Kratek test: Hyundai i30 1,5 T-GDI 160 MHEV iMT impression

Test

Hibridni jadralec - Tehnološko zelo sodoben, kakovostno narejen, dobro opremljen in v Evropi narejen avto.


S prenovo je “korejski golf” naredil pomemben tehnološki korak naprej, ki ga med številnimi tekmeci v “ljudskem” razreda družinskih 5-vratnih kombilimuzin dokončno postavlja povsem ob bok najboljšim evropskim staroselcem.

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno  4/5 zvezdic

Ročni menjalnik, ki omogoča jadranje 

Prenova je odnesla tudi oblikovno medlost; i30 je videti bolj izrazit, elegantnejši in celo malce športen. Dobil je tudi močno orodje za spopad s temo - svetilno bistveno bolj zmogljiva LED žarometa.

Prenovljeni hyundai i30 je prvi v nižjem srednjem razredu, ki z blago hibridno tehnologijo z 48-voltno električno napeljavo tudi pri ročnem 6-stopenjskem menjalniku med vožnjo omogoča samodejno razklenitev menjalnika od in motorja in posledično varčevanje bencina ob pomoči “jadranja”, vožnje v prostem teku.

Edina prilagoditev, ki jo od voznika zahteva novi inteligentni ročni menjalnik, je nevtralna prestava ob zagonu motorja. Če je v trenutku, ko voznik odmakne nogo s stopalke za plin in hibridni sistem odklopi menjalnik od motorja, v litij-ionskem polimernem akumulatorju shranjene dovolj električne energije za nemoteno oskrbo vseh porabnikov, se motor v prostem teku tudi povsem izklopi. Ta funkcija deluje v eco voznem programu. Med vožnjo se to zgodi skoraj povsem neopazno, voznik pa odklop pogona zazna po padcu vrtljajev motorja in vklopu grafičnega piktograma, ki na osrednjem digitalnem zaslonu med merilniki izriše jadrnico. Vožnja je zaradi dobro odzivnega in predvsem uglajenega pogona zelo prijetna in tudi relativno varčna. Stopnja električne pomoči je odvisna od razpoložljive energije shranjene v litij-ionskem polimernem akumulatorju. Vanj se steka električna energija, ki jo generator z največ 10 do 12 kW moči rekuperira pri zaviranju oziroma pri vožnji po klancu navzdol. Na razgibanih podeželskih cestah in avtocesti se poraba goriva brez težav spusti tudi pod 6 litrov na 100 km. Ni slabo za 1,4 tone težak avto, ki hitrost sto kilometrov na uro doseže v 8,4 sekunde.

Pri ročnem 6-stopenjskem menjalniku med vožnjo omogoča samodejno razklenitev menjalnika od in motorja in posledično varčevanje bencina ob pomoči “jadranja”, vožnje v prostem teku.

Uglajen motor skriva kilovate

Novi 1,5-litrski prisilno polnjen motor s 117 kW, pri katerem je blaga hibridna tehnologija del serijske opreme, ob pomoči elektrike deluje zelo uglajeno. Z odzivnostjo ne daje prav dinamičnega občutka, a se odziva zelo zvezno. Združena električna naprava (zaganjač - generator) bencinskemu motorju, ki največji navor 253 Nm doseže že pri 1500 vrtljajih v minuti, pri pospeševanju doda nekaj kW dodatne električne moči. Na testu smo v povprečju porabili 6,5 litra bencina na 100 kilometrov, kar je glede na zmogljivosti dober rezultat.

Z voznimi lastnostmi ne izstopa v nobeno smer, je pa vožnja v njem zelo prijetna, tiha in udobna. Kabina je zelo kakovostno izdelana. Ob napredni digitalizaciji, ki na večjem in bolj preglednem zaslonu vključuje storitve na daljavo (bluelink), ohranja tudi učinkovite vozniške bližnjice - analogna stikala. Oprema impression vključuje večino dobro delujočih vozniških pomočnikov in hyundai i30 zna celo opozoriti voznika, da je na semaforju vozilo pred njim speljalo. Zato še bolj čudi dejstvo, da v kombinaciji s pametnim ročnim menjalnikom še vedno ni mogoče dobiti aktivnega radarskega tempomata.

Hyundai i30 je z novima, ožjima, a učinkovitejšima LED žarometoma in motorno masko, ki s 3D vzorcem razširja prednji del, videti bolj eleganten, celo malce športen. Na pogled izraža več značaja kot prej.

Pod črto ...

Tehnološko zelo sodoben, kakovostno narejen, dobro opremljen in v Evropi narejen hyundai i30 za zahtevani denar še vedno nudi več kot evropski tekmeci. Šteje tudi 5 let garancije brez omejitve kilometrov.

Všeč nam je +

všečna podoba, kakovostna izdelava, dobro razmerje med ceno in opremo, hibridna tehnologija, vozne lastnosti, LED žarometa

Ni nam všeč -

brez aktivnega tempomata, brez slovenskih menijev

Sodobno komunikacijska oprema je dopolnjenja z večjim in zmogljivejšim zaslonom na dotik in storitvami bluelink, ki omogočajo upravljanje avtomobila na daljavo, zagotavljanje aktualnih prometnih informacij, vremenske napovedi, prenos navigacijskih podatkov iz avtomobila v telefon oziroma aktivno vodenje zadnjega kilometra po sistemu “od vrat do vrat”, kadar je avto parkiran stran od želenega cilja.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina 1482 cm3, največja moč: 117  kW (159 KM) pri 4500 vrt./min, največji navor: 253 Nm pri 1500 vrt./min, sinhroni električni motor: 7,94 kW (10,7 KM). Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 434 cm, širina: 179,5  cm, višina: 145,5  cm, medosna razdalja: 265  cm, masa praznega vozila: 1404  kg, dovoljena skupna masa: 1840  kg, prtljažnik: 395 - 1301 l, posoda za gorivo: 53 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 210  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 8,4 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,6 l/100 km, izpust CO2: 126  g/km, poraba na testu: 6,5  l/100 km.
Cena:  Hyundai Avto Trade: 23.090 EUR
Ob tehnološkem napredku hyundai i30 ohranja dobro razmerje med ceno, voznimi lastnostmi in opremo. V razredu ni veliko tekmecev, ki bi dodali še 5-letno garancijo brez omejitve prevoženih kilometrov.

Kaj o avtomobilu menite vi?

Na naših družbenih omrežjih smo vas povprašali, če je prenovljeni hyundai i30 konkurenčen tekmec uveljavljenim modelom - golfu, octavii, leonu, meganu, peugeotu 308, … - evropskih izdelovalcev. Kar 79 odstotkov sodelujočih v anketi meni , da je hyundai i30 celo boljši od večine evropskih tekmecev, le 21 odstotkov jih meni, da avto še ni dosegel ravni najboljših evropskih kombilimuzin. V anketi je glasovalo več kot 400 uporabnikov družabnega omrežja Instagram.

 

Ključne besede


testHyundaiTest avtaHyundai i30hibrid