Za volanom: Škoda fabia

Za volanom

Uspešnica v prihodu ...


Oceno, ali je nova škoda fabia res najlepša fabia doslej, prepuščamo presoji, zagotovo pa je najprostornejša, najbolj uporabna in najsodobnejša. Fabia četrte generacije je zdaj končno postavljena na platformo, na kateri je narejen že VW polo, a z značilno Škodino iznajdljivostjo v mnogočem prekaša svojega starejšega brata …

Zanimivosti in dejstva: Fabia bo novi vstopni model Škode

Čeprav se zdi, da se avtomobilski izdelovalci ukvarjajo le še z električnimi avti, njihove prodajne številke in finančno podlago ustvarjajo “običajni” avtomobili. Razred majhnih avtomobilov morda res ni več tako množičen kot pred leti, a fabia je bila za Škodo vselej pomemben avto: v malce več kot dveh desetletjih so jih izdelali in na ceste poslali več kot 5 milijonov. Pri Škodi zato seveda močno računajo tudi na novo fabio, ki bo kmalu postala Škodin vstopni avto, saj se iz prodaje zaradi strogih okoljevarstvenih zahtev umika njihov citigo, iz bodočih načrtov pa tudi naslednica sedanje scale.
Z dolžino 411 cm (11 cm več kot prej) in medosno razdaljo 256 cm (skoraj 10 cm več kot prej) je nova fabia opazno večja in prostornejša od večine tekmecev.

Prostornejša od večine tekmecev v tem avtomobilskem razredu

Volkswagnova modularna platforma za prečno vgrajene motorje je fabii omogočila odlično tehnično osnovo, ki so jo Čehi izkoristili do skrajnih možnosti: z dolžino 411 cm (11 cm več kot prej) in medosno razdaljo 256 cm (skoraj 10 cm več kot prej) je nova fabia večja - in prostornejša - od večine tekmecev v tem avtomobilskem razredu in skoraj že trka na vrata kombilimuzin nižjega srednjega razreda. Ob za 5 cm večji širini kot prej je v novi fabii zato opazno in občutno več prostora v vse smeri - tako za komolce kot za kolena potnikov na vseh sedalnih mestih. Impresiven je tudi prtljažni prostor, ki je s 380 litri le za liter manjši kot v za razred večjem VW golfu. Komur je tudi to premalo, bo moral počakati na morebitno karavansko fabio combi - njen prihod še ni povsem potrjen.

Najboljša med tekmeci je fabia tudi pri aerodinamiki - količnik zračnega upora so s prejšnjih 0,32 znižali na 0,28, za kar sta zaslužna tudi aktivna žaluzija spredaj in skrbno oblikovano karoserijsko dno.

Fabiina armaturna plošča je (lahko) seveda povsem digitalna (z 10,25-palčnim zaslonom namesto merilnikov) - če za to dodatno sežete v žep oziroma izberete katero od bolje opremljenih različic. 

Na dotik občutljiv zaslon multimedijske naprave je lahko velik največ 9,2 palca. Fabia premore večino tehničnih bonbončkov, ki jih poznamo iz drugih Volkswagnovih avtov.

 Še vedno brez električnega priključka 

Pri tehniki in motorjih je manj novega; dizelskega motorja ni več, hibridnega še ne, povsem električni pogon pa je namenjen drugim Škodinim avtomobilom. Tako lahko voznik izbira med tremi litrskimi bencinskimi trivaljniki in štirivaljnikom - MPI motorja z 48 in 59 kW sta brez turbinskega polnilnika, sodobnejši 1.0 TSI s 70 kW pa premore tako turbinski polnilnik kot neposredni vbrizg goriva. Vrh ponudbe predstavlja 1,5-litrski TSI s 110 kW, ki pa bo na voljo šele prihodnje leto.
S sodobno platformo je fabia dobila tudi dostop do sodobnih asistenčnih sistemov - od sistema za samodejno zaviranje v sili do sistema za ohranjanje smeri na voznem pasu. Kaj od tega bo na voljo v serijski opremi, bo jasno, ko v roke dobimo slovenski cenik. So pa pri Škodi novo fabio opremili s številnimi praktičnimi domislicami iz njihovega poglavja “Simply Clever”: poleg že znanih domislic ima fabia držalo za kreditne kartice in svinčnike med prednjima sedežema, žepka za mobilni telefon in kljukice ter mreže v prtljažniku. Ne manjkata seveda niti dežnik v vratih in prekucljivo naslonjalo sovozniškega sedeža.

V vožnji fabia pusti zelo udoben in lahkoten vtis; vzmetenje učinkovito požira cestne neravnine, le športnim voznikom se bo zdel avto premehak in s prelahkotnim volanskim mehanizmom.

Pod črto

K nam naj bi fabia sicer po prvotnih načrtih zapeljala novembra, a je načrte slovenskega uvoznika pokvarilo pomanjkanje polprevodnikov in posledične težave v zagotavljanju dobavljivosti avtomobilov. Ko bo fabia prišla v Slovenijo, pa bo njen prihod lahko precej premešal karte v razredu majhnih avtomobilov pri nas. Če bo cena ostala na Škodini cenovni ravni, bomo prihodnje leto na ceste dobili novo prodajno uspešnico.

Impresiven je tudi prtljažni prostor, ki je s 380 litri le za liter manjši kot v za razred večjem VW golfu.

Nova škoda fabia

- četrta generacija fabie
- večja in prostornejša kot doslej
- daleč največji prtljažnik v razredu
- sodobni asistenčni sistemi
- udobne in lahkotne vozne lastnosti
- le bencinski motorji od 48 do 110 kW
- cene še niso znane