Med slovenske ovinke se je uradno “zapodila" nova generacija športne honde civic type R, ki na naš trg hitrih “ljudskih” kombilimuzin prihaja kot rrekorder znamenite severne zanke dirkališča Nurburgring. Pri nas bo za tega športnega eksota potrebno pripraviti najmanj 41.990 evrov.
Gre za avtomobil, ki je s svojo tehnično zasnovo - zmogljivi 2.0-litrskim turbo motorjem in podvozjem ter aerodinamiko - v ospredje postavlja dinamično vozniško izkušnjo. Novi civic type R je lažji, močnejši, čvrstejši in hitrejši. Inženirji so veliko delali na podvozju in pogonu. O njem pa še vedno sanjajo predvsem tisti vozniki, ki se navdušujejo nad Hondino tradicijo zmogljivih, visokovrtečih se bencinskih motorjev.
272 km/h in 5,8 s
Prav 2.0-litrski turbo bencinar z znanim elektronskim sistemom prilagodljivega krmiljenja ventilov VTEC bo s svojimi 235 kilovati in 400 Nm buril domišljijo vozniških zanesenjakov. Njegov potisk v praksi pomeni največjo hitrost 272 km/h in 5,8-sekundni pospešek do stotice. Moč se na kolesa prenaša preko natančnega 6-stopenjskega ročnega menjalnika v katerem je integriran samozaporni diferencial.
Da gre za najbolj zmogljivega civica vseh časov, zgovorno priča njegova zunanja podoba, ki je veliko agresivnejša in opremljena z zajetnimi usmerjevalniki zraka. Ne gre pozabiti, da avtomobil zmore doseči najvišjo hitrost 272 km/h, zato je učinkovita aerodinamika zalo pomembna za dodatni oprijem in smerno stabilnost pri visokih hitrostih.
Trojna izpušna cev
Med izstopajočimi oblikovnimi posebnostmi “strupenega” civica, poleg velikega zračnega usmerjevalnika na zadku, od tekmecev zagotovo loči še trojni zaključek izpušnega sistema postavljen v center zadnjega odbijača. Piko na i nastopu doda še rezek mehanski napev, ki pride iz teh treh cevi.
Kljub pestri športni tradiciji pa Honda civic typeR v Sloveniji še vedno velja za butičnega eksota. V prejšnji generaciji je le eden zapeljal na naše ceste. Sedaj pa so ob uspešnem štartu prodaje nove, 10. generacije običajnega civica, z različico type R prepričali dva kupca. Pri nas bo avto na voljo v dveh različicah - type R (41.990 EUR) in type R GT (43.990 EUR). Avto je že v osnovi dobro opremljen z večino aktivnih varnostnih pripomočkov, zmogljivimi zavorami Brembo športnimi sedeži in merilniki ter pnevmatikami dimenzij 245/30 R20. GT različica k temu dodaja še navigacijo, sistem prečnega nadzora prometa, zmogljivejše ozvočenje in rdečo osvetlitev kabine.
Anatomija novega civica type R z vidno zasnovo ključnih delov pogona in podvozja.
Za čast in slavo: obračun v zelenem peklu.
S stezo Nordschleife znano tudi kot zeleni pekel, je honda civic kot trenutno najhitrejši serijski avtomobil s pogonom na sprednji kolesi, opravila v času 7. minut in 43,8 sekund. Steza Nordschleife zaradi svoje konfiguracije z veliko prevoji, zahrbtnimi zavoji in spremenljivimi razmerami na asfaltu velja za resen test voznika in avtomobila. Prav zato rekordni čas na tej stezi vseh stez šteje kot poseben prestiž. Zeleni pekel je svoj sloves dobil tudi zaradi odsekov brez vsakršnih izletnih con, saj 20.8 kilometra dirkaškega asfalta v posameznih odsekih poteka prek gozda, kjer je asfalt pogosto moker in bolj hladen ter zaradi spremenljivega oprijema posledično bolj nevaren. Japonski inženirji so civica type R na stezo poslali z nekaj tehničnimi triki za zmanjševanje teže - odstranili so zadnjo klop in celoten nifo-zabavni vmesnik. Na 20,8-kilometrski razdalji preko najbolj znamenitih dirkaških ovinkov v Evropi, je civic type R za 6,8 sekund premagal prejšnjega nosilca rekorda, Volkswagnovega golfa GTI clubsport, opremljenega z motorjem iz golfa R.
Steza Nordschleife zaradi svoje konfiguracije z veliko prevoji, zahrbtnimi zavoji in spremenljivimi razmerami na asfaltu velja za resen test voznika in avtomobila.
Se bo pa moral aktualni rekorder predvsem še dokazati na trgu “ljudskih” športnikov, kjer ga tudi pri nas čakajo uveljavljeni tekmeci: volkswagen golf R, seat leon cupra 300, ford focus RS, renault megane RS … Na naše ceste pa prihaja še en zelo zanimiv, zabaven in cenejši tekmec - novi hyundai i30 N.
Močnejše telo in natančnejše podvozje
Mož, ki je vodil razvoj karoserije nove generacija civica, inženir Ryuichi Kijima izpostavlja, da je rekord v Zelenem peklu posledica številnih izboljšav med katerimi je za 16 kilogramov lažja in 38 odstotkov bolj torzijsko čvrsta karoserija. Odlično lego in natančnejšemu ter boljšemu stiku s podlago avto zagotavlja z razširjenimi koloteki, daljšo medosno razdaljo, dodelanim podvozjem, prilagodljivim blaženjem in širšimi gumami ter prilagojenim elektronskim nadzorom stabilnosti. Povečali so tudi aerodinamični oprijem pri višjih hitrostih in posledično izboljšali smerno stabilnost. Dodelano podvozje se ponaša še z na novo razvito zadnjo premo s posamičnim, večtočkovnim vpetjem koles, ki glede na dosežen čas na stezi Nordschleife odlično sledi začrtani smeri. Avto ima prilagodljiv sistem blaženja, ki omejuje prenos obremenitve koles med pospeševanjem in zaviranjem. S tem povečuje oprijem in stabilnost ter na cesti ponudi več udobja. Blažilniki s senzorji vseskozi nadzirajo dogajanje pod kolesi. Na voljo so trije vozni programi: udobni, športni in +R za najbolj ostro vozniško izkušnjo namenjeno nizanju kilometrov na dirkališču.
Dvolitrski, prisilno polnjen bencinski motor je tehnično zelo zanimiv. Poleg že znane tehnologije VTEC (sistem prilagodljivega krmiljenja ventilov), ima še hidravlično krmiljenje odmične gredi (sesalni in izpušni ventili), bate s posebnimi hladilnimi oljnimi kanali, ventile napolnjene z natrijem, ki zmanjšujejo temperaturo na njihovi površini in turbino z električnim ventilom za razbremenitev tlaka.
Pri hondi letos obeležujejo četrt stoletja dediščine oznake type R. R pomeni racing, dirkanje. Leta 1992 je na ceste zapeljala prva honda s to oznako, NSX type R. Prvi civic type R je bil predstavljen pet let kasneje.
Na i-MID zaslonu lahko voznik spremlja tudi podatke povezane z dinamično vožnjo: G in zavorne sile, tlak v tubini, čase posameznih krogov na dirkališču ...