Hyundai ioniq 5 - električni avto, ki postavlja nova merila

Tehnika

Preboj - 45 let zatem, ko so Korejci naredili svoj prvi avto, predstavljajo električnega križanca ioniqa 5, ki naj bi združil vse ključne lastnosti in tehnološke prednosti tekmecev, tudi najdražjih.


Če velja, da je Tesla sprožila električno revolucijo, da sta jo Nissan in Renault naredila množično, Porsche razburljivo in Volkswagen ljudsko, potem utegne Hyundai vse te trditve postaviti glavo. 45 let zatem, ko so naredili svoj prvi avto, predstavljajo električnega križanca ioniqa 5, ki naj bi združil vse ključne lastnosti in tehnološke prednosti tekmecev, tudi najdražjih. Je avto preprostega, a drznega videza res električni in prostorski čudež?

Spomnimo, da je Hyundai v elektromobilnost zapeljal brez velikih in smelih obljub oziroma blišča. V svojih manirah so pač naredili prepričljiv avto za široko množico želja. Ioniq je bil pravzaprav prvi in je še vedno edini model na svetu, v katerem je voznikom v treh različicah enakega avtomobila ponujena celotna izbira elektrificiranega pogona. Hyundai je s svojim prvim ioniqom jasno pokazal, da bo v nekaj letih postavljal tehnološke mejnike alternativnih pogonov, ioniq 5 pa je dokaz, da so Korejci napoved uresničili.

Digitalni merilniki z dvema 12-palčnima zaslonoma in projekcijskim zaslonom.

Nova generacija nastala na ramenih treh eko avtomobilskih bratov

Kupci so se do sedaj v ioniqu lahko odločili za električno samooskrbnega hibrida, priključnega hibrida ali pa za električni pogon. Naš enoletni test je pokazal, kako temeljit izdelek je ioniq kot priključni hibrid. Električni ioniq, ki je sprva pri marsikomu zbujal dvome zaradi zmogljivosti svojega litij-ionsko polimernega akumulatorskega sklopa z 28 kWh, je med kupci hitro požel uspeh, ker se je izkazal kot izjemno učinkovit. Danes je električni ioniq kljub številnim tekmecem še vedno najbolj varčen, saj tudi v zimskem času porabo elektrike z lahkoto ohranja pod mejo 15 kWh na 100 km. Hkrati je praktičen družinski električni avtomobili, ki brez težav sprejme vlogo prvega oziroma edinega avtomobila. Kljub temu, da še vedno nima (naj)večje električne shrambe, je po dosegu povsem konkurenčen, po kakovosti izdelave pa v vrhu med “električarji.” Kako celovito so se Korejci lotili svojega prvega električnega avtomobila, nazorno kaže tudi ioniqov količnik zračnega upora, saj enako učinkovito reže zrak kot najnovejši električni audi e-tron GT.

Dobrega 4,6 metra dolg križanec ima kolesa postavljena povsem na rob karoserije, popolnoma ravno dno kabine pa je med osema dolgo kar 3 metre.

Temelj tehnologije: prostorski čudež nove električne platforme E-GMP

Hyundai ioniq 5 je zgrajen na povsem na novo zasnovani karoserijski arhitekturi za prihodnjo generacijo električnih avtomobilov. Zasnova platforme E-GMP v ospredje postavlja vozniško dinamiko, varnost in maksimalno izrabo razpoložljivega prostora. Glede prostora in prilagodljivosti je novi ioniq 5 res pravi prostorski čudež. Dobrega 4,6 metra dolg križanec ima kolesa postavljena povsem na rob karoserije, popolnoma ravno dno kabine pa je med osema dolgo kar 3 metre. Gre za medosno razdaljo, ki je primerljiva z več kot 5 metrov dolgimi limuzinami visokega razreda. Za lažjo predstavo: skoraj 5,3 m dolg mercedes S ima denimo le 16 cm daljšo medosno razdaljo od novega ioniqa. Omenjeno ravno dno omogoča veliko prilagodljivost 5-sedežnega tlorisa kabine, ki jo oblikovalci primerjajo kar z dnevno sobo. Zakaj? Celotno sredinsko konzolo je namreč mogoče pomikati za 14 cm, voznikov in sovoznikov sedež se lahko postavita v položaj počivalnika z dodatno podporo za noge. Potniki zadaj imajo obilico prostora za kolena in nad glavami. Navkljub izredno dolgemu medosju s kratkimi previsi pa zaradi električnemu pogonu premišljeno prilagojene karoserije ni prav nič prikrajšan prtljažnik. Ta v osnovi ponuja 531 litrov, pri položenih zadnjih sedežih pa prostornina doseže skoraj 1,6 kubičnega metra (1591 litrov). Dodatni prtljažni boks prostornine 24 l (AWD pogon) ali 57 l (pogon zadaj) za hrambo električnih kablov je pod prednjim karoserijskim pokrovom. Ioniq je na novi platformi v osnovi avto s pogonom na zadnji kolesi.

Energijsko shrambo so dodatno okrepili z vroče odtisnjenimi jeklenimi deli. Celotna struktura zmore učinkovito absorbirati energijo trka ter sile usmeriti na pot mimo osrednjega dela akumulatorja, ki je tesno vezan na ohišje avtomobila. Okrepili so še steno pred armaturno ploščo, ki ob trku zmanjšuje energijo trka v dele električnega pogona. Pri strukturnih porazdelitvah obremenitev izpostavljajo še prednja A stebrička, ki potniško kabino ščitita pred deformacijami.

Hyundai ioniq 5 v petih ključnih točkah

3 metre dolga medosna razdalja za zelo prostorno in prilagodljivo kabino s 531-litrskim prtljažnikom,
moč od 125 do 225 kW, pogon in motor zadaj ali štirikolesni pogon z dodatnim motorjem spredaj, pospešek od 5,2 do 8,5 s do 100 km/h, vleka do 1,6 tone težke prikolice,
dve različici akumulatorskega sklopa zmogljivosti 58 ali 72,6 kWh, doseg od 370 do 480 km, 800-voltna napetost, največja moč polnjenja 350 kW,
najnovejši aktivni vozniški pomočniki, storitve na daljavo, digitalni merilniki z dvema 12-palčnima zaslonoma in projekcijskim zaslonom,
 ioniq 5 bo na slovenske ceste zapeljal septembra.
Celotno sredinsko konzolo je namreč mogoče pomikati za 14 cm, voznikov in sovoznikov sedež se lahko postavita v položaj počivalnika z dodatno podporo za noge.

 Štirikolesni pogon in moč polnjenja do 350 kW

Celostna prilagodljivost platforme velja tudi za raznolikost pogona in arhitekturo električne napeljave. Zato bo mogoče izbrati še električni štirikolesni pogon, vgrajena napeljava pa kot prva brez uporabe dodatnih adapterjev podpira multifunkcijsko polnjenje s 400 ali 800 volti napetosti in dvosmerno pretvorbo moči. Spomnimo, da poleg Hyundaija zmogljivo visokonapetostno napeljavo ponujata le najzmogljivejša električna modela Porscheja in Audija. Večina električnih avtomobilov je danes opremljena s 400-voltno električno napeljavo. Ta omogoča hitro polnjenje v razponu moči od 50 do največ 150 kW. Nova platforma E-GMP bo vsem bodočim električnim hyundaijem s svojo električno napeljavo in prilagodljivim polnilnikom omogočala hitro polnjenje s 350 kW moči. To pomeni, da bo 5 minutni postanek dovolj za novih 100 kilometrov dosega. Hyundai in ostali partnerji v projektu hitrih polnilnic Ionity nameravajo v dveh letih ob evropskih avtocestah število ultra zmogljivih polnilnic omrežja Ionity iz sedanjih 308 povečati na 400.

Električni motor kar 70 odstotkov hitreje doseže svoj največjo hitrost, inverter s polprevodniki iz silicijevega karbida pa povečuje učinkovitost pogona za dodatne 3 odstotke.

Boljša vodljivost, več varnosti in več vozniške zabave

Eden glavnih inženirjev Albert Biermann, ki je podpisan pod razvoj prvih Hyundaijevih športnih avtov serije N, izpostavlja, da so pri dosedanjih električnih modelih s prednjim pogonom že dosegli odlično učinkovitost. Z novo platformo E-GMP, ki v osnovi temelji na pogonu zadaj, pa želijo vodilni učinkovitosti na trgu dodati še odlične vozne lastnosti. Izjemno nizko težišče, idealna razporeditev mase, čvrstost karoserije in novo 5-točkovno posamično vpetje koles ter prva serijsko izdelana integrirana pogonska gred, ki kolesne ležaje združuje neposredno na gredi, so prednosti, s katerimi bo ioniq 5 še bolj suveren in natančnejši v ovinkih ter stabilnejši pri visokih hitrostih. Posebno veliko pozornosti so namenili ultra močnemu ohišju akumulatorskega sklopa. Ta je del izjemno toge osnovne strukture, celice pa obdaja nosilna konstrukcija iz ultra trdih jekel. Napredna arhitektura omogoča še izboljšan termični nadzor akumulatorskih celic. Po merah in masi kompaktnejša električna shramba zato ponuja za 10 odstotkov boljšo energijsko gostoto od primerljivo velikih oziroma težkih akumulatorjev. Novost je tudi združena pogonska enota, ki znotraj kompaktnega modula združuje zmogljiv električni motor, pretvornik in menjalniški prenos. Električni motor kar 70 odstotkov hitreje doseže svoj največjo hitrost, inverter s polprevodniki iz silicijevega karbida pa povečuje učinkovitost pogona za dodatne 3 odstotke. To pomeni, da pogon ioniqa 5 v primerjavi s tekmeci iz podobno zmogljive zaloge energije prevozi 5 odstotkov več kilometrov.

Visokozmogljivi polnilnik pa na ultra hitri polnilnici poskrbi, da si akumulator v vsega 18 minutah polnjenja povrne 70 odstotkov porabljene energije.

Osnova za 23 novih modelov, najzmogljivejši bodo imeli doseg več kot 500 km

Nova arhitektura bo poleg karoserij cestnih terencev, križancev, limuzin omogočala tudi osnovo za zelo zmogljiv športni električni avtomobil. Med 23 novimi električnimi modeli, napovedanimi do leta 2025, bodo na osnovi E-GMP tehnologije predstavili tudi športnika, ki bo do hitrosti 100 km/h pospešil prej kot v 3,5 sekunde in dosegel 260 km/h. Hyundai namerava v naslednjih petih letih prodati več kot milijon električnih avtomobilov. 

Nova tehnologija bo med drugim omogočala vgradnjo različno zmogljivih akumulatorjev, v katerih bo dovolj energije za več kot 500 kilometrov dosega.

Ioniq 5 se pelje do 480 km daleč, napolni se v 18 minutah in elektriko tudi deli

Preboj iz naslova postavljamo v kontekst široke uporabnosti nove Hyudaijeve električne platforme. Največjo prednost ioniqa 5 vidimo v dejstvu, da združuje vse ključne prednosti električne mobilnosti na praktičen način. Med drugim bo njegov večsmerni krmilnik omogočal uporabo v akumulatorju shranjene razpoložljive električne energije zmogljivosti od 58 do 72,6 kWh tudi za napajanje zunanjih porabnikov. Ob zadnji klopi je 220-voltna električna vtičnica s 3,5 kW moči. To pomeni, da boste ob postanku na avto lahko brez težav pripeli indukcijsko kuhalno ploščo ali pa si pod zvezdami zavrteli filmski maraton na velikem zaslonu. Vtičnica in električna shramba sta dovolj zmogljivi, da bo v avtomobil lahko vklopljen televizor s 55-palčnim zaslonom. Ioniq se sicer z enim polnjenjem lahko odpelje do 480 km daleč, visokozmogljivi polnilnik pa na ultra hitri polnilnici poskrbi, da si akumulator v vsega 18 minutah polnjenja povrne 70 odstotkov porabljene energije. Piko na i avto postavlja z digitalizacijo in umetno inteligenco, ki omogočata številne storitve na daljavo ter vozniku pomagata voziti varneje oziroma bolj sproščeno. Na novo raven pa Hyundai dviguje tudi zaupanje v svojo tehnologijo, saj za ioniqa 5 ponuja kar 5-letno tovarniško garancijo.

Ob zadnji klopi je 220-voltna električna vtičnica s 3,5 kW moči.

 

Avto preprostega, a drznega videza je nedvomno prebojni izdelek, ki bo tudi najdražjim tekmecem povzročil precej skrbi. 

Ključne besede


HyundaiTehnikaprvi pogledelektrikaHyundai ioniqelektrični avti