Test: Citroen ë-C4 shine pack 136

Test

E-udobnež - električni citroen C4 s tihim in učinkovitim pogonom še podčrtuje pregovorno udobje Citroenovih avtov.


Oblikovno drzen električni citroen C4 s tihim in učinkovitim pogonom še podčrtuje pregovorno udobje Citroenovih avtov. Je s 300 kilometri dosega in 380-litrskim prtljažnikom lahko tudi edini avto v družini?

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

 

Tisti pravi citroen

V aprilski Motoreviji smo pri različici z bencinskim motorjem zapisali, da je to spet tisti pravi citroen, ki je z unikatno obliko, praktičnostjo in udobjem znova našel svojo identiteto. Tudi z električnim motorjem pod pokrovom in energetsko shrambo zmogljivosti 50 kWh se lahko C4 povsem suvereno postavi ob bok vsem razrednim tekmecem z vtičnico. S prostorno kabino, bogato varnostno opremo in predvsem učinkovitostjo je ob izpolnjenem pogoju, da ima doma vselej na voljo prosto vtičnico, ë-C4 lahko povsem uporaben družinski avto. Ob prvih pomladnih “dvajseticah” smo ob 160 dnevno prevoženih kilometrih avto preko noči oskrbovali na običajni gospodinjski vtičnici. Z enim polnjenjem smo ob povprečni porabi 16,2 kWh elektrike na 100 km brez težav prevozili dobrih 300 kilometrov. Glede na velikost in zmogljivost avtomobila je to zelo dober rezultat. Med “električarji” je bil na naših testih od ë-C4 varčnejši le hyundai ioniq.

Čeprav avto nima nikakršnih težav z vodljivostjo ali lego na cesti, pa navkljub dejstvu, da električni pogon omogoča tudi dinamični vozni program s pospeškom 9,4 sekunde do hitrosti 100 km/h, v njegovih voznih lastnostih ni niti kančka športne natančnosti pri nizanju ovinkov. To je pač avto, ki stavi na udobje, učinkovitost in praktičnost pri vsakdanjih družinskih prevoznih nalogah. V tem pa blesti.

Vdor zime na začetku aprila pa je še enkrat pokazal, kako so na “energetsko pozebo” občutljivi električni avtomobili. Pri - 5 stopinjah Celzija se je povprečna poraba na enaki razdalji dvignila na 19,8 kWh na 100 km in doseg znižal na 252 kilometrov. Ob tem pohvalimo učinkovitost vgrajene toplotne črpalke in polnjenje z možnostjo nastavitve ogrevanja potniške kabine.

Citroen je prvi avtomobil z oznako C4 izdelal daljnega leta 1928. Deset generacij oziroma skoraj stoletje pozneje je novi C4 prvič dobil električni pogon.

Živahen, okreten avto, ki dobro skriva kliograme

Električni motor s 136 kW moči in 260 Nm navora povsem zadostuje temu, za kar je ë-C4 namenjen. Brez težav sledi prometnemu toku in tudi na avtocesti suvereno pospešuje do največje dovoljene hitrosti.

Uglajen in predvsem učinkovit električni pogon z odlično odzivnim motorjem ter tiho vožnjo brez motornih tresljajev še okrepi udobje. Vzmetenje, kjer ima vsako kolo ob blažilniku nameščena po dva hidravlična dročnika, je kot ustvarjeno za uglajen električni avto. Čeprav električni C4 krepko preseže 1,6 tone, podvozje zelo dobro skriva kilograme, saj je vožnja izjemno lahkotna. Avto je okreten, živahen in vozniško zelo preprost. Zagotavljanje udobja je očitno najpomembnejša naloga podvozja, čeprav tudi glede lege na cesti nimamo nikakršnih pripomb, le izjemno natančnega oziroma izrazito dinamičnega nizanja ovinkov ne pričakujte.

Malce večja oddaljenosti od tal in nekoliko višji sedežni položaj omogočata udobno sedanje. Ob višji strehi karoserije, ki po zasnovi povzema značilnosti petvratne kombilimuzine in cestnega terenca, bi pričakovali tudi možnost nameščanja vlečne kljuke. Ne zaradi pričakovanja velikih vlečnih zmogljivosti, ampak družinske praktičnosti. Pri električnih avtomobilih je še toliko bolj pomembna aerodinamika, poleg tega pa je na prtljažnik koles, vpet na vlečno kljuko, veliko lažje namestiti težja električna kolesa kot na strešne nosilce.

Kako cesto gladi vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi dročniki?

Ob močnejšem udarcu izpod koles, ki povzroči močno kompresijo oziroma stiskanje ter posledično večje raztezanje blažilnika, hidravlična dročnika s progresivno upočasnitvijo preprečujeta nagle zaustavitve blažilnika na koncu hoda oziroma giba. Dročnika absorbirata in razpršita ustvarjeno energijo na skrajnih mejah sočasnega delovanja vzmeti in blažilnika. Zato se tudi pri večji neravnini na cesti ne zgodi značilni odskok kolesa, ki ga potniki pri običajnem vzmetenju z mehanskim omejevalnikom nemalokrat občutijo kot udarec s ceste.

Malce več odzivnosti bi pričakovali od osrednjega zaslona.

Zelo dobro počutje za volanom

Počutje za volanom je zelo dobro. Izstopata velika, anatomsko oblikovana in v usnje oblečena prednja sedeža ter armaturna plošča z veliko uporabnimi odlagalnimi mesti, med katerimi je praktična polička za brezžično polnjenje telefona. Piko na i postavljata izvlečni predal in dodatni nosilec tabličnega računalnika. Palec dvignemo še za 380-litrski prtljažnik z dvojnim dnom, v katerega je mogoče pospraviti električne kable. Prtljažnik je po prostornini za zanemarljivih 5 litrov manjši od prtljažnika Volkswagnovega ID.3 in povsem konkurenčen tudi s 420-litrskim prostorom za prtljago v Nissanovem leafu.
Pri ekonomiji mobilnosti električni C4 ne ponuja čudeža.

Upoštevajoč subvencijo Eko sklada in popust na financiranje stane 32.297 evrov. To je še vedno kar dobrih 8 tisočakov več od primerljivo opremljenega bencinskega C4 z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Res pa je, da med električni tekmeci za zahtevani denar ponuja enega najboljših nakupov - po dosegu, prostoru in opremi.

Serijsko vgrajeni 11-kilovatni polnilnik bo na polnilnici v dobrih 3 urah brez težav povrnil 80 odstotkov zaloge elektrike. V 500 evrov vrednem doplačilu, ki je med drugim vključevalo dodatke v notranjosti in novo turkizno barvo, je bil tudi 100-kilovatni polnilnik enosmernega toka. Na ustrezno zmogljivi polnilnici je celotna energijska zaloga povrnjena v vsega polurnem postanku.

Pod črto …

Če razmišljate o elektrifikaciji družinske mobilnosti, naj bo novi citroen e-C4 vsekakor med kandidati za preskus. Je prostoren, dobro opremljen in učinkovit električni avto.

 Všeč nam je +

všečna in unikatna oblika, vozno udobje, bogata varnostna oprema, doseg in poraba, zmogljiv polnilnik, prostorna kabina in prtljažnik

Ni nam všeč -

majhen zaslon namesto merilnikov, brez možnosti uporabe vlečne kljuke, učinkovitost pri nizkih temperaturah

V shemi menjalnika je tudi dodatno stikalo, s katerim se okrepi elektro-dinamično rekuperacijsko zaviranje. Pojemek je dovolj močan, da je mogoče z malce vaje in predvidevanja brez uporabe klasičnih zavor zaustavljati avto na semaforju ali pa se spuščati po daljših klancih ter ob tem kinetično energijo spreminjati v elektriko.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: električni motor, največja moč: 100  kW (136  KM) pri 3700 vrt./min, največji navor: 260  Nm pri 300 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, samodejni reduktorski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 435,5 cm, širina: 180 cm, višina: 152   cm, medosna razdalja: 267 cm, masa praznega vozila: 1660 kg, dovoljena skupna masa: 2000  kg, prostornina prtljažnika: 380 - 1250 l, litij-ionski akumulatorski sklop: 50 kWh.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 150  km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,4 s, normni doseg: 352 km, normna poraba električne energije kombinirano: 16 kWh/100 km, izpust CO2: 0  g/km, poraba na testu: 16,2 kWh/100 km.
Cena:  C Automobil Import: 39.297 EUR
Z malce domišljije pogled od spredaj spominja na: E.T. vesoljček, po avtomobilsko E.C. citroenček.

Ključne besede


testTest avtaCitroenelektrikaElektromobilnostelektrični avtomobilicitroen C4