Prvi pogled: novi volkswagen passat variant

Prvi pogled

Častni krog? Skoraj nepredstavljivo se zdi dejstvo, da bo v svoji novi  9. generaciji, morda - pred prelomnim letom 2035 - odpeljal zadnji častni krog ...


Passat je že pol stoletja eden ključnih prodajnih stebrov Volkswagna, saj je po številu prodanih avtomobilov pred njim le legendarni hrošč. Skoraj nepredstavljivo se zdi dejstvo, da bo v svoji novi  9. generaciji, morda - pred prelomnim letom 2035 - odpeljal zadnji častni krog, sploh ker sedaj še vedno ponuja široko izbiro mobilnosti za vse okuse in zmožnost. Še vedno je vanj mogoče naliti dizel, bencin ali pa ga pripeti na elektriko in se peljati zelo udobno, hitro in varno. 

Pri Motoreviji smo med prvimi svetovnimi mediji dobili priložnost sesti v predserijsko izdelanega passata, še preden se je na zadnji avgustovski dan zgodila njegova svetovna premiera. Priznamo, da nam je prav odleglo, ko smo po prvem stiku z avtomobilom ugotovili, da je passat pač ostal avto, kot so ga vozniki navajeni in si ga želijo. Pa si ga v resnici še želijo? Glede na dejstvo, da so jih od leta 1973 pa do danes v Volkswagnu naredili več kot 34 milijonov, je verjetno tako vprašanje res zgolj le retorično. Kako pomembno in tradicije polno avtomobilsko ime se zaenkrat še pelje v novo dobo, je bilo jasno tudi v pogovorih z inženirji. Prvič po zelo dolgem času na predstavitvi nihče ni izrecno omenjal električne družine ID, vseskozi pa so nam hiteli razlagati, da je to avto, ki postavlja merila - tehnološka, vozniška in predvsem praktična.

Nova generacija MQB evo karoserijske arhitekture omogoča še zmogljivejšo različico priključno-hibridnega pogona z električnim dosegom okoli 100 kilometrov.

Skupaj s kolegi iz Škode so se lotili osvežitve karoserijske arhitekture prilagodljive platforme MQB, ki bo za nove generacijo passata, superba, tiguana, kodiaqa in tudi prenovljenega golfa nosila oznako MQB evo. Ne gre torej za povsem novo karoserijsko platformo, temveč posodobljeno do te mere, da bodo vsi našteti modeli ob motorjih z notranjim izgorevanjem dobili še zmogljivejšo različico priključno-hibridnega pogona z električnim dosegom okoli 100 kilometrov, hkrati pa še vedno omogočali tudi štirikolesni pogon v izvedbah z dvolitrskim dizelskim in bencinskim motorjem. MQB evo platforma omogoča tudi vgradnjo najsodobnejših aktivnih varnostnih sistemov za pomoč vozniku in nove izboljšane nastavitve podvozja ter še večjo karoserijsko čvrstost. 

Druga generacija priključno hibridnega pogona bo precej zmogljivejša, saj bo ponujala od 150 do 200 kW sistemske moči oziroma 350 in 400 Nm največjega navora.

Električni kabel za 100 kilometrov dosega in stari dobri TDI na sodoben način 

Novi passat bo pogonsko zelo raznolik avtomobil in bo za vsakogar ponujal ustrezno rešitev glede na želje in zmožnosti. Zato ima pod motorni pokrovom tudi tri različice dvolitrskega TDI motorja z razponom moči od 90 do 142 kW. Dizelski motorji bodo opremljeni z dvostopnejskim SRC katalizatorjem oziroma dvojnim vbrizgom AdBlue raztopine, kar bo omogočal čiščenje dušikovih oksidov v celotnem temperaturnem območju delovanja motorja od hladnega zagona naprej. Inženirji so nam povedali, da passatova dizla nista zadnja: TDI motorje bodo razvijali tudi za standard Evro 7. So pa pokritizirali Bruselj, kjer še niso pripravili zakonskih določil novega standarda, kar zavira razvoj.
Tehnološko sta dopolnjeni tudi obe turbobencinski različici dvolitrskega TSI motorja s 150 oziroma 195 kW. Posebno pomembno vlogo so namenili najmanjšemu, 1,5-litrskemu eTSI bencinskemu motorju, ki passatu prinaša dve različici hibridnega pogona: blagohibridno (110 kW) z 48-voltno električno napeljavo in priključnohibridno ehybrid, kjer bo bencinski motor sodeloval z zmogljivim električnim motorjem HEM80evo, ki zmore 85 kW konične moči in 330 Nm navora. Druga generacija priključno hibridnega pogona bo precej zmogljivejša, saj bo ponujala od 150 do 200 kW sistemske moči oziroma 350 in 400 Nm največjega navora. Še bolj pomembno pa je dejstvo, da so Volkswagnovi inženirji v enako ohišje energetske shrambe uspeli s pomočjo nove strukture akumulatorskih celic ter nove programske opreme shraniti več električne energije. 19,7 kWh elektrike zadostuje za približno 100 kilometrov električnega dosega. Z elektromotorjem, integriranim v ohišje 6-stopenjskega menjalnika s tremi sklopkami, omogoča 140 km/h največje hitrosti vožnje na elektriko. Priključno hibridni pogon 2. generacije bo passatu omogočal kar okoli 1000 kilometrov dosega s polno posodo bencina in polno zalogo elektrike v pogonskem akumulatorju. So pa poskrbeli tudi za zmogljivejšo oskrbo elektrike iz omrežja. S pomočjo 50-kilovatnega DC polnilnika bo mogoče v vsega 25 minutah akumulator napolniti do 80 odstotkov oziroma v dobre pol ure do 100 odstotkov. Serijsko bo namesto prejšnjega s skromnimi 3,6 kW vgrajen tudi zmogljivejši 11-kilovatni AC polnilnik. 
 

Vse pogonske različice bodo lahko opremljene z vlečno kljuko, oba najmočnejša bencinska in dizelska motorja pa še štirikolesnim pogonom 4motion, kar bo omogočalo tudi vleko do 2,3 t težke prikolice. Vsi motorji so serijsko opremljeni tudi z avtomatiziranim DSG menjalnikom z dvema sklopkama.  

Digitalno in prostorsko razkošen 

Novi passat ostaja prostoren, udoben, brezčasno oblikovan in široko uporaben avto za družinsko in poslovno mobilnost. Čeprav ne bo več na voljo klasične limuzinske karoserijske različice, karavanskemu variantu ne zunaj ne znotraj ne gre očitati pomanjkanja elegance in udobja. Passat je tudi občutno zrasel; v dolžino meri skoraj 15 cm več in meri v dolžino zdaj skoraj pet metrov (491,7 cm). Kabina je še prostornejša, saj so medosno razdaljo, ki po novem presega 2,8 metra,  podaljšali za 5 cm. Zadaj se sedi odlično, še bolj razkošen pa je prtljažni prostor. Ta v osnovi ponuja 690 litrov prostora, ki ga je mogoče s polaganjem klopi povečati na skoraj 2 kubična metra (1920 l). 

Prtljažnik v osnovi ponuja 690 litrov prostora, ki ga je mogoče s polaganjem klopi povečati na skoraj 2 kubična metra (1920 l). 

Za udobje med drugim skrbita ergoactive plus ortopedska sedeža s pnevmatsko 10-komorno točkovno masažo. Piko na i udobju in vodljivosti pa naj bi postavil z novo tehnologijo prilagodljivega uravnavanja blažilnikov. Inženirji so nam zatrdili, da bo nova generacija sistema DCC pro postavila nova merila udobja s srednjem razredu. Blažilniki so po novem opremljeni z dvema ventiloma za aktivni nadzor gibanja vzmetenja. Prav temu sistemu so inženirji posvetili zelo veliko testov in natančnih nastavitev, ki naj bi passata po vozni dinamiki postavili nad ostale koncernske tekmece, tudi nad novega Škodinega superba, s katerim si deli praktično vso tehnologijo. 


Prostorsko razkošje dopolnjuje napredno podaktovno-komunikacijsko digitalno okolje, ki je zagrajeno na osnovi najnovejšega vmesnika MIB4. Vrh digitalizacije passata predstavlja 15-palčni osrednji zaslon visoke ločljivosti, katerega storitve smo podrobneje predstavili že v prvih kilometrih električnega passatovega brata, novega ID.7. Pri aktivni pomoči vozniku bo passat ponudil vse, kar premore Volkswagen. Največja novost je denimo daljinsko vodeno parkiranje ali avtonomni privoz na domače parkirišče, kjer voznik lahko zadnjih 50 metrov vožnje in parkirni manever v celoti prepusti umetni inteligenci. 

Začetna cena pod mejo 40 tisoč evrov

Slovenskega cenika za novega passata, ki bo na naše ceste zapeljal prihodnje leto, še ni. V Nemčiji pa bo vstopni model stal 39.995 evrov. Od inženirjev nismo dobili jasnega odgovora ali 9. generacija passata pelje zadnji častni krog, so pa prepričani, da bo passat še dolgo na cesti tudi po prelomnem električnem letu 2035, ko naj bi dokončno ugasnil ogenj v valjih. Morda pa se zgodi celo preobrat …

Blažilniki so po novem opremljeni z dvema ventiloma za aktivni nadzor sistema DCC pro oziroma gibanja vzmetenja. Prav temu sistemu so inženirji posvetili zelo veliko testov in natančnih nastavitev, ki naj bi passata po vozni dinamiki postavili nad ostale koncernske tekmec.

Novi volkswagen passat variant

- posodobljena karoserija MQB evo
- večji in prostornejši
- bencinski TSI in dizelski TDI motorji z razponom moči od 90 do 195 kW
- 2. generacija priključnega hibrida eHybrid s 100 km električnega dosega
- sistemska moč priključnega hibrida: 150 ali 200 kW
- štirikolesni pogon 4motion
- nova generacija aktivnega nadzora blaženja sistema DCC pro
- nov digitalni vmesnik MIB4
- vsi najsodobnejši varnostni sistemi 
- vstopna cena v Nemčiji 39.995 evrov
- v Sloveniji na voljo prihodnje leto 


 

Ključne besede


dizelpriključni hibridVolkswagenvolkswagen passatbencinPrvi pogled

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije