Nasvet: Avtomobilske dereze

Nasveti

Sodobne snežne verige so še vedno nepogrešljiv del zimske opreme: člani AMZS, vabljeni na zimski preskus na Krvavec!


Vse toplejše zime z veliko manj snežnimi dnevi kot včasih so vse bolj priročen izgovor, da vozniki vozijo avte z zimsko opremo, ki je v resnici sploh ne znajo uporabljati oziroma namestiti. Z letnimi pnevmatikami na platiščih in verigami v prtljažniku, ki so po možnosti še neustreznih dimenzij, na zasneženi cesti ne bomo daleč prišli. Z globljim snegom in poledico se lahko spopademo le s štirikolesnim pogonom (pa še ta ni nepremagljiv) ali pa z avtomobilskimi derezami na kolesih  snežnimi verigami. V Alpah si zimske mobilnosti brez dobrih snežnih verig ne moremo predstavljati. Zato smo za člane AMZS v sodelovanju s priznanim slovenskim podjetjem Veriga Lesce in RTC Krvavec pripravili zanimiv poligon na Krvavcu, kjer boste za volani avtomobilov znamke Hyundai lahko preskusili najnovejše snežne verigeo katerih pišemo v tem zimskem nasvetu.

Verige nikakor niso pozabljeni kos zimske opreme in številni gozdarji, gorski reševalci, električarji, gasilci in ostali predstavniki specialnih poklicev, ki morajo ne glede na vreme oditi na delo oziroma intervencijo, dobro poznajo njihovo učinkovitost. Večina ostalih voznikov se verig raje izogiba, saj je njihovo nameščanje precej zahtevno, naporno in umazano opravilo. Številni se bojijo tudi morebitnih poškodb, ki bi jih verige utegnile pustiti na dragih litih platiščih njihovih avtomobilov. 

Preskus snežnih verig Verige Lesce za člane AMZS

Pri Motoreviji smo za člane AMZS na Krvavcu pripravili zimski poligon, kjer bomo lahko skupaj preverili, kako se najsodobnejše snežne verige obnesejo na težkih električnih avtomobilih, ki na kolesa hipno dostavijo celotno zalogo navora. Če vas zanima tak preskus, vas 20. januarja vabimo v objem gora in snega na zanimivo zimsko doživetje. Prijavite se tukaj! Število mest je omejeno, med vsemi prijavljenimi bomo izžrebali udeležence.

Verige, ki ne zahtevajo suhega treninga

Marsikdo zmotno misli, da snežne verige niso prava rešitev za hibridne ali električne avte - zaradi specifičnosti pogona, varnostnih sistemov ali nizkopresečnih pnevmatik. To seveda ne drži, poleg tega pa imamo v Sloveniji enega najboljših in najbolj inovativnih izdelovalcev snežnih verig za avtomobile, tovornjake in delovne stroje. V podjetju Veriga Lesce so posebej za najsodobnejše in tudi vse težje avtomobile, med katerimi so tudi električni in športni avti, razvili novo generacijo snežnih verig, ki ob učinkovitosti omogočajo bistveno bolj preprosto nameščanje in veliko bolj udobno ter zanesljivo uporabo. Inženirji Verige Lesce so razvili nov sistem nameščanja snežnih verig, ki ne zahteva suhega treninga v garaži in močno poenostavlja uporabo snežnih verig.   

VIDEO: Brez poseganja v kolotek in notranjo stran pnevmatik 

Snežne verige serije tractiva so zasnovane po načelu učinka vzmeti in samodejnega zatezanja pri vrtenju kolesa oziroma učinku centrifugalne sile. Enostavno montažo brez poseganja v kolotek in notranjo stran pnevmatike, na katero se nameščajo verige, in brez uporabe dodatnega orodja omogočajo štiri nosilne jeklene roke, ki jih uporabnik pritrdi na platišče le z zunanje strani na enega od obstoječih vijakov. Nato mora le še vpeti poseben gumijast samozatezni element, ki poskrbi za ustrezno prilagajanje členov verige tekalni površini pnevmatike oziroma dokončno samodejno namestitev verige po speljevanju. 

Nova generacija pametnih verig je tudi lažja od klasičnih verig in prilagojena kar 90 odstotkom vseh kolesnih dimenzij na našem trgu. Zelo dober oprijem na poledenelih površinah veriga tractiva omogoča zaradi posebnih poliuretanskih vodil s čepki iz volframovega karbida. Dodaten oprijem v najzahtevnejših snežnih razmerah zagotavljajo posebni kvadratno oblikovani odseki verige s prečno postavljenimi kovinskimi profili. Te verige so primerne tudi za športne avtomobile, saj je na voljo tudi različica z vsega 1 cm visokimi členi, ki je hkrati tudi najlažja izvedba te inovativne snežne verige. Na voljo so tudi različice za velike cestne terence in terenske avtomobile z 1,6 cm visokimi členi. 

Enostavno montažo brez poseganja v kolotek in notranjo stran pnevmatike, na katero se nameščajo verige, in brez uporabe dodatnega orodja omogočajo štiri nosilne jeklene roke, ki jih uporabnik pritrdi na platišče le z zunanje strani na enega od obstoječih vijakov.

Kaj glede uporabe verig velevajo pravila?

Osnovna zahteva za uporabo snežnih verig je plast snega na cestišču, kajti na kopnem cestišču uporaba verig ni priporočljiva in dovoljena.
Pravilnik o delih in opremi vozil določa le, da morajo biti snežne verige ustrezno velike, dopušča pa uporabo verigam enakovrednih pripomočkov za pogonska kolesa. Enakovrednost pripomočkov odobri homologacijski organ v Republiki Sloveniji – to je Agencija za varnost prometa RS, ki ji je zaupana tovrstna vloga. Pravilnik še določa, da morajo imeti vozila s stalnim štirikolesnim pogonom verige vsaj za eno os, s priklopljivim štirikolesnim pogonom pa vsaj za stalno vklopljeno os.

So tekstilni nadomestki verig dovoljeni?

Predvsem pri tekstilnih nadomestkih klasičnih verig velja upoštevati, da take nadomestne izvedbe kot snežne verige ne veljajo povsod. Pri nas je njihova uporaba dovoljena, v sosednji Avstriji pa ne, saj tekstilni nadomestki ne ustrezajo njihovem pravilniku o zimski opremi. So pa nekatere tekstilne snežne verige, najbolj poznane so tekstilne verige izdelovalca AutoSock. Te so homologirane v skladu z novim evropskim standardom EN16662-1:2020, ki velja v vseh državah članicah EU ter na Norveškem, Islandiji, v Srbiji in Turčiji. To pomeni, da se lahko AutoSock tekstilne verige za osebna in lahka gospodarska vozila zdaj uporabljajo povsod po EU, kjer so obvezne snežne verige - razen v Avstriji.

Ključne besede


zimazimska opremaSnežne verigezimska vožnjačlanstvo AMZSVerige Lesce

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

41

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

41

Shrani

Delite s prijatelji