Kratek test: Nissan qashqai 1.6 dCi x-tronic tekna

Test

Zrela leta in napredna varnost


Qashqai, Nissanov pionirski cestni terenec, je tudi v drugi generaciji – in po lanski lepotni pomladitvi – eden od najbolj prepričljivih cestnih terencev. 

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Pro pilot  za več varnosti

Ob prenovi je dobil sklop varnostnih pripomočkov, ki so ga pri Nissanu poimenovali “pro pilot”; pod eno streho – in na enem gumbu na volanskem obroču – je združeno upravljanje sistema za ohranjanje smeri vožnje in radarskega tempomata. Oba skupaj znata samostojno voditi avto po svojem voznem pasu in vzdrževati varnostno razdaljo do avta spredaj. Sistem “pro pilot” deluje zanesljivo, pa tudi precej konzervativno; voznik lahko roke z volana umakne le za nekaj kratkih sekund, nato avto opozori, da mora voznik znova prevzeti nadzor. Za sistem “pro pilot” je treba odšteti 1200 evrov, na voljo pa je le v opremsko najrazkošnejši različici tekna in nekaj skromnejši (in cenejši) opremski različici n-connecta, ki imata serijsko vgrajen skupek varnostnih pripomočkov "safety shield".

Ostalo tehniko in mehaniko v qashqaiju dobro poznamo; 1,6-litrski dizelski štirivaljnik poganja prednji kolesi prek presenetljivo prijetnega brezstopenjskega menjalnika, ki le pri polnem plinu drži motorne vrtljaje na neudobno visoki ravni, sicer pa se menjalnik obnaša kot klasična avtomatika. Udobna in zmerno varčna pogonska kombinacija (poraba na testu se je gibala med 6,5 in 7,5 l/100 km) ni na voljo s štirikolesnim pogonom. 

Pod črto ...

Čeprav se qashqaiju v primerjavi z novejšimi tekmeci že malce poznajo leta – predvsem pri notranjosti in multmedijski opremi –, pa v svojih zrelih letih še vedno predstavlja dober in zanesljiv nakup – četudi s ceno 30.100 evrov ni med najcenejšimi. 

+ všeč nam je:

prepoznavna oblika, dobra pogonska kombinacija, varnostni pripomočki

 - ni nam všeč:

cena varnostnih sistemov, čvrsto vzmetenje, dokaj visoka cena

Tehnični podatki 

Nissan qashqai 1.6 dCi x-tronic tekna

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, prostornina: 1598 cm3, največja moč: 96 kW (130 KM) pri 4000 vrt./min, največji navor: 320  Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, brezstopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 439,4 cm, širina: 180,6 cm, višina: 159 cm, medosna razdalja: 264,4 cm, masa praznega vozila: 1616 kg, dovoljena skupna masa: 2005 kg, prostornina prtljažnika: 430 – 1585 l, posoda za gorivo: 55 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 183 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11,1 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,4/5,3/4,7 l/100 km, izpust CO2: 122 g/km, poraba na testu: 7,1 l/100 km.
Cena:  Renault Nissan Slovenija: 30.100 EUR

 

  

Ključne besede


Nissannissan qashqaikratek test