Prvi pogled: Volkswagen ID.2all

Prvi pogled

Ponovni (električni) zagon - Volkswagnova obljuba o vrnitvi k tradiciji in ljudem


Dobre štiri metre dolg električni prototip ID.2all napoveduje električnega pola s prostornostjo golfa in predvsem predstavlja ponovni električni zagon Volkswagna. Iz njega bo leta 2025 nastal cenovno dostopen družinski avto, ki se vrača k običajnim ljudem. Stal naj bi manj kot 25 tisočakov.

Oglas
Oglas

Slednje predstavlja pomembno obljubo in hkrati zavezo, da osebna mobilnost električne dobe ne bo namenjena le premožnim ljudem. Spomnimo, da je Volkswagen to sicer obljubljal že ob predstavitvi modela ID.3, ki je bil na trg pospremljen z besedami, da bo prostoren kot passat, za ceno srednje dobro opremljenega golfa. Predvsem s ceno še noben član električne družine ID ni uresničil napovedi oziroma obljub. Ali je bil tokratni Volkswagnov večer tradicije in prihodnosti res prelomni trenutek, pa bomo dejansko vedeli šele čez tri leta, ko bomo v roke dobili slovenski cenik avtomobila, ki ga napoveduje ID.2all.

V soj odrskih žarometov in pred kamere svetovne premiere je zapeljal ljudski Volkswagnov starešina oziroma ikona znamke.

Poklon tradiciji in izziv prihodnosti

Volkswagnova svetovna premiera v Hamburgu se je začela s čustveno retrospektivno zgodbo o ljudski znamki in svojevrstnim poklonu tradiciji, med katero so se na sceno pripeljali nekateri legendarni modeli te znamke. Šele potem je na oder zapeljal najnovejši glasnik prihodnosti, električni prototip ID.2all. Ob njega je stopil izvršni direktor znamke Volkswagen Thomas Schäfer, ki je naravnost povedal, kaj je zahteval od svojih oblikovalcev in inženirjev: “Znova bomo postali znamka za srce in ljudi!” Poudaril je, da se mora električna družina ID vrniti k tradiciji znamke in njenim ključnim vrednotam, med katerimi je seveda tudi dostopnost avtomobilov za vse. Zato jasna obljuba, da bo serijski avtomobili, ki bo leta 2025 nastal iz prototipa ID.2all - po merah in napovedanih bi mu lahko rekli tudi električni polo, po prostorni notranjosti pa novi e-golf - stal manj kot 25 evrskih tisočakov. Novi prvi mož Volkswagna je vzneseno govoril o darilu mobilnosti, ki naj bi ga koncern ponudil s prihodom novih električnih avtomobilov, ki bodo tako kot predstavljeni kompaktni električni prototip oblikovno manj futuristični in - kot je Schäfer obljubil - cenovno dostopnejši. Prav slednje smo po uradnem delu še enkrat vprašali prvega moža koncerna, ki nam je še enkrat zatrdil, da bo to električni avto za večino okusov in žepov. 

Izvršni direktor znamke Volkswagen Thomas Schäfer je naravnost povedal, kaj je zahteval od svojih oblikovalcev in inženirjev: “Znova bomo postali znamka za srce in ljudi!”

V naslednji treh letih 10 novih električnih avtomobilov

Volkswagnovi inženirji imajo polne roke dela, saj so obljubili, da bodo do leta 2026 na ceste postavili kar deset novih električnih modelov. Prihodnje leto prihaja nova generacija modela ID.3 pa podaljšana različica enoprostorneža ID.buzz in limuzina ID.7. V letu 2026 naj bi predstavili še kompaktnega cestnega terenca, razvijajo pa še majhen električni avtomobili, ki naj bi stal manj kot 20 tisočakov. Velike načrte spremljajo tudi smele napovedi. Pri Volkswagnu napovedujejo, da bodo imeli v primerjavi s tekmeci najširšo modelsko ponudbo električnih avtomobilov, zato verjamejo, da bodo imeli na evropskem trgu kar 80-odstotni tržni delež med električnimi avtomobili. 

Prototip ID.2all je že na prvi pogled veliko bolj “pravi” volkswagen.

Manj oblikovnega futurizma

Nove, že na prvi pogled bolj konzervativne oziroma Volkswagnovo klasične oblikovne smernice napovedujejo odločne spremembe. Na predstavitvi je prototip ID.2all pokazal, da so pri obstoječih serijskih modelih ID.3, ID.4 in ID.5 oblikovalci kupcem Volkswagna želeli vsiliti preveč oblikovno-digitalnega futurizma. Tudi zato se ob digitalne zaslone vračajo nekatera stikala in na prilagodljive merilnike retro grafika legendarnih modelov. Prvi oblikovalec Andreas Mindt pravi, da novi slog temelji na treh iztočnicah: stabilnosti, simpatičnosti in navdušenju. 

Med oblikovnimi posebnostmi prototipa ID. 2all so tudi zanimive podrobnosti, kot je osvetljeni logotip VW. 


Na številna novinarska vprašanja, ali je bil oblikovni preskok nujen, ker kupci v resnici nikoli niso povsem sprejeli podobe družine ID, pa je prvi mož Volkswagna diplomatsko odgovoril, da je ID.2all oblikovan tudi na podlagi mnenj kupcev in avtomobilskih novinarjev oziroma javnosti.   

Kompaktni križanec ID.life je zapeljal v slepo ulico

ID. life očitno ne bo nikoli zapeljal na ceste.

Spomnimo, da smo na salonu IAA v Münchnu malce nejeverno strmeli v koncept ID.life, ki si ga je zamislili zdaj že bivši, takrat pa glavni oblikovalec znamke Jozef Kaban. No, tokrat bo pristop veliko bolj pragmatičen, saj Schäfer pravi, da se morajo kupci v novih volkswagnih počutiti domače kot nekoč. To smo nemalokrat kritično zapisali tudi avtomobilski novinarji in nenazadnje so Volkswagnu to sporočali še kupci, tudi člani AMZS na delavnici digitalnega golfa 8. generacije

Foto: Električni polo, prostoren kot golf

Prototip ID.2all je že na prvi pogled veliko bolj “pravi” volkswagen. Njegov C stebriček spominja na 1. generacijo golfa. Videti je dovolj dinamičen in hkrati preprost. Ima značilne linije, ki jih je Volkswagen vedno znal zarisati tako, da je avto ostal eleganten - ne glede na modne trende. Dolgoletnim oziroma zvestim kupcem volkswagnov bo ta oblika nedvomno veliko bolj domača. S 405 cm dolžine je skoraj poravnan z aktualnim modelom pola. So pa inženirji posegli tudi v njegovo električno karoserijsko osnovo in platformo MEB prilagodili pogonu na prednji kolesi. 260 cm dolga medosna razdalja je 5 cm daljša od polove. 

Električno karoserijsko osnovo oziroma platformo MEB so v ID.2all prilagodili pogonu na prednji kolesi.


Na svetovni premieri sicer nismo odpreti vrat kabine in sesti v prototip, a glede na visoko strešno linijo in precej prisekan zadnji del gre verjeti, da je kabina res precej prostorna in prtljažnik velik, ker tudi nad zadnjo osjo ni več električnega motorja. S 490 litri osnovne prostornine njegov prtljažnik za 109 litrov prekaša prtljažnik 5-vratnega golfa 8. generacije. Ob položenih sedežih zadnje klopi in naslona sovoznikovega sedeža bo zmogel prevažati tudi do 2,2 metra dolge predmete in ob tem ponuditi 1330 litrov prostora. V kabino prototipa so se vrnila nekatera stikala in bolj kakovostni materiali. V oči pade veliko osrednje vrtljivo stikalo, precej večje kot v obstoječih modelih ID pa je tudi zaslon pred voznikom, ki meri 10,9 palca in je podatkovno veliko bolj izdaten. Zasnova armaturne plošče ostaja preprosta, a precej bolj klasična. 

Zasnova armaturne plošče ostaja preprosta, a precej bolj klasična - na zahtevo tudi z grafiko retro merilnikov.


V ID.2all lahko vgradijo dve različici akumulatorskega sklopa zmogljivosti 38 in 52 kWh. Namenili so mu precej zmogljiv električni motor s 166 kilovati, ki mu omogoča precej dinamične vozne lastnosti. Do 100 km/h ta prototip pospeši pod mejo sedmih sekund, največji doseg pa znaša okoli 450 kilometrov. Zmogljivosti polnjenja povzema iz že obstoječih serijskih avtomobilov; s 125-kilovatnim DC polninikom je zaloga elektrike (med 10 in 80 odstotki) povrnjena v dvajsetih minutah. Ta moč polnjenja je danes že nekaj običajnega, zato s tega uporabniško pomembnega vidika prototip ne napoveduje očitnega napredka. 

Oglas
Oglas

Pod črto: Uspeh bo odvisen od izpolnjenjih obljub

Ponovni zagon preverjenih Volkswagnovih vrednot bo odvisen predvsem od izpolnjenih cenovnih obljub. Če si bomo običajni ljudje res lahko že čez tri leta privoščili tehnološko sodoben in uporaben družinski električni avto z zmogljivostmi, ki jih napoveduje prototip ID.2all, potem je bila tokratna svetovna premiera vsekakor prelomni trenutke nove dobe Volkswagna. Morda pa tako leto 2035 ne bo šlo v zgodovino kot leto, v katerem se bo za običajne ljudi začelo obdobje mobilnostne revščine …

Volkswagen ID.2all

- prototip, ki napoveduje električnega pola s prostornostjo golfa
- 405 cm dolga kombilimuzina s pogonom na prednji kolesi
- prostorna kabina z 260-centimetrsko dolgo medosno razdaljo
- od 490 do 1330 litrov prtljažnika
- 166 kW konične moči
- do 450 km dosega
- nova zasnova armaturne plošče
- serijska izdelava 2026 
- pričakovana cena serijskega avtomobila manj kot 25.000 evrov

V Wolfsburgu še vedno preštevajo milijarde

Čeprav se je skupni obseg izdelanih avtomobilov v letu 2022 zmanjšal za 7 odstotkov in je znašal 8,3 milijona vozil, so se pri Volkswagnu pohvalili, da imajo močno zalogo financ za prihodnjo rast. Koncern za obdobje od 2023 do 2027 načrtuje investicije v skupni višini kar 180 milijard evrov v najbolj donosna področja, povezana predvsem z električno mobilnostjo in izdelavo akumulatorjev. Neto likvidnost koncernskega avtomobilskega sektorja se je do konca leta 2022 povečala na 43 milijard evrov, k čemur je pripomogla prva javna ponudba delnic družbe Porsche. Arno Antlitz, finančni in operativni direktor koncerna Volkswagen, pojasnjuje: "Leto 2022 je prepričljivo potrdilo odpornost našega poslovnega modela. V zahtevnih okoliščinah smo izdobavili 572.100 baterijskih električnih vozil ter povečali prihodke od prodaje in dobiček iz poslovanja. Glede na makroekonomska gibanja leto 2023 ne bo nič manj zahtevno. Kljub temu zaradi naših močnih znamk in njihove prepričljive produktne ponudbe ter zaradi odprtih naročil za okrog 1,8 milijona vozil z zaupanjem zremo v leto 2023. V tekočem letu želimo spet ustvariti vzdržen donos. Močna finančna osnova nam omogoča, da tudi v zahtevnih gospodarskih okoliščinah še naprej vlagamo v elektrifikacijo in digitalizacijo našega podjetja."

Trije najbolje prodajani električni modeli koncerna v letu 2022 so bili (v štev. vozil): volkswagen ID.4 in. ID.5: 193.200, volkswagen ID.3: 76.600, škoda enyaq iV in coupé: 53.700.

Ključne besede


ElektrikaElektrični avtiVolkswagenPrvi ogledvolkswagen ID. 2all