Dacia z atraktivnim terenskim prototipom manifesto napoveduje odmik od cenenosti, a hkrati še vedno obljublja cenovno dostopno avtomobile. Recept? V avtu so le najbolj uporabne oziroma bistvene rešitve.
Dacia je v zadnjih 18 letih od svoje vrnitve na osrednje evropske trge prodala 7,5 milijona avtomobilov. O tem kako uspešna je zgodba Dacie, ki od samega začetka svoje kupce nagovarja z dobrim razmerjem med vrednostjo in ceno, priča dejstvo, da je danes to tretja najbolj prodajana znamka v Evropi med fizičnimi kupci. Dacie vozijo in kupujejo običajni ljudje in med njim so tudi tisti vozniki, ki bi si lahko privoščili avtomobil višjega cenovnega razreda, a si svoj denar porabljajo racionalno in si na kolesih želijo kupiti le tiste najbolj bistvene rešitve osebne mobilnosti. Na dogodku v Parizu, kjer so predstavili načrte za prihodnost je prvi mož znamke Denis Le Vot pri predstavitvi strategije znamke med vrsticami precej očitno opozoril, da avtomobilski razvoj v smeri vse kompleksnejših in za običajne ljudi predragih električnih avtomobilov pri kupcih povzroča resne skrbi. Povsem odkrito pa je povedal, da se večji del avtomobilskega sveta pelje v smer, v kateri bo za marsikoga dostop do osebne mobilnost postal tudi cenovno nedostopen. Glavni strateg znamke, ki mu pridevnik nizkocenovni nikoli ni bil všeč, je zato obljubil, da bo Dacia v svojem poslanstvu zagotavljana bistvenih vrednot mobilnosti jutri odšla še dlje: “Novi kupci hrepenijo po razumni in odgovorni družbi z novim pogledom na avto. Avto, ki privlači, ker ponuja bistvo - udobje, videz in je predvsem tudi cenovno dosegljiv. To bo nova Dacia! Bistvo brez kompromisov in oblikovanje brez pribitka pri ceni!”
Bistvo
V Parizu smo torej preživeli zanimiv tehnološki dan, v katerem smo nam oblikovalci in inženirji na različnih delavnicah digitalizacije, oblikovanja, motorizacije in sodobnih tržnih pristopov znamke predstavili filozofijo, s katero se ukvarjajo vsi izdelovalci: znižanjem izpustov pri izdelavi in v vožnji njihovih avtomobilov. Pri tem je bilo najbolj zanimivo, kako pragmatično so k pojmu oziroma oznaki eko pristopili Daciini strategi in razvojni inženirji. Čeprav v ponudbi že imajo najcenejši električni avtomobil, s katerim so jasno pokazali, da je pri električnem pogonu za nižjo ceno mogoče skleniti še več kompromisov, niso govorili o nikakršni električni ofenzivi. Seveda se zavedajo, da se nezadržno bliža prelomno leto 2035, ko naj bi se poslovili termični motorji, a obenem poudarjajo, da prej omenjeni pojem deluje le, če je učinkovit tako z gospodarskega kot tudi z okoljskega vidika. Pri tem poudarjajo, do bodo še naprej sledili trgu, saj se lahko glede na strateški načrt skupine Renault in njeno razpoložljivo tehnologijo hitro prilagodijo tudi na zahteve po električnem pogonu. Naslednje leto bodo na trg poslali hibridnega joggerja, ki bo dober test, koliko njihovih racionalnih kupcev tovrstno eko rešitev vidi kot dodano vrednost, za katero so pripravljeni odšteti tudi več denarja. Ekonomsko okoljsko vzdržnost avtomobilske industrije vidijo v povečanju reciklaže, zmanjšanju papirne komunikacije s kupci, pogonski raznolikosti, ki v velikem obsegu vključuje tudi avtoplin (LPG), in predvsem v izdelovanju lažjih večnamenskih avtomobilov, ki dejansko ponujajo le najbolj bistveno opremo za udobno in praktično osebno mobilnost običajnih ljudi. Seveda nas je zanimalo, kaj pri Dacii danes vidijo v avtomobilu kot bistveno, sploh glede na rezultate varnostnih testov Euro NCAP. Razložili so nam, da ob prihodu logana pred skoraj dvema desetletjema klimatska naprava ni sodila med bistveno opremo, danes je tudi zaradi klimatskih sprememb to bistvena oprema vsakega avtomobila. Bistvena je tudi osnovna aktivna varnostna oprema, so bili diplomatski. Še danes pa ni bistvena oprema panoramska streha, pa električno pomični sedeži, ki povečujejo težo. Inženirji Dacie povedo, da za učinkovito in praktično mobilnost avto ne potrebuje dveh vse večjih zaslonov, saj praktično vsak kupec seboj v avto prinese že vsaj en svoj zaslon - telefon ali celo tablico.
Foto: Napoved novega avtomobila in prototipni tehnološki laboratorij
Dacia manifesto je atraktivni terenski dvosedežnik, pri katerem so si seveda oblikovalci dali duška, a so ob enem imeli nalogo poiskati tehnološke in praktične rešitve, ki jih bodo lahko uporabili pri serijski izdelavi novih modelov. Med najbolj zanimivimi rešitvami so poleg inovativne plastične mase, zanimivega lisastega videza, še pnevmatike iz reciklirane gume, ki so imune na predrtje, pa akumulatorska električna shramba za zunanje porabnike, sedežne prevleke, iz katerih nastanejo spalne vreče, obloge iz naravne plute v notranjosti in osrednji LED žaromet, ki ga je mogoče iztakniti iz motorne maske ter ga uporabiti kot zelo zmogljivo ročno svetilko.
Ključno vlogo pri bistvenih lastnostih kot ukrepih za učinkovitejšo mobilnost vidijo tudi v prilagodljivosti avtomobila. Z enostavnimi rešitvami, kot smo jih pri joggerju videli v dodatni opremi za kampiranje z integriranim 190 cm dolgim dvojnim ležiščem in dodatnim šotorom, razširjajo uporabnost avtomobila v smislu eden za vse. Tudi zato se bo znamka v prihodnosti še odločneje podala v razvoj modelov, ki bodo z voznimi lastnostmi in praktičnimi rešitvami prilagojeni aktivnemu življenjskemu slogu. Temu so prilagodili tako barve, oblikovanje, notranjo opremo, nov logotip in tudi pogonske rešitve brez omejevanja svobode. Zato smo v Parizu prvič v živo lahko videli 4,6-metra velik prototip bigster, s katerim želijo dusterjev uspeh ponoviti tudi v razredu srednjevelikih cestnih terencev. Ta bo z novim oblikovnim pristopom, ki bo vključeval tudi velik delež sestavnih delov, pridobljenih iz reciklirane umetne mase in alternativne pogonske rešitve, med katerimi bo tudi hibridni pogon, šel v korak z željami kupcev in okoljskimi predpisi.
Tako bigster kot novi duster bosta imela 20 odstotkov plastike iz recikliranega polipropilena - čvrste in na praske praktično imune nove umetne mase z oznako “starkle” atraktivnega videza z lisastim vzorcem. Zanimivi so tudi strešni in bočni paneli bigsterja z utori za pritrjevanje opreme z zateznimi trakovi. Dacia bo s svojim pristopom v prihodnosti verjetno postala ključna evropska znamka po meri malega človeka.
Pod črto
Da je Dacia zelo dobro pripravljena na bistvene rešitve prihodnosti, nam je dokazala z atraktivnim prototipom dacia manifesto. Ta ne napoveduje serijskega avtomobila, ampak predstavlja razvojni laboratorij na kolesih, iz katerega bodo novi modeli Dacie dobili številne tehnološke rešitve.
Eco-smart prihodnost znamke Dacia
zmanjševanje v vožnji izpustov: tehnologije ECO-G (avtoplina) in hibridnega pogona E-TECH
izdelava s povečanim 20-odstotnim deležem reciklirane plastike
oblikovanje brez uporabe kromiranih dodatkov in usnja
digitalna prodaja brez papirja