AMZS test pnevmatik

Vsako leto Avto-moto zveza Slovenije sodeluje pri testiranjih avtomobilskih pnevmatik. Testiranja potekajo kot skupen projekt več evropskih avtoklubov, ki vsi prispevajo k pripravi in izvedbi testa. Enak test se zato v Nemčiji imenuje ADAC test, v Avstriji ÖAMTC test in v Sloveniji AMZS test.

Pogosto posamezni avtoklubi in avtomobilske revije izvajajo tudi lastne teste, vendar vsak v različnih pogojih in s svojim načinom ocenjevanja. Takšni testi niso zanemarljivi, vseeno pa ne dosegajo stopnje strokovnosti, s kakršno se ponašajo naši testi.

Kako testiramo

Za vsak test poskusimo narediti čim bolj raznolik nabor pnevmatik. Zadnja leta v teste vključujemo tudi nizkocenovne znamke, saj opažamo, da veliko lastnikov avtomobilov pnevmatike kupuje le kot nujo in pri tem upoštevajo le ceno, brez misli na varnost.

To ne velja le za mlade voznike, ki se v mladostniški vnemi raje zaženejo v močnejši vendar starejši avtomobil, kot pa v manjši a novejši avtomobil. Tudi kupci novih avtomobilov pogosto pozabijo na stroške vzdrževanja, kjer nov komplet pnevmatik predstavlja kar velik zalogaj.

Upamo, da naši testi pri tem voznikom vsaj malo spremenijo način razmišljanja in jih spodbudijo k nakupu nekoliko dražjih vendar neprimerljivo kvalitetnejših pnevmatik.

Test se prične z nakupom 28 kosov posameznega modela pnevmatike. Vsak model je tako testiran večkrat s čimer se dobi čim bolj točno testno oceno. Poleg testiranih pnevmatik, so v test vključene tudi referenčne pnevmatike, za katere so bile lastnosti že ugotovljene in se jih v testu uporabi za ugotavljanje sprememb pogojev testiranja in s tem ustrezno primerjavo posameznih meritev.

Vse pnevmatike so kupljene v prosti prodaji pri različnih ponudnikih. S tem poskrbimo, da ob izbiri ne prihaja do manipulacij. Skupno se tako v času enega leta za potrebe testov uporabi več kot 2.000 kosov pnevmatik.

Vsakemu modelu pnevmatike v posamezni dimenziji je dodeljena testna številka. Vse meritve tekom testa se tako nanašajo na številko pnevmatike. Tako v najboljši možni meri preprečimo, da bi bili izvajalci testa in obdelovalci podatkov pristranski.

Testira se več lastnosti, vse meritve (z izjemo obrabe) pa se izvaja na zaprtih testnih območjih. Meritve se izvaja v naslednjih sklopih:

  • Vozne lastnosti na suhi podlagi
    Vozne lastnosti
    Varnost v vožnji
    Zaviranje
  • Vozne lastnosti na mokri podlagi
    Zaviranje z ABS
    Splavanje vzdolžno
    Splavanje prečno
    Vodljivost
    Krožna vožnja – bočna vodljivost
  • Udobje
  • Glasnost
    Hrup v potniški kabini
    Zunanja glasnost
  • Poraba goriva
  • Obraba pnevmatike
  • Obnašanje pri visokih hitrostih (hitrostni preskus)
  • Vozne lastnosti na zasneženi podlagi (le zimske pnevmatike)
    Zaviranje z ABS
    Moč oprijema
    Vožnja po gorski cesti
  • Vozne lastnosti na poledeneli podlagi (le zimske pnevmatike)
    Zaviranje z ABS
    Bočna vodljivost

Ocenjevanje

AMZS priporočilo se označuje s številom zvezdic, kjer:

  • pet zvezdic pomeni zelo dobro (najbolj priporočljivo),
  • štiri zvezdice pomenijo dobro (zelo priporočljivo),
  • tri zvezdice pomenijo zadovoljivo (priporočljivo),
  • dve zvezdici pomenita pomanjkljivo (priporočljivo z omejitvami) in
  • ena zvezdica slabo (ni priporočljivo).

Hitrostni preskus se prav tako meri z zvezdicami, kjer:

  • tri do pet zvezdic pomeni, da je pnevmatika prestala hitrostni preskus po AMZS standardu,
  • dve zvezdici pomenita,da pnevmatika ni prestala hitrostnega preskusa po AMZS standardu,
  • ena zvezdica pomeni,da pnevmatika ni prestala hitrostnega preskusa po DIN standardu.

AMZS priporočilo temelji na skupni oceni, ki je izračunana glede na deleže posameznih lastnosti v skupni oceni. Deleži so navedeni v tabeli. Vsaka posamezna lastnost (na suhi cesti, na mokri cesti, na snegu, na ledu, glasnost) je izračunana iz rezultatov meritev oziroma ocenjevanja za posamična merila. Če pnevmatika za posamično lastnost – razen za glasnost – ne doseže ocene med dobro in zelo priporočljivo, je skupna ocena enaka oceni najslabše lastnosti. Na primer: pnevmatika, ki ima na mokri cesti oceno 2,8 in je to njena najslabša ocena, ima tudi skupno oceno 2,8. Če imata dve ali več pnevmatik enako skupno oceno (glede na prvo decimalko), je vrstni red v tabeli določen po abecednem vrstnem redu.