Številni vozniki gokartov, ki tako ostajajo v garažah, in tekmovalci se lahko preizkušajo samo v virtualnih vožnjah na simulatorjih ter opravljajo fizične vaje za moč. Domen Jerančič, član komisije za karting pri AMZS, je podal nekaj odgovorov na vprašanja, ki najbrž v teh dneh mučijo številne voznike kartinga.
Kako gledate na situacijo, ki je nastala s pandemijo koronavirusa?
Trenutna situacija, ki je nastala s pandemijo koronavirusa, je popolnoma ohromila celoten svet športa, odpovedane so bile celo olimpijske igre v Tokiu. Seveda se je temu pridružila tudi karavana avto-moto športa. Predvsem na področju kartinga so se prve odpovedi dirk začele dogajati že v sredini februarja, saj se v tem delu sezone večino dirk odvija v Italiji. Celotna situacija bo močno prizadela karting šport in industrijo, saj se večina proizvajalcev opreme in infrastrukture nahaja v severni Italiji, ki plačuje najdražjo ceno pandemije. V tem trenutku si je težko predstavljati, kako se bo mednarodni karting šport sploh postavil nazaj na noge, predvsem iz vidika zaupanja ljudi, da se bodo udeleževali tekmovanj na področju severne Italije. Komisija za karting pri mednarodni avtomobilistični zvezi FIA, je že posegla v spremembe v koledarju dirk. Svetovno prvenstvu za razred KZ je iz francoskega Le Mansa preselila v italijanski Lonato, dirko evropskega prvenstva za razred KZ pa iz Lonata prestavila v italijansko Adrio. Medtem pa se nihče od vodilnih pri FIA še ni odzval na prošnje moštev in proizvajalcev, naj se svetovno mladinsko in člansko prvenstvo za razreda OKJ in OK prestavi iz Brazilije nekam na evropska tla. Verjetno tudi zato, ker je predsednik komisije za karting pri FIA nekdanji dirkač formule 1 Felipe Massa.
Kaj v danih razmerah vozniki, dirkači, mehaniki in drugo osebje sploh lahko počne?
V trenutnih razmerah se vozniki lahko posvečajo predvsem fizični pripravi. Pomembno je vzdrževanje fizične kondicije, saj nihče točno ne ve, kdaj se bo sezona pravzaprav začela, takrat pa bo tempo tekmovanj zelo zgoščen in časa za priprave praktično ne bo. Eden najuspešnejših karting voznikov Bas Lammers je celo začel snemati vlog z nasveti za trening, ki je na voljo na njegovem facebook profilu. Veliko število dirkačev se udeležuje virtualnih dirk na svojih simulatorjih in organizirana so že čisto prava virtualna prvenstva, kjer se dirkači merijo med seboj. Enkratna priložnost za dober trening in hkrati druženje z ostalimi sotekmovalci. Mehaniki, ki imajo dostop do opreme in delovnih mest, se lahko posvetijo pripravi šasij, motorjev in organizacije orodja. Medtem pa imajo športni funkcionarji dovolj časa za osvežitev znanja iz pravilnikov ter razmislek o poteku tekmovanj, ko se bo kriza enkrat končala.
Tekmovanj ni in se ne ve, kdaj bodo. Kaj lahko svetujete voznikom oziroma dirkačem, kako naj se pripravljajo v teh dneh?
Okvirni koledarji mednarodnih dirk se vseskozi osvežujejo, potekajo dogovori med organizatorji dirk, promotorji in mednarodno avtomobilistično organizacijo FIA. Seveda bo vsa tekmovanja težko umestiti v koledar, saj je to velika težava že takrat, ko imamo na voljo vseh 12 mesecev. Vozniki se bodo v tem času morali odločiti, na katera tekmovanja se bodo po koncu krize podali, saj se bo dogojalo, da bodo različna tekmovanja terminsko sovpadala. Predvsem bodo težave nastopile v primeru nacionalnih panožnih zvez, ki bodo primorane poiskati termine za izvedbo državnih prvenstev, ki pa se načeloma ne smejo prekrivati z dirkami evropskega in svetovnega prvenstva. Veliko razumevanja in kompromisov bo potrebnih tudi s strani vodilnih mož na nacionalni in mednarodni ravni.
Kaj pa vzdrževanje gokarta? Kako pomembno je zdaj, da je vse pripravljeno? Ko se bo enkrat začelo, časa najbrž za morebitne popravke ne bo.
Ker je to čas, ko je večina moštev in voznikov na mednarodni ravni že pričela s tekmovanji, je takšna prekinitev seveda zelo slaba za moralo. Predvsem številno osebje, mehaniki, ki so imeli podpisane pogodbe z moštvi, so ostali brez dela. V večini primerov gre za pogodbene delavce, ki so čez noč ostali brez prihodka. Situacija je predvsem v tem sektorju zelo resna in na žalost se nihče v tem trenutku ne ukvarja s tem problemom. Že sedaj je bilo težko najti kvalificirano osebje, po koncu krize pa bo usposobljenih ljudi še manj, saj si bodo delo verjetno poiskali v bolj stabilnih in varnih poklicih. Karting niso samo vozniki, temveč za to panogo stoji cel kup ljudi, ki so morda nevidni, a so za nemoten potek tekmovanj nujno potrebni.
Kaj sami počnete v teh dneh, kako preživljate vse skupaj?
Ostajam doma in se posvečam družini, saj sem v času tekmovanj precej časa odsoten. Sem pa v teh dneh precej zaposlen, saj sem prevzel vodenje karting centra v Ljubljani in se z ekipo pripravljamo na čas, ko bodo naša življenja znova stekla. Prosti čas pa si zapolnim z branjem knjig z dirkaško vsebino, nekaj časa pa tudi sam preživim na simulatorju vožnje.