Ko odpove akumulator

Ko dan začnete s praznim akumulatorjem v avtomobilu, vam najbolj koristi kak prijazen sosed, ki vam je pripravljen pomagati in ima pri sebi tudi vžigalne kable, ki jih vi na svoje veliko veselje seveda nimate. Postopek izgleda preprost, vendar moramo vseeno paziti na določene malenkosti. Obe vozili morata imeti ugasnjen motor, izključene vse porabnike elektrike, prepričajte pa se tudi, da ključ ni v položaju za kontakt.

Najprej z rdečim kablom povežemo pozitivne (+) pole na obeh akumulatorjih;

nato en konec črnega kabla pritrdimo na negativni pol (-) akumulatorja »darovalca«, drugi konec pa na kovinski del karoserije ali sam blok motorja prizadetega avtomobila. Nikakor ne smete kabla priključiti neposredno na negativni pol prizadetega akumulatorja, saj lahko pride do iskrenja na akumulatorju, kar pa ni priporočljivo. Pazite tudi, da kabli ne ovirajo gibljivih delov v motornem prostoru (ventilator, jermeni…);

sedaj lahko darovalec zažene motor in šele nato lahko zaženete motor tudi v okvarjenem vozilu in ga pustite nekaj časa teči. Preden odstranite kable, v okvarjenem vozilu vklopite enega od večjih električnih porabnikov (luči, ogrevanje zadnjega stekla…), saj s tem preprečite preobremenitev ob odstranitvi kablov;

po uspešnem zagonu je potrebno pustiti motor teči vsaj pol ure, akumulator pa se bo najbolj napolnil, če z vozilom opravimo kakšno daljšo vožnjo. Vseeno je priporočljivo, da akumulator nato popolnoma napolnimo pri svojem serviserju, saj v primeru nizkih temperatur ali slabega stanja akumulatorja sama vožnja ne bo dovolj.

Menjava akumulatorja

Kaj je dobro vedeti ob menjavi akumulatorja?

Včasih je veljalo, da so akumulatorji v avtomobilih odpovedali predvsem ob prvem mrazu zaradi preslabe zmogljivosti in tudi zaradi neustreznega vzdrževanja. Pri sodobnejših akumulatorjih pa pogosto ni več težav zaradi zmogljivosti, temveč zaradi neustrezne izbire akumulatorja – napetosti polnjenja so se zaradi vedno večjega števila električnih porabnikov najprej povzpele iz 14 V na 14,5 V in v sodobnejših avtih na 14,9 V. Zaradi vedno težjih razmer za delovanje se vse pogosteje dogaja, da akumulatorji odpovedo tudi v lepem in toplem vremenu.

Seveda je ob zamenjavi akumulatorja najbolje, da pogledate v navodila za uporabo avtomobila in ugotovite, kakšen nadomestni akumulator lahko vgraditev v vaš avto. Vsekakor pa je ob nakupu akumulatorja dobro vedeti še kaj več, še posebej, če se odločite za nakup izdelka druge blagovne znamke namesto originalnega akumulatorja.

Eden od osnovnih podatkov je vsekakor o zmogljivosti akumulatorja v amperskih urah. Še veliko pomembnejši je podatek o količini zagonskega toka, ki ga opredeljuje standard EN. Večja ko je številka ob oznaki EN, več zagonskega toka zagotavlja akumulator in s tem tudi hitreje obnavlja pri zagonu izgubljeno energijo, kajti več kot je lahko zagotovi, več je lahko tudi sprejme.

Če je akumulator v vašem avtu vgrajen v potniški kabini ali prtljažnem prostoru, je zelo priporočljiv nakup akumulatorja, ki je narejen v tehnologiji AGM. To pomeni, da je elektrolit vezan na stekleno vlaknino, ki je sočasno separator. S tem je namreč zagotovljena recirkulacija plinov v akumulatorju, kar pomeni, da plini ne uhajajo v ozračje in s tem v potniški ali prtljažni prostor v avtomobilu. Tako ti akumulatorji ne oddajajo nobenega vonja smoga, ki je sicer značilen za klasične akumulatorje. AGM tehnologija zagotavlja veliko več (do še enkrat več) polnilno praznilnih ciklusov, zato je takšen akumulator še posebej priporočljiv za avtomobile, ki potrebujejo veliko električne energije, na primer za predvajanje glasbe ob ugasnjenem motorju, za delovanje drugih električnih naprav kot so utripajoče luči in podobno ali pa je zagon motorja zelo pogost.

Prednost je tudi v tem, da ne zahteva prav nobenega vzdrževanja in kontrole, saj je popolnoma zaprt, tako da vzdrževanje in kontrola sploh nista možni, niti dovoljeni. Takšen akumulator sicer stane nekaj več od običajnega akumulatorja, a je zato visoko zmogljiv in ima daljšo življenjsko dobo. V AGM tehnologiji je na primer narejen Toplin ecodry akumulator.

Ob nakupu akumulatorja pa ne gre prezreti tudi podatka, kdaj je je bil akumulator narejen in kolikšen je dopusten čas skladiščenja.

Sodobni AGM, pa tudi klasični akumulatorji, ki so narejeni po tehnologiji kalcij/kalcij (Ca/Ca), se lahko skladiščijo do 18 mesecev, akumulatorji, ki so narejeni po tehnologiji antimon/kalcij (Sb/Ca hibridni) 12 mesecev, klasični svinčevi antimon/antimon (Sb/Sb) akumulatorji pa le pol leta.

 

 

Vam je pripravljena vsebina pomagala?

Imate še dodatna vprašanja, pripombe, komentarje? Pišite nam in pomagali vam bomo.

Pišite nam