Legendarna enduro preizkušnja ISDE je končana

|

Prvič v zgodovini slovenskega moto športa imamo svojo enduro reprezentanco, ki se je v ponedeljek prvič podala na izjemno naporno ekipno motociklistično tekmovanje International Six Days Enduro – ISDE.

Gre za šestdnevno enduro dirko, katere začetki segajo v leto 1913, od takrat do danes pa je tekmovanje odpadlo le v času med obema svetovnima vojnama. Prizorišče letošnje, že 90. Six Days Enduro dirke so bile Košice, drugo največje mesto na Slovaškem. Tam nas je zastopala šestčlanska slovenska reprezentanca v postavi Jaka Seles - KTM EXC 250 F, Tomaž Podvratnik - KTM EXC 250 F, Aleš Vrhovc - KTM EXC 350 F, Gregor Robek - KTM EXC 350, Miha Špindler - BETA 300 RR in Miran Stanovnik - KTM 500 EXC.

Med 7. in 12. septembrom jih je čakala zahtevna preizkušnja, na kateri se je pomerilo več kot 550 dirkačev iz 35 držav. Proga, speljana po večinoma naravnem terenu, je bila dolga 1225 kilometrov, njena najvišja točka pa je bila gora Kojšovska Hol'a na nadmorski višini 1246 metrov. Dnevno so bili na motociklih okoli osem ur, da je bila celotna preizkušnja še težavnejša, pa so morali vsa opravila na motociklih opraviti sami – mehaniki so lahko zgolj podajali orodje ali nadomestne dele.

Voznike so na dirki čakali specialni testi in časovne kontrole. Tekmovalec je moral od starta do časovne kontrole in nato dalje do naslednje priti v določenem času, katerega je določil organizator. V kolikor je zamujal, je imel časovni pribitek. Specialne teste je moral prevoziti v čim krajšem času. Zadnji, šesti dan je bila na vrsti motokros dirka.

Prav ta šesti dan so vsi slovenski vozniki najbolj željno pričakovali, ob vsakodnevnih izzivih, ki so jih čakali na progi, pa je bilo vsak dan znova potrebno zbrati dovolj atomov moči in dovolj bistrih misli, da je bilo spopadanje s traso varno, a še vedno znotraj določenih časovnih okvirov. Treba je bilo voziti hitro in premišljeno, kar pa je izredno težko, če dirka traja šest dni in če vsak dan na motociklu preživiš čas enega delavnika. A kot rečeno – članom slovenske reprezentance je uspelo, kot ekipa so prišli na cilj in izpolnili zastavljeno. Skupno so zasedli 19. mesto.

»Včeraj nas je čakal kratek transfer do vrhunsko pripravljene motokros proge, kjer smo razdeljeni v skupine po 40 tekmovalcev odpeljali zadnji preizkus in tako uspešno zaključili šestdnevno garanje. Naš cilj, da dirko zaključimo prav vsi člani ekipe, je dosežen! Vzdušje je enkratno, resnično smo zadovoljni in ponosni, da nam je uspelo, saj je bila dirka sila težavna in večkrat na meji 'normalnega',« je občutke po dirki povzel vodja ekipe Jaka Seles ter poudaril, da je voznike v zadnjih dneh med vožnjo po ekstremnih terenih večkrat obšel občutek, da je to boj za preživetje.

O doživetjih in vtisih, ki jih je pustila šestdnevna ekstremna preizkušnja ISDE, na katero so se podali kot člani prve slovenske reprezentance, bodo spregovorili na novinarski konferenci, ki bo v torek, 15. septembra, ob 16. uri v VERD

Vertical Extreme Ride Dirtpark, Verd 145, 1360 Vrhnika. Gre za lokacijo, na kateri se nahaja nova, prva, edina uradna enduro proga v Sloveniji, katero bodo uradno 'krstili' prav člani slovenske enduro reprezentance. Prav zanimivo bo slišati, v kateri točki je vsak od njih že skorajda vrgel rokavico ob tla, a naposled vseeno zagrizeno vztrajal do konca, kaj je bilo veliko težje, kot so si zamišljali pred odhodom, kako povezani se vračajo … 

Spoštovani predstavniki medijev, vljudno vabljeni, da se nam pridružite.

Za dodatne informacije smo vam na voljo na maja.mehlin@amzs.si ali na 041 309 589.

ISDE po dnevih

Slovenska ISDE reprezentanca je na Slovaško prispela 3. septembra. V četrtek in petek je uspešno opravila verifikacijo in tehnični pregled. V petek, soboto in nedeljo so si dirkači ogledali specialne teste, s čustvi, še posebej ponosom, pa je bila obarvana sobotna slavnostna otvoritev. »Vsi tekmovalci in spremljevalne ekipe smo se zbrali v centru mesta Košice, od koder je celotna karavana, ki je štela približno 3000 udeležencev, krenila proti glavnemu trgu. Tam so organizatorji predstavili vsako udeleženo državo in njene tekmovalce, nato pa je sledila še slavnostna otvoritev s predsednikom Mednarodne motociklistične zveze FIM Vitom Ippolitom. Zares čudovito doživetje,« je občutke celotne ekipe strnil njen vodja Jaka Seles. »Celotna ekipa je zelo motivirana in delujemo kot eno. Že življenje prvih štirih dni pred ponedeljkovo dirko je pokazalo, da smo ekipa, ki bo dihala skupaj in za Slovenijo. Seveda se zavedamo, kaj nas čaka v prihodnjih šestih dneh, a našo strategijo, da bomo tempo stopnjevali postopno, saj je dirka predolga, da bi vozili na vse ali nič, smatramo kot edino pravilno v tem trenutku. V zadnjih dneh je vsak dan deževalo, tako da so trasa in 'speciali' zelo namočeni, kar bo dirko precej otežilo.«

1. DAN – ponedeljek, 7. september 2015

Ob 8.12 sta se Seles in Podvratnik kot prva Slovenca v zgodovini ISDE tekmovanja podala na ognjeni krst, čez 22 minut je sledil start Vrhovca, Robeka in Stanovnika, 9 minut kasneje pa še Špindlerja. Celotni slovenski reprezentanci je uspelo pripeljati v cilj brez najmanjše poškodbe in brez časovnih zamud. Odpeljati so morali težkih 280 kilometrov po raznih terenih, kot so gozdne poti, kamniti predeli in travnate površine. Vsak od njih je vozil osem ur, od tega je bilo eno uro hitrostnih preizkušenj. »Ekipa je zelo motivirana in tako vozniki kot spremljevalna ekipa zares delujemo kot eno. Prav spremljevalni ekipi, v kateri so Stane Lunar, Grega Kraškovič, Andrej Bogataj, Borut Hrovatin in Matej Dormiš, gre velika zahvala, saj so opravili vrhunsko delo. Treba je poudariti, da imajo ostale reprezentance s seboj preko

dvajset ljudi, ki pomagajo voznikom, mi pa smo majhni, ampak srčni, borbeni in vztrajni,« je zadovoljstvo po prvem dnevu predstavil vodja ekipe Jaka Seles. 

2. DAN – torek, 8. september 2015

Člani slovenske reprezentance so se ob osmih zjutraj spopadli z 280 kilometrov dolgo progo, za katero so že v ponedeljek zvečer predvidevali, da bo še težja kot prvi dan, saj je trasa postala zelo načeta, luknjasta. Na nekaterih delih proge so se naredili kanali, globoki tudi do pol metra! »Ob tem pa je organizator poskrbel še za češnjico na vrhu torte in dodatno skrajšal čase, tako da smo bili vsi tekmovalci zjutraj dodatno obremenjeni,« je povedal Seles. Po prevoženih 280 kilometrih je bila v torek na sporedu tudi menjava gum. Vsak tekmovalec je imel po končani dirki na voljo samo 15 minut za pripravo motorja za naslednji dan, pri čemer so mu mehaniki lahko zgolj podajali orodje in dele. Vsem članom slovenske reprezentance je v 12 minutah uspelo zamenjati zadnje pnevmatike z 'moussi', doliti vse tekočine, očistiti motor in pritrditi vijake.

3. DAN – sreda, 9. september 2015

Na polovici ISDE tekmovanja je organizator voznikom zelo popestril dan in v transferje vključil vse torkove spuste po potokih in razritih vlakah. Razlika je bila v tem, da so v sredo vse te zahtevne vložke vozili navzgor. Proga je tako z vsemi spremembami in dodatki postala bolj ekstrem enduro. Prevozili so 275 kilometrov v osmih urah (za poznavalce motociklov: z motocikli so dnevno naredili sedem delovnih ur). Tudi po sredini dirki so imeli na voljo petnajst minut za pripravo motocikla za naslednji dan in v tem času je vsak od naših voznikov zamenjal prednjo pnevmatiko, olje v agregatu, opravil dolivanje vseh tekočin in pričvrstil vijake.

4. DAN – četrtek, 10. september 2015

Četrti dan so zapeljali na povsem novo traso, vozili so tudi dva nova specialna testa. Specialni testi so bili zelo tehnični in so vsebovali vse elemente, kot so motokros skoki, visoki vzponi in strmi spusti, prečkanje potokov in kamniti predeli. Tudi tokrat je vsem slovenskim voznikom uspelo priti do cilja in to brez časovnih kazenskih pribitkov.

5. DAN – petek, 11. september 2015

Predzadnji dan tekmovanja so se člani slovenske reprezentance spopadli z enako progo kot v četrtek, ker pa je v četrtek popoldne začelo deževati, je bila celotna petkova dirka še zahtevnejša. Prevoziti so morali 270 kilometrov razritega in namočenega terena. Imeli so nekaj manjših tehničnih težav, vendar so jih v zelo kratkem času odpravili. Tudi peti dan je vsem šestim uspelo priti v cilj, vsi brez časovnih kazenskih pribitkov. Petek je pomenil, da so se končno poslovili od kamnitih, razritih, spolzkih korenin polnih poti.

6. DAN – sobota, 12. september 2015

Dan D. Ob osmih zjutraj jih je čakal kratek transfer do vrhunsko pripravljene motokros proge, kjer so razdeljeni v skupine po 40 tekmovalcev odpeljali motokros dirko in tako uspešno zaključili šestdnevno garanje. Skupno so slovenski vozniki na ISDE 2015 zasedli 19. mesto.

Nazaj