjo v tem obdobju leta

svetuje AMZS instruktor varne vožnje Janez Marolt in dodaja:

Tudi, če imate na kolesih dobre zimske pnevmatike, verige sodijo v vsak avto, ki vozi po cestah, ki niso dobro vzdrževane, ali preko prelazov, kjer se zahtevajo verige.

AMZS strokovnjaki priporočajo, da še pred zimsko sezono oziroma sneženjem natančno preučite navodila za uporabo oziroma za natikanje verig. Marsikdo je že padel na tem izpitu, potrgal nove verige ali celo poškodoval svoj avto, ker jih ni znal pravilno namestiti. Ko bo šlo zares, boste natančno vedeli, kaj je treba storiti. Na embalaži verig so običajno s preglednimi piktogrami razloženi oziroma predstavljeni koraki, kako se verige pravilno namesti na kolo. Pri vsem tem pa ni odveč nasvet, da je verige pametno voziti na dostopnem mestu v avtomobilu – in ne na dnu prtljažnika, pod kupom prtljage.

Snežne verige – kaj je še dobro vedeti? Svetuje Motorevija.

Naš avto ni potujoči iglu

Zasnežen avto je treba pred vožnjo očistiti:

Varnost se začne in konča pri tem, kaj sploh vidimo oziroma zaznamo iz vozila in kako na podlagi videnega med vožnjo reagiramo. Vsi stekleni deli na vozilu, vključno z žarometi in zadnjimi lučmi, morajo biti očiščeni. Vozniki smo pred vožnjo dolžni steklene dele očistiti ne zgolj zaradi globe, ki nam jo v nasprotnem lahko izrečejo policisti, temveč predvsem zato, ker je to edini način, da bomo lahko vozili varno. Pri tem izpostavljam tudi primere, ko vozniki ne očistijo zasneženih vozil. Naš avto ni potujoči iglu, zato moramo očistiti sneg s celotnega vozila in z vseh stekel, ne pa, kot to naredijo nekateri, očistiti le manjšega dela vetrobranskega stekla na voznikovi strani,

svetuje vodja AMZS Šole vožnje in inštruktor varne vožnje Manuel Pungertnik.

Kako ravnati, če se nam na cesti vendarle kaj zalomi?

Ob okvari vozila je treba najprej poskrbeti za varnost. Ko se z avtom ustavite ob robu ceste (na skrajnem desnem robu odstavnega pasu oziroma ceste), vključite varnostne utripalke (vsi štirje smerniki), oblecite odsevni jopič in postavite varnostni trikotnik – postaviti ga moramo najmanj 100 do 150 metrov za avtom, v ovinku, ki zakriva mesto okvare, pa 100 metrov pred ovinkom, na avtocesti in hitri cesti, kjer so hitrosti višje, pa na oddaljenosti 250 do 400 metrov.
Po postavitvi varnostnega trikotnika se je treba umakniti s ceste. Če je le možno, se umaknete za ograjo ob robu ceste oziroma ob odstavnem pasu. Če je avto iz kakršnega koli razloga zaustavljen na prehitevalnem pasu, se postavite za srednjo varnostno ograjo, vedno pa za vozilo, gledano v smeri vožnje.

Šele z označenim avtom in umaknjeni na varno pokličete na pomoč AMZS. V Sloveniji to storite s klicem na telefonsko številko 1987, v tujini pa je treba poklicati številko +386 1 5305 353. AMZS pomoč na cesti lahko koristite, četudi vozilo, ki ga vozite, ni v vaši lasti – storitve AMZS članstva so namreč vezane na voznika, ne na vozilo. V Sloveniji bodo AMZS mehaniki za pomoč na cesti pri vas v povprečnem času 25 minut, kar 60-odstotna verjetnost pa je, da vam bodo okvaro odpravili takoj in boste svojo pot lahko nemoteno nadaljevali. V tujini pomoč izvajamo v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi, za preprečitev zlorab in goljufij pa tudi v tem primeru obvezno pokličite 24-urni AMZS klicni center, iz katerega poteka vsa koordinacija reševanja, naši operaterji pa uredijo vse potrebno za nudenje ustrezne pomoči.

Nazaj