Volkswagen le redko ustvarja avtomobilske trende, jih zna pa vselej zelo dobro vnovčiti. Njihov novi T-cross z zamudo prihaja na živahen trg majhnih cestnih terencev, a po videnem na razkritju avta nihče ne dvomi v njegov uspeh.
Daljši in predvsem višji od pola
Ne samo, da so T-crossa v tržno obetavnem razredu majhnih cestnih terencev prehiteli številni tekmeci drugih znamk, celo v lastni hiši ni prvi; s podobnimi sorodstvenimi vezmi in zasnovo v istem razredu že nastopa seat arona. Oba sta postavljena na različico VW modularne prečne platforme za majhne avte. So pa Volkswagnovi oblikovalci vzorno povzeli pravila v tem avtomobilskem razredu: T-cross je s 410,7 cm dolžine za 5,5 cm daljši in za skoraj 10 cm višji od pola - ob povsem enaki medosni razdalji. Malce daljša karoserijska previsa in več višinskih centimetrov je dovolj, da je T-cross v notranjosti prostornejši od pola; pokončnejše sedenje sprosti nekaj vzdolžnega prostora za kolena, več prostora je tudi v prtljažniku, kamor gre od 385 do 455 litrov prtljage - razlika je odvisna od položaja vzdolžno pomične zadnje klopi.
Med pomembnejšimi lastnostmi tovrstnih cestnih terencev je višje sedenje - v T-crossu se sedi natanko 10 cm višje kot v polu. Ob boljši vidljivosti iz avta to pomeni tudi lažje vstopanje in izstopanje iz potniške kabine, kar je še zlasti všeč starejšim kupcem, ki so najhvaležnejši kupci tovrstnih avtomobilov.
Na prvi pogled ima avto dve oblikovalski plati
T-crossova armaturna plošča je značilna za novodobne (manjše) volkswagne, ni pa povsem enaka kot v polu. Z nekaj oblikovalskimi prijemi in dotiki (in malce višje postavljeno sredinsko linijo) pusti bolj pustolovski vtis kot v polu, je pa zelo digitalna - ob priročno postavljenem zaslonu multimedijske naprave bo T-cross seveda na voljo tudi z digitalnimi merilniki.
Na prvi pogled ima avto dve oblikovalski plati; od strani in od zadaj je prikupen in prijazen, od spredaj pa malce strožji in bolj pustolovski. Zadaj v oči pade optični pas odsevnikov čez celotno širino zadka, spredaj pa T-cross s širokimi kromiranimi režami maske hladilnika spominja na precej večjega touarega. So si Volkswagnovi oblikovalci želeli hkrati zagotoviti simpatije ženskega in moškega dela trga?
Pri tehniki in mehaniki se T-cross zelo natančno naslanja na pola. Z njim si deli tako podvozje kot motorje, čeprav stoji malce dlje od ceste. Motorno paleto sestavljajo trije bencinski in en dizelski motor; litrska bencinska turbo trivaljnika zmoreta 70 in 85 kW, 1,5-litrski bencinski turbo štirivaljnik pa 110 kW. Na voljo bo tudi 1,6-litrski dizelski TDI s 70 kW, kakšne bolj ekološke pogonske možnosti (na primer hibridne) pa pri Volkswagnu sploh ne omenjajo. Ob ročnih menjalnikih bodo kupci za močnejše motorje lahko izbrali tudi avtomatiziran DSG menjalnik, štirikolesnega pogona pa ne; kljub pustolovski zunanjosti in značaju T-cross ne bo avto za brezpotja.
Bo pa T-cross na voljo z bogatim naborom varnostnih in voznih pripomočkov; sistemi za preprečevanje naleta, opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, za opozarjanje na zapustitev voznega pasu in pripomoček za speljevanje na klancih bodo v serijski opremi vseh različic, za radarski tempomat, pametna žarometa in pripomoček za samodejno parkiranje pa bo treba dodatno seči v žep.
Pod črto
Očitno je, da je T-cross nastal v Volkswagnovem tržnem oddelku, ne pa kot stvaritev inženirskih zanesenjakov. A ko bo T-cross v začetku prihodnjega leta zapeljal na slovenske ceste, se bo (z ustrezno ceno, ki še ni znana) brez dvoma zavihtel med najbolje prodajane avtomobile pri nas.
Volkswagen T-cross:
- najmanjši Volkswagnov cestni terenec
- narejen na polovi osnovi
- prostorna kabina
- trije bencinski in dizelski motor
- brez štirikolesnega pogona
- naprodaj v začetku prihodnjega leta