Gerčarju evropska zmaga na Prilipah

|

Motokros steza Prilipe pri Brežicah, na kateri zaradi nasprotovanja najbližjega soseda člani AMD Brežice lahko izvedejo le nekaj tekmovanj letno, treningi pa na njej niso mogoči, je zadnji vikend v marcu gostila uvodno dirko letošnjega evropskega prvenstva v motokrosu v razredu EMX Open, ter evropskega mladinskega prvenstva jugo-zahodne cone v razredih EMX 65 in EMX 85. Za slovenske motokrosiste je bil predvsem uspešen nastop v razredu Open, saj je zmaga po zaslugi Klemna Gerčarja, ki nastopa prav za AMD Brežice, ostala doma.

Zaradi močnega naliva, ki je motokrosiste iz številnih evropskih držav pričakal v petek, je bil sobotni dan, ki je namenjen treningom in kvalifikacijskim nastopom delno spremenjen, a to organizatorjev, niti
dirkačev ni vrglo iz tira. Je pa prav kvalifikacijska dirka razreda open pokazala, kako pomemben je lahko štart v motokrosu. Kar nekaj voznikov je bilo namreč preveč neučakanih in so prehitro želeli začeti s svojim nastopom, a se zapletli v štartna vratca. Med njimi tudi brata Jernej in Peter Irt (oba AMD Sitar racing), ki sta sicer po treningih zasedala mesta prav na vrhu. Izid kvalifikacijske dirke je bil tako nekoliko presenetljiv, a dobra napoved za slovenske ljubitelje motokrosa in športa na sploh. Najhitrejši je bil namreč povratnik Sašo Kragelj (AMD Feroda), ki je navkljub 38 letom dokazal, da se še vedno lahko kosa z mlajšimi. Slovenski uspeh sta dopolnila Aljoša Molnar (TRK Tajfun šport) s tretjim in Gerčar s četrtim mestom, med deseterico pa sta se uvrstila tudi Peter in Jernej Irt.

A točke in pokali se podeljujejo na dirki in očitno je bila sobotna napaka na štartu voznikom lep opomin in je na dirki niso ponovili. Sta se pa takoj po štartu prve vožnje zapletla prav brata Irt, kar je pomenilo tudi konec nastopa za Petra. Jernej je z dirko nadaljeval, a ob poskusu prehitevanja Kraglja zapeljal čez bando, pri čemer se je tudi lažje poškodoval in bil prisiljen odstopiti. Medtem je v odpredju Gerčar zanesljivo vodil in tudi zmagal v prvi vožnji. Kragelj je bil dolgo časa med najboljšo trojico, a sledila je napaka in prehitela sta ga Čeha Petr Bartoš in Petr Michalec, tako da je osvojil četrto mesto. Med deseterico sta se uvrstila še dva slovenska predstavnika, Molnar je bil šesti, Anej Doplihar (MK Team Fortuna) pa sedmi.
Druga vožnja razreda open je bila, vsaj kar se prvega mesta tiče, enaka, zmagal je Gerčar in s popolnim izkupičkom osvojil zmago in tako dvignil samozavest za prvi letošnji nastop v svetovnem prvenstvu. Bartoš je z drugim mestom prav tako potrdil drugo mesto na dirki, na tretjo mesto pa se je uvrstil Peter Irt, a se zaradi odstopa v prvi vožnji, ni uspel uvrstiti višje kot na 10 mesto v razvrstitvi dirke. Tik pod stopničke se je uvrstil Kragelj, v drugi vožnji je osvojil peto mesto, skupno peti pa je bil Molnar, drugi nastop je končal na šestem mestu. Lep slovenski uspeh, ki je navdušil dobrih 2 tisoč gledalcev na Prilipah.

V mladinskih razredih so vrh krojili le tuji motokrosisti. V EMX 85 je po dveh vožnjah zadonela francoska himna, za to je bil zaslužen Brian Strubhart Moreau, ki je bil najhitrejši v obeh vožnjah. Družbo na zmagovalnem odru sta mu delala Avstrijca Rene Hofer in Marcel Stauffer. Najbolje uvrščeni slovenski dirkač je bil Maks Mausser (AMD Feroda), ki je prvo vožnjo končal na 15, drugo na 13, skupno pa dirko na 14 mestu. Brez točk sta ostala Matevž Robek na 25 in Gašper Polajžer na 31 mestu.

Francoski uspeh je dopolnil Florian Miot z zmago v razredu EMX 65, tudi Miot je bil za tekmece nepremagljiv v obeh vožnjah. Na zmagovalni oder sta se uvrstila še Španca Edgar Canet, v obeh vožnjah je bil drugi, ter Raul Sanchez, ki je bil obakrat tretji. Gal Hauptman (AMD Šentvid pri Stični) je prvo vožnjo končal na osmem mestu, v drugem je bil mesto slabši in osvojil skupno deveto mesto. Na 12 pa se je uvrstil Gal Zupančič (MK Fire group).

Z izvedbo dirke je bil zelo zadovoljen tudi delegat evropske motociklistične zveze FIM Europe Peter Goris, zato si lahko le želimo, da bodo člani AMD Brežice uspeli rešiti uvodoma opisane težave in na Prilipah ponuditi poleg dirk tudi treninge, s katerimi bi v svoje vrste zagotovo dobili še kakšnega novega dirkača.

Nazaj