Prenovljeni peugeot 308 je kot klasičen karavan s prostornim prtljažnikom, razgledom skozi streho in varčnim dizelskim motorjem družini prijazen avtomobil. Kljub razširjeni ponudbi varnostnih naprav pa je še vedno treba doplačati za sistem proti naletu.
Oblika in prostornost | 5/5 zvezdic |
Zmogljivosti in gospodarnost | 4/5 zvezdic |
Vozne lastnosti in udobje | 3/5 zvezdic |
Varnost in oprema | 3/5 zvezdic |
Vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Zelo prostoren, lepo obdelan in enostavno dostopen 610-litrski prtljažnik je eden ključnih adutov tega avtomobila.
Za več varnosti in praktičnosti priporočamo dokup (122 EUR) aluminijastih vodil s premičnimi sidri za pritrjevanje prtljage. Seštevek počutja in prostora ga postavlja med najbolj prepričljive karavane nižjega srednjega razreda oziroma “ljudskega” razreda. Štiričlanska družina se bo v njem brez težav odpeljala tudi na daljše potovanje. Glede počutja v kabini velja omeniti še razkošen, dodatnih 600 evrov vreden razgled skozi veliko panoramsko streho, ki se razteza globoko nad zadnje sedeže. Minus si zaslužijo sidrišča isofix, ki bi lahko bila lažje dostopna (zadrga). Še vedno pa za volanom nismo našli pravega sedežnega položaja, ki bi preko (pre)majhnega volana omogočal nemoten pogled na merilnike. Zunaj najbolj očiten pečat je prenova pustila na sprednjem delu vozila z novo masko, ki avtu skupaj z LED lučmi doda pridih elegance.
Porabil zmernih 5,7 litra na 100 km
Učinkovitemu obvladovanju stroškov družinske mobilnosti in zagotavljanju lahkotne vožnje je prilagojen tudi pogonski sklop. Preverjen 1,6-litrski dizelski motor z 88 kilovati in 300 Nm je prijetno prožen in povsem dovolj zmogljiv. Moči in navora je dovolj, četudi je prtljažnik poln in so zasedeni vsi sedeži. Test smo končali s povprečno porabo 5,7 litra na 100 km. Ob hladnem zagonu je motor še vedno dizelsko glasen in segrevanje potrebuje svoj čas. To je relacijski motor. Ročica 6-stopnejskega ročnega menjalnika ni najbolj natančna.
Podvozje bo vsem, ki so navajeni klasične francoske mehkobe pod kolesi, pustilo malce mešane občutke. Blaženje ne uspe prestreči prav vseh udarcev iz cestnih neravnin. Nekaj udobja nedvomno vzamejo 18-palčna platišča (dodatnih 800 evrov) in pnevmatike dimenzij 225/40 R18. Avto med ovinki ponudi zanesljivo, a nič več kot povprečno predstavo glede vodljivosti in lege.
Doplačila za varnost
Ena od ključnih postavk prenove modela je bila dopolnitev varnostno-asistenčnih sistemov za pomoč vozniku. Del opreme allure je paket za pomoč vozniku, ki na trenutke malce (pre)počasi krmili svetlobni snop luči in bere prometne znake, dobro pa bdi nad nenamerno menjavo pasu. Žal v paketu ni sistema proti naletu. Še vedno ga je treba doplačati, vsaj tisočaka v kombinaciji z drugimi pomočniki. Ni nas prepričal digitalni radijski sprejemnik (DAB), ki je nemalokrat izgubil signal.
Pod črto ...
Testni peugeot 308 SW za ceno 22.432 evrov ponuja dober, sodoben, vsebinsko in prostorsko bogat ter stroškovno obvladljiv paket družinske mobilnosti. Ima pa tekmece, ki se še bolje znajdejo med ovinki in brez doplačil zmorejo preprečiti nalet.
Všeč nam je + | prostoren prtljažnik, velika panoramska streha, varčen in prožen motor |
Ni nam všeč - | povprečne vozne lastnosti, položaj za volanom, doplačilo za sistem proti naletu |
Tehnični podatki
MOTOR IN PRENOS MOČI: | dizelski štirivaljni, turbo, prostornina: 1560 cm3, največja moč: 88 kW (120 KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 300 Nm pri 1750 vrt/min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik. |
MERE IN MASA: | dolžina: 458,5 cm, širina: 186,3 cm, višina: 147,2 cm, medosna razdalja: 273 cm, masa praznega vozila: 1295 kg, dovoljena skupna masa: 1910 kg, nosilnost: 615 kg, prtljažnik: 610 -1515 l, posoda za gorivo: 53 l. |
ZMOGLJIVOSTI: | največja hitrost: 195 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,9s, normna poraba goriva: zunaj mesta/mesto/kombinirano: 3,2 l/4,4 l/3,7 l na 100 km, izpust CO2: 99 g/km, poraba na testu: 5,7 l/100 km. |
CENA: | P Automobil Import: 22.432 EUR |