Seat z novim leonom znova stavi predvsem na čustva. Drzno, dinamično oblikovanje s poudarkom na lučeh so nadgradili z digitalnimi veščinami in elektriko.
Zanimivosti in dejstva: Španski prvak stavi na mladost!
Novi leon je bil oblikovan in razvit v matični tovarni Martorell. Kako zelo pomemben projekt je razvoj 4. generacije najuspešnejšega španskega avtomobila vseh časov - v treh generacijah so naredili več kot 2,2 milijona leonov - priča tudi vložek 1,1 milijarde evrov, ki vključuje tudi tehnološko in logistično modernizacijo izdelave avtomobila po načelih industrije 4.0. |
Novi leon pooseblja bit tistega, kar med vsemi znamkami pod okriljem največjega evropskega avtomobilskega izdelovalca, koncerna Volkswagen, najbolj obvlada prav Seat: čustveni nagovor mladih in po srcu mladih kupcev. Znamka ima pomemben kapital - največji delež najmlajših kupcev, ki jih uspešno privablja predvsem s športno-elegantnim oblikovanjem, dinamičnimi voznimi lastnostmi in razmeroma dostopnim razmerjem med tehnologijo ter ceno. Prav na teh temeljih nameravajo Španci v izredno konkurenčnem “golfovem razredu” 5-vratnih kombilimuzin in karavanov še okrepiti svoj vpliv in zaslužek.
Večji in predvsem prostornejši
Novi leon je postavljen na znano koncernsko prilagodljivo platformo MQB evo in glede zasnove ne prinaša nič novega. So pa oblikovalci na tej osnovi lahko za 5 centimetrov podaljšali medosno razdaljo (268,6 cm) in pridobili več prostora na zadnji klopi. Novi leon je v komiblimuzinski 5-vratni različici v dolžino (436,8 cm) zrasel za 8,6 cm in je za kar dobrih 8 cm prerasel tudi novega golfa. Po prvem ogledu in občutkih je v leonu več prostora za kolena kot v golfu, po prostornosti kabine se je Španec bolj približal Škodini scali.
V 380-litrskem prtljažniku 5-vratnega leona ni sprememb v primerjavi s predhodnikom, je pa za 30 litrov več prostora v velikem (617 l) in dobro dostopnem prtljažniku karavanskega sportstourerja, ki je za 9,3 cm daljši kot prej. Oba modela izstopata z atraktivno in aerodinamično obliko.
Leon znova izstopa z zmogljivo osvetlitvijo v LED tehniki. Pri obeh karoserijskih različicah se zadnje luči po širini raztezajo od roba do roba karoserije čez cela prtljažna vrata. Prilagodljiva prednja žarometa, ki sta na seznamu dodatne opreme, z 22 LED moduli ponujata zelo zmogljivo svetilnost. Temo parata s kar 900-lumenskim snopom, kar je skoraj pol močnejši od običajnih LED žarometov (550 lumnov).
Očiten napredek v materialih in kakovosti izdelave ponuja notranjost. Pred voznikom je 10,25-palčni visokoločljiv zaslon prilagodljivih merilnikov. Osrednji 8,25- ali 10- palčni zaslon predstavlja uporabniško precej dodelan oziroma prijazen komunikacijski center. Po zgledu na VW golfa je tudi leon ostal skoraj povsem brez klasičnih stikal, kar naj bi ugajalo novemu rodu voznikov in potnikov, ki so zrasli v digitalni dobi, zagotovo pa bo nekaj težav predstavljalo voznikom iz analogne avtomobilske dobe. Tudi v leonu je ročica DSG menjalnika - tako kot v golfu in octavii - manjša in zobnikom ukazuje preko električnih impulzov brez mehanske povezave.
Oktani in volti z roko v roki
Pod motornim pokrovom je pričakovano svoje mesto dobila elektrika. Gre za že predstavljeno koncernsko elektrifikacijo pogonov v obliki blagih hibridnih motorjev 1,0 ali 1,5 eTSI (81 ali 110 kW) z 48-voltno električno napeljavo in priključno-hibridnega pogona (1,4-litrski bencinski motor TSI in elektromotor) s 150 kW sistemske moči ter večjim litij-ionskim akumulatorskim sklopom zmogljivosti 13 kWh. Ta omogoča 60 kilometrov dosega na elektriko. Leon bo poleg tri- in štiri- valjnih bencinskih in dizelskih motorjev z razponom moči od 66 do 140 kW ponudil še različico 1,5 TGI (96 kW) z najbolj čistim fosilnim energentom - zemeljskim plinom (CNG).
Piko na i četrti generaciji leona pri Seatu postavljajo s širokim naborom aktivnih varnostnih sistemov za učinkovit nadzor dogajanja v prometu. Leon zna sam odgovoriti na nevarnost, zato inženirji trdijo, da je to najvarnejši avto narejen pod okriljem znamke Seat. Ob tem obljubljajo še odlične vozne lastnosti, zelo natančno in odzivno krmiljenje ter izpopolnjen sistem prilagajanja podvozja. Obljube o brezhibni legi na cesti, vodljivosti in vozniški dinamiki brez davka pri udobju pa nam bo moral novi leon še dokazati med ovinki.
Pod črto
Če se bo novi leon peljal tako dobro, kot je videti in če bo njegova sodobna tehnologija ostala cenovno dostopna, bo tudi pri nas zelo resen igralec v “golfovem” razredu.
Novi seat leon
- 5-vratna in karavanska različica sportstourer
- 380- ali 617-litrski prtljažnik
- športno - elegantni videz
- zmogljivi LED žarometi
- elektrifikacija pogonov
- priključni hibrid s 60 km dosega na elektriko
- celovita varnostna oprema
- V Sloveniji spomladi
Foto: utrinki s svetovne premiere v Seatovi tovarni Martorell