Svetovna premiera četrte generacije škode octavie

Panorama, Prvi pogled

Za oktavo višje - Digitalna, elektrificirana, lepša in še bolj praktična octavia bo pri kupcih zagotovo segla še kašno oktavo višje.


Prostorna in oblikovno ter tehnološko nadgrajena škoda octavia bo tudi v četrti generacij ostala prvo ime te češke znamke pod okriljem VW. Bo z električnim priključkom njen uspeh še večji?

Ime octavia se je v Škodini zgodovini prvič pojavilo pred 60 leti. A bolj kot letnica prve octavie je pomembno leto 1996, v katerem se je prav s prihodom novodobne octavie na tehnoloških temeljih koncerna Volkswagen začela češka avtomobilska renesansa. Zgodba o uspehu še traja.

Anatomsko ni čisto nova

Anatomsko - po zasnovi karoserije - octavia ni nova. Še vedno je zgrajena na preverjeni koncernski MQB platformi, zato pri karoserijskih merah ni bistvenih sprememb. Limuzinska različica (dolžina 468,9 cm) s petimi dvižnimi vrati je daljša za 1,9 cm, combi oziroma karavan pa za 2,2 cm. Kljub nespremenjeni medosni razdalji (268,6 cm) so oblikovalci znova uspeli narediti potniško kabino še nekoliko prostornejšo. Ko sedeš na zadnjo klop, je hitro jasno, da je avto še vedno razredni prvak v prostornosti. Enako velja tudi za oba prtljažnika: v limuzini je večji za 10 litrov (600 l), v karavanu pa za 30 litrov (640 l). Octavia combi ob položeni zadnji klopi ponudi kar 1,7 kubičnega metra prostornine za prtljago. Pri priključnem hibridu bo prtljažnik zaradi električne shrambe manjši za 150 litrov.
Izpiljena podoba nadgrajuje stil enostavnih, a ostrih linij. Pločevinasta suknja sledi kroju večjega superba. Deljeni žarometi so preteklost, octavia bo cesto osvetljevala s serijskimi LED žarometi ali (doplačljivimi) matričnimi. Elegantnost podčrtuje z učinkovito aerodinamiko: količnik zračnega upora znaša od 0,24 (limuzina) do 0,26 (combi), kar octavio po doslednosti obvladovanja zračnih tokov približuje najboljšim.

Na svetovni premieri octavie v Pragi so sloviti praški filharmoniki odigrali visoke oktave, ko je iz kokona kristalnih oblik pripeljala nova octavia četrte generacije.

Digitalna in elektrificirana


Prostornejša, elegantnejša in pametnejša octavia četrte generacije je naredila tudi tehnološki korak naprej. Prvič je opremljena z električnim kablom in dobila je povsem novo notranjost, pri kateri v ospredje stopata digitalizacija merilnikov in sodobna povezljivost podčrtana s storitvami na daljavo. Pred voznikom se bohoti velik 10,25-palčni zaslon prilagodljivih merilnikov. Octavia zna prvič ključne podatke o vožnji projicirati tudi na vetrobransko steklo. Na novem dvokrakem volanu, ki zaznava dotik voznikovih rok, je mogoče upravljati kar 14 funkcij, ročica DSG menjalnika pa tako kot pri novem golfu ukaze menjalniku sporoča z elektronskimi signali oziroma tehnologijo shift-by-wire. Povezljivost sloni na stalni širokopasovni mobilni internetni povezavi (LTE), saj ima nov komunikacijski vmesnik (MIB3) integrirano eSIM kartico. Razmah umetne inteligence se seveda pozna pri aktivni varnosti, saj ima voznik na voljo izdatno pomoč sistemov, ki znajo preprečiti čelno trčenje, nadzirati prečni promet za avtom, samodejno preprečiti prevračanje, samodejno prilagoditi hitrost omejitvam in potnike opozoriti, naj ne odpirajo vrat, če se bliža avto ali kolesar.

Armaturna plošča je sodobna in pregledna. Voznikov prostor je ergonomsko dosleden, nismo pa prepričani, da bo novi dvokraki volan všeč večini kupcev. V neposredni primerjavi notranjosti pri osnovnih opremah octavia ne more skriti, da so varčevali pri nekaterih elementih. V tej postavki so VW golf, mazda 3 ali pa kia ceed bolj dosledni. Hvalimo dejstvo, da je octavia ob dveh velikih zaslonih obdržala tudi vsa pomembnejša stikala, kar bo nedvomno všeč tistim bolj konzervativnim oziroma tradicionalno naravnanim kupcem.

 

Bogata motorna paleta dobila tudi električni kabel

Elektrifikacija pogona je ključna novost pod motornim pokrovom. Oznaka iV pomeni priključni hibrid (1,4-litrski TSI in elektromotor ter akumulatorski sklop 13 kWh) s 150 kW sistemske moči in 55-kilometrskim električnim dosegom. Bencinski motorji serije e-TEC (1,0 in 1,5 TSI) bodo opremljeni z blago hibridno tehnologijo: 48-voltno napeljavo, jermenskim zagonskim alternatorjem in litij-ionskim akumulatorjem. Razpon moči bencinskih in dizelskih motorjev se giblje od 81 kW (110 KM) do 150 kW (204 KM). V ponudbi ostaja tudi štirikolesni pogon.

motor menjalnik moč navor največja hitrost pospešek od 0 - 100 km/h
1,0 TSI EVO bencin 6-stopenjski ročni 81 kW (110KM) 200 Nm 207 km/h 10,6 s
1,5 TSI EVO bencin 6-stopenjski ročni 110 kW (150KM) 250 Nm 230 km/h 8,2 s
2,0 TSI bencin 7-stopenjski DSG 4x4 140 kW (190KM) 300 Nm 232 km/h 6,9 s
2,0 TDI dizel 6-stopenjski ročni, 7-stopenjski DSG, 7-stopenjski DSG 4x4

85 kW (150KM)

110 kW (150KM)

147 kW (200KM)

250 Nm, 

300 Nm, 

360 Nm,  400 Nm

211 km/h, 209 km/h, 228 km/h, 227 km/h, 217 km/h, 235 km/h 10,3 s, 10,8 s, 8,9 s, 8,7 s, 8,8 s, 7,1 s
1,5 TSI G-TEC (zemeljski plin) 6-stopenjski ročni, 7-stopenjski DSG 96 kW (130KM) 200 Nm 216 km/h 9,9 s
1,0 TSI EVO e-TEC (blagi hibrid) 7-stopenjski DSG 81 kW (110KM) 200 Nm 206 km/h 10,6 s
1,5 TSI EVO e-TEC (blagi hibrid) 7-stopenjski DSG 110 kW (150KM) 200 Nm 228 km/h 8,4 s
1,4 TSI iV (plug-in priključni hibrid) 6-stopenjski DSG 150 kW (204KM) 200 Nm 220 km/h 7,9 s

Pod črto 

V Slovenijo bo nova octavia prišla predvidoma marca ali aprila prihodnje leto. Digitalna, elektrificirana, lepša in še bolj praktična octavia bo pri kupcih zagotovo segla še kašno oktavo višje in tekmecem še naprej povzročala skrbi.

Foto: utrinki s svetovne premiere

 

Nova škoda octavia in octavia combi

- zelo prostorna kabina, triobmočna klimatska naprava
- novi dvokraki volan in digitalni merilniki
- največji prtljažnik v razredu: 600 (limuzina) ali 640 (combi) litrov
- elegantnejša podoba z odlično aerodinamiko
- priključni hibrid (150 kW) s 55-kilometrskim električnim dosegom
- na voljo tudi 4x4 pogon in športna različica RS
- v Sloveniji prihodnje leto (marec ali april)

Da je octavia zgodba o uspehu in poleg družine cestnih terencev ključni avto znamke iz Mladá Boleslav, dovolj zgovorno pričajo tudi številke: več kot 6,5 milijona octavij je Škoda poslala na ceste.

Zgodba o uspehu: Škoda octavia - prebojni model Škode

Škoda se je spon nekdanje železne zavese dokončno otresla prav z octavio, ki je bila prvi novodobni model znamke s katerim se je proslavila na zahodu. Z octavio je Škoda postavila ključno smer razvoja oziroma prepoznavnosti znamke: naredili so nadpovprečno prostoren avtomobil golfovega razreda, ki se ni zmenil za veljavne mere meja avtomobilskih razredov in je ponudil preverjeno tehnologijo za zmerno ceno. Ta recept pravzaprav deluje še danes pri večini Škodinih modelov. Da je octavia zgodba o uspehu in poleg družine cestnih terencev ključni avto znamke iz Mladá Boleslav, dovolj zgovorno pričajo tudi številke: več kot 6,5 milijona octavij je Škoda poslala na ceste. Tudi v Sloveniji je octavia hitro postala zaželen družinski avto. Samo letos bodo pri nas prodali kar 2800 teh avtomobilov, kar predstavlja skoraj 40 odstotkov celotne letne prodaje Škode na našem trgu. Octavia ob sklenjeni družini cestnih terencev ostaja ključni prodajni steber Škode pri nas in na mnogih drugih trgih Evrope. Tehnološko se je octavia še bolj približala novemu golfu 8. generacije. O tem, kako konkurenčna bo octavia svojemu nemškemu bratrancu oziroma ključnemu koncernskemu tekmecu, inženirji previdno oziroma precej diplomatsko izbirajo besede. Trdijo, da je med golfom in octavio toliko razlik, da gre za čisto drugačna avtomobila z različnima strategijama in povsem drugimi kupci. Delno taka obrazložitev sicer drži, a glede na Škodin prodor je jasno, da bo kakšen kupec, ki ga Škoda doslej ni zanimala, utegnil zaradi nove octavie spremeniti mnenje, sploh, če bo avto obdržal dosedanje razmerje med ceno in vsebino. To je bilo vedno ugodnejše od kot pri kralju iz Wolfsburga.

Ime octavia se je v Škodini zgodovini prvič pojavilo pred 60 leti.

Vaše mnenje?

Vaše mnenje nam je pomembno.

Kaj vas najbolj prepriča pri škodi octavii?

 

Na svetovni premieri octavie v Pragi so razkrili tudi kratkoročne cilje elektrifikacije: leta 2025 načrtujejo, da bodo približno četrtino celotne prodaje predstavljali elektrificirani modeli.

Elektrifikacija znamke

Škoda elektrifikacijo pogona v svojih avtih začenja s tremi modeli iV - octavia, superb in citigo-e. Prihodnje leto bodo predstaviti tudi prvi povsem električni model, ki bo zgrajen na novi koncernski platformi MEB. Na svetovni premieri octavie v Pragi so razkrili tudi kratkoročne cilje elektrifikacije: leta 2025 načrtujejo, da bodo približno četrtino celotne prodaje predstavljali elektrificirani modeli. Zato v naslednjih treh letih Škoda napoveduje pravi nalet novosti, saj nameravajo do leta 2022 predstaviti več kot 30 novih modelov in različic, med njimi tudi 10 z delnim ali povsem električnim pogonom. Ob tem poudarjajo, da bo pri elektrifikaciji ponudbe ključno vlogo igral pristop praktičnosti po Škodinem načelu “Simply clever” rešitev, kar pomeni čim krajše polnilne čase, uporabni oziroma čim večji doseg in dosegljive cene. Zanimiv in predvsem pameten je pristop, da se elektro mobilnost začenja doma. Škoda je v treh čeških mestih skupaj investirala 19 milijonov evrov za postavitev 1500 polnilnih postaj, 13.000 zaposlenih v Škodi pa je že opravilo tečaje oziroma se je udeležilo delavnic o elektro mobilnosti.

Razmah umetne inteligence se seveda pozna pri aktivni varnosti: octavia bo prvič potnike znala opozoriti na nevarnost odpiranja vrat, če bo bližal avto ali kolesar, pomagala bo preprečevati nesreče pri zavijanju v levo, nadzirala bo prečni promet (70 m) pri vzvratni vožnji in med drugim bo z novim aktivnim tempomatom hitrost prilagajala prometu ter omejitvam na cesti, po kateri bo voznik vozil.

Digitalno-komunikacijska doslednost

Sodobna povezljivost octavie sloni na stalni širokopasovni mobilni internetni povezami (LTE), saj ima nov komunikacijski vmesnik (MIB3) z drsnikom in integrirano eSIM kartico. Na osrednjem, hitreje odzivnem informacijskem zaslonu, velikem do 10 palcev, so zato poleg navigacije na voljo številne storitve na daljavo - od naročanja na servis do upravljanja s podatkovnimi ali zabavnimi aplikacijami. Ključ octavie pa si bo voznik lahko naložil na mobilni telefon. Tudi v novi octavii se z voznikom pogovarja virtualna asistentka Laura, določene prikaze oziroma ukaze na zaslonih pa je mogoče upravljati tudi z gestami. 

V octavii combi prostornina prtljažnika meri kar 640 litrov. 

Praktične rešitve: paket za spanje

Nova octavia pregovorno prostornost znova nadgrajuje tudi s praktičnimi triki iz nabora 'simply clever' rešitev. Ker so dizelski TDI motorji opremljeni s tehnologijo 'twin dosing', pri katerem se sečnina vbrizgava pred dva zaporedno nameščena katalizatorja, so pri octavii oskrbo z raztopino adblue poenostavili, da je dolivanje raztopine mogoče tudi z ročkami za točenje v tovorna vozila. Pri octavii pa je na voljo tudi integriran lij v pokrovu posode za tekočino za čiščenje stekel. V kabini je na voljo voljo paket elementov za spanje na zadnji klopi. Precej temeljito so se lotili tudi opreme prtljažnika v combi različici, ki ima lahko prtljažni rolo z avtomatskim odpenjanjem, limuzina pa je opremljena z večfunkcijskim žepom pod prekrivalom prtljažnika.

Ključne besede


prvi pogledŠkodaškoda octavia