Test: Kia sorento 2.2 CRDi AWD EX Limited

Test

Na veliki nogi - ponuja veliko udobja, prostora in tehnologije za relativno zmerno ceno


Večji, sodobnejši - in na pogled precej bolj oglat; sorento četrte generacije dvori kupcem velikih in udobnih cestnih terencev, ki iščejo veliko vsebine za zmeren denarni vložek. Z dizelskim motorjem, štirikolesnim pogonom in sodobno tehnologijo predstavlja cenovno ugodno alternativo evropskim in japonskim tekmecem …

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Kia sorento je bila vrsto let zastavonoša tega avtomobilskega izdelovalca pod okriljem mogočnega industrijskega južnokorejskega koncerna, katerega del je tudi Hyundai. Prihod električnih avtomobilov je malce zmešal koncernsko hierarhijo, a sorento četrte generacije še vedno predstavlja vrh Kiine ponudbe klasičnih cestnih terencev. 
Ni skrivnost, da si sorento deli tehniko in mehaniko s Hyundaijevim santa-fejem, a navzven tega ni opaziti; sorento daje veličasten, sodoben in v primerjavi s predhodnikom precej oglat vtis. 

Z originalom iz leta 2002 ga ne povezuje prav nič, zelo malo ima skupnega tudi s precej bolj zaobljenim predhodnikom tretje generacije; oglate poteze in ostri karoserijski prelomi predstavljajo povsem nov oblikovalski jezik in podobo, pa čeprav je s 481 centimetri le za centimeter daljši od predhodnika. 

Prostora ne zmanjka …

Pomembnejša je za štiri centimetre daljša medosna razdalja, ki omogoča več prostora v potniški kabini; ne le na prednjih sedežih, ampak tudi pri prostoru za kolena na zadnji klopi. Prostornejši je tudi prtljažnik; v petsedežni različici ima prostornino 705 litrov, kar nekaj prostora je tudi pod prtljažnim dnom. Prostora za naslonjalom klopi v drugi vrsti je dovolj, da si za doplačilo 800 evrov lahko omislite še dodatna sedeža v tretji vrsti. Ob povsem sploščeni zadnji klopi je v sorentu 2,1 kubična metra uporabnega prostora s povsem ravnim dnom …
Malce več ramenske širine v potniški kabini dodatno pripomore k občutku zračnosti in prostornosti, svoje pa dodajo tudi prostrane steklene površine in dobra vidljivost iz avta na vse strani. Prednja sedeža sta široka in udobna, oglato oblikovana armaturna plošča pa je - kljub povsem digitalni vsebini - pregledna in logična. Stikala in gumbi klimatske naprave so ločeni od zaslona multimedijske naprave, tudi vsa glavna stikala za izbiro voznih programov in ostalih vozniških funkcij so fizična in postavljena na sredinsko konzolo. Pri Kii vedo, do kam lahko seže digitalizacija, za kar si zaslužijo pohvalo. Vrtljivega gumba avtomatiziranega menjalnika se pa ni težko navaditi …

Malce več ramenske širine v potniški kabini dodatno pripomore k občutku zračnosti in prostornosti, svoje pa dodajo tudi prostrane steklene površine in dobra vidljivost iz avta na vse strani.

Dizelska prožnost 

V dobi razmaha električne mobilnosti je prav poučno sesti v avto tega razreda s klasično pogonsko zasnovo - dizelskim motorjem v nosu in mehanskim štirikolesnim pogonom. Dizelski štirivaljnik nima niti blago-hibridnega sistema, pač pa gre za klasično zasnovo. 2,2-litrski štirivaljnik zmore 148 kW in ima 440 Nm navora; motor ni ravno neslišen ali brez tresljajev, je pa zvočno dobro zatesnjen in tudi v višjih vrtljajih ni glasen. Ob novem 8-stopenjskem avtomatiziranem menjalniku z dvojno sklopko motor vselej deluje z optimalnimi motornimi vrtljaji in v pravi prestavi. Pri hitrosti 130 km/h na avtocesti se motor v 8. prestavi vrti z 2100 vrt./min.,  posamična prestavljanja pa so presenetljivo uglajena. Ker smo s sorentom veliko kilometrov naredili na avtocesti pri višjih hitrostih, povprečno testno porabo goriva 7,1 l/100 km ocenjujemo za razmeroma ugodno; nenazadnje gre za več kot 4,8 metra dolg, 1,7 metra visok in 1,9 tone težak avto. Zanimivo bi bilo dizelskega sorenta primerjati s priključno-hibridno različico, ki je tudi v Kiini ponudbi …

Sorentov prilagodljivi štirikolesni pogon se dobro odziva na spremembe v oprijemu pod kolesi; z vklopom posamičnih terenskih programov se prilagaja tudi navor na kolesih, delovanje menjalnika, zdrs pogonskih koles …

Udobje in uporabnost na potovanjih

Sorento je lahko odličen potovalni avto. Ne samo zaradi uglajenega in prožnega motorja, pač pa tudi zaradi zelo dobro uravnoteženega vzmetenja. Čeprav sorento ni v ničemer športni cestni terenec, pa se tudi med ovinki kar dobro znajde; okornosti sicer ne more skriti, se pa v ostro vzetih ovinkih presenetljivo malo nagiba. Hkrati zelo učinkovito blaži cestne neravnine, kar pa je ob 2,8-metrski medosni razdalji tudi pričakovano. Svoj kamenček v mozaik udobja dodata tudi udobna prednja sedeža in pravilen naklon naslonjala zadnje klopi za potnike zadaj.
Sorentov prilagodljivi štirikolesni pogon se dobro odziva na spremembe v oprijemu pod kolesi; z vklopom posamičnih terenskih programov se prilagaja tudi navor na kolesih, delovanje menjalnika, zdrs pogonskih koles … Sorento ima tudi sistem za samodejno spuščanje po strminah, vse skupaj pa zagotavlja suvereno vožnjo po različnih lažjih terenskih podlagah. 
O uporabnosti avta veliko povejo tudi nakladalne in vlečne zmogljivosti: avto lahko obremenimo z več kot 640 kilogrami, na vlečno kljuko pa lahko pripnemo do 2,5 tone težak (zaviran) priklopnik, ali pa nanjo obesimo kolesni prtljažnik s 100 kilogrami, kar je dovolj tudi za prevoz težkih električnih koles.

Bogata oprema, samozavestna cena

Glede na to, da je paket opreme EX limited najbogatejši in tudi najdražji v ceniku, ni presenečenje, da je spisek serijske opreme - tako za udobje kot za varnost - precej obsežen. Od varnostne opreme velja poleg uveljavljenih asistenčnih sistemov, med katerimi je tudi dobro delujoč radarski tempomat, omeniti vsaj še sistem za varnejšo vožnjo v križiščih in sistem za prečni nadzor. Bogata je tudi ostala oprema - od usnja na sedežih do prilagodljivih LED žarometov, ogrevanih in hlajenih prednjih sedežev ter projekcijskega prikazovalnika podatkov na vetrobransko steklo. Ob izbiri tako opremljenega sorenta pravzaprav na seznamu doplačil ostaneta le še dodatna sedeža v tretji vrsti.
Je 59.499 evrov (takšna je cena za gotovinski nakup) za dizelskega sorenta s štirikolesnim pogonom in bogato opremo veliko denarja? Avto zagotovo ni poceni; malce starejši bratranec hyundai santa-fe z enakim motorjem in pogonom je z najbogatejšim paketom opreme (in po redni ceni v ceniku) cenejši za slabih 4000 evrov, cenejša pa je tudi nekaj manjša in manj prostorna mazda CX-60 s še boljšim in še zmogljivejšim šestvaljnim dizelskim motorjem

Pod črto

Kljub temu, da Kiini sorento ni najcenejši cestni terenec te velikosti na trgu, pa vseeno lahko zapišemo, da ponuja veliko za relativno zmerno ceno. Je zelo udoben, prostoren in uporaben avto, oblikovno diskretnost pa mu štejemo v dobro …

Všeč nam je +

prostornost, digitalno vozniško okolje, uravnoteženo vzmetenje, bogata varnostna oprema

Ni nam všeč -

visok prtljažni rob

Tehnični podatki

Kia sorento 2.2 CRDi AWD EX Limited

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 2151 cm3, največja moč: 148 kW (202 KM) pri 3800 vrt./min, največji navor: 440 Nm pri 1750 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, 8-stopenjski avtomatiziran menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 481 cm, širina: 190 cm, višina: 170 cm, medosna razdalja: 281,5 cm, masa praznega vozila: 1867 kg, dovoljena skupna masa: 2510 kg, prtljažnik: 705/2100 l, posoda za gorivo: 67 l. 
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 202 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,2 s, normna poraba goriva kombinirano: 6,2 l/100  km, izpust CO2: 160 g/km, poraba na testu: 7,1 l/100 km.
Cena: KMAG: 59.499 EUR

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

 

Ključne besede


Kiaštirikolesni pogonkia sorento

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik