Po malo več kot osem tisoč prevoženih kilometrih lahko potrdimo, da je priključni hibridni ioniq med energetsko najučinkovitejšimi avti na trgu. Kaj pa družinska uporabnost?
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 5/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 5/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno |
4/5 zvezdic |
Povprečna poraba goriva vseskozi ostaja pod štirimi litri
Pri novih tehnologijah se pogosto poraja vprašanje, kako se bodo te obnesle v vsakdanji uporabi, ko je z njimi treba živeti. Zeleno mobilnost večina ljudi ocenjuje le skozi doseg in prihranke na račun porabe. Tu se naš supertestni ioniq obnese odlično: po 8626 prevoženih kilometrih s povprečno hitrostjo 66 km/h je njegova skupna povprečna poraba goriva natančno 3,9 litra na 100 kilometrov.
Stroškovnik električne energije je pri tem avtu še vedno (skoraj) zanemarljiv: oskrba litij-ionskega akumulatorskega sklopa z domače vtičnice stane največ 0,7 evra na eno polnjenje. Avto je prijazen tudi z vidika polnilnih časov, kar električno vožnjo približuje tudi stanovalcem večstanovanjskih hiš in blokov. Na javnih polnilnicah z malo truda še vedno najdemo brezplačno energijo in brezplačno parkirno mesto - pogosto na “VIP” lokacijah. V času sestanka, obiska trgovine ali govorilnih ur bo v akumulatorjih znova vsaj 80 odstotkov energije. Uporaba priključnega kabla nam je prišla v navado - podobno kot pri mobilnem telefonu -; avto napolnimo tam in takrat, ko je to pač mogoče.
Na črpalko po več kot 1000 kilometrih
Tudi zato smo povsem neobremenjeni z dosegom. Zaradi sodelovanja dveh energentov se nam še nikoli ni zgodilo, da bi na bencinsko črpalko zavili prej kot po 900 prevoženih kilometrih, največ pa smo doslej z enim polnjenjem prevozili 1089 kilometrov. Električne vožnje na kratkih dnevnih mestnih in primestnih razdaljah skupni strošek mobilnosti lahko še zmanjšajo. Ob tem velja razmisliti tudi o cenovni dostopnosti takšnega avta: s 4500 evri subvencije in ugodnim kreditom ekološkega sklada (trimesečni EURIBOR +1,3 %) je ioniq cenovno lažje dosegljiv.
Skupna sistemska moč motorja in elektromotorja znaša 104 kilovate, navduši pa predvsem njuno sodelovanje pri varčni in dinamični vožnji. Zna odločno pospešiti in “jadrati” na avtocesti. Škoda le, ker pri relacijskih vožnjah nima možnosti rezervacije elektrike, ki bi jo koristili, ko znova pripeljete v mesto.
Naš testni ioniq je dobro založen z aktivni varnostnimi sistemi. Vse deluje zelo zanesljivo in prepričljivo. V AMZS centru varne vožnje, smo obiskovalcem Hyundaijevega dneva tehnologij prikazali zanimivo vajo iz projekta BRAVE - avtonomno zaviranje v sili. Izvedli smo več kot 100 ponovitev pri hitrosti med 60 in 70 km/h - in ioniq je vedno zaviral zanesljivo ter varno ustavil pred odbijačem spredaj vozečega.
Pod črto ...
Varčen, varen in tehnično prepričljiv ioniq dokazuje, da združevanje najboljšega iz dveh svetov lahko učinkovito poceni, hkrati pa ne okrni družinske mobilnosti.
Všeč nam je +
energijska učinkovitost, odziven pogonski sklop, prostorna in sodobna notranjost, varnostni sistemi
Ni man všeč -
plitek prtljažnik, preglednost nazaj, slika vzvratne kamere v temi
Tehnični podatki
Hyundai hyundai ioniq 1,6 GDI PHEV premium
Motor in prenos moči: | bencinski, štirivaljni, prostornina: 1580 cm3, največja moč: 77,2 kW (105 KM) pri 5700 vrt./min, največji navor: 170 Nm pri 4000 vrt./min in električni, sinhroni največja moč: 44,5 kW (60,5 KM), zmogljivost litij-ionskega polimernega akumulatorja: 8,9 kWh. Skupna sistemska moč in navor: 107kW (145,5KM) in 270 Nm. Pogon na prednji kolesi, samodejni 7-stopenjski menjalnik z dvema sklopkama. |
Mere in masa: | dolžina: 447cm, širina: 182 cm, višina: 145 cm, medosna razdalja: 270 cm, masa praznega vozila: 1552 kg, dovoljena skupna masa: 1970 kg, prtljažnik: 550 – 750 l, posoda za gorivo: 43 l. |
Zmogljivosti in poraba: | ajvečja hitrost: 178km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,3s, normna poraba goriva in elektrike kombinirano: 1,1 l/100 km in 9,4 kW/100, izpust CO2: 26 g/km, poraba na testu: 3,9l/100 km. |
Cena: | Hyundai Avto-Trade: 33.490 evrov |
Koliko se v resnici vozite in koliko vas to stane?
Hyundai ioniq je avto, ki da misliti …
Povprečni voznik v na območju EU na dan ne naredi več kot 60 kilometrov, kar pomeni, da bi glede na zmogljivosti in porabo električne energije z našim testnim ioniqom dnevno na bencin naredil le dobrih 10 kilometrov. Slovensko poprečje dnevne kilometrine pa ne preseže 50 kilometrov. Izračuni kažejo, da povprečen slovenski voznik za svojo mobilnost, za svoj avto zapravi okoli 40 odstotkov dohodka, v povprečju pa ga uporablja manj kot eno uro na dan. Ioniq tako hitro nastavi ogledalo stroškom, saj je velik del osebne mobilnosti v resnici zmožen slovenskemu vozniku ponuditi z vsemi prednostmi vožnje električnega avtomobila. Potrebno energijo za povprečno slovensko dnevno kilometrino ponudi za manj kot evro in pet ljudi se lahko vozi za ta denar.
Kaj pa cena avtomobila?
Ob upoštevanju 4500 evrov državne subvencije in financiranja Eko sklada, ki je cenejše (EURIBOR + 1,3%) od vseh razpoložljivih avtomobilskih ponudb lizingov in kreditov, je testnega ioniqa mogoče brez pologa kupiti za 319,11 EUR na mesec. Toliko bi znašal obrok kredita pri Eko skladu Republike Slovenije za financiranje fizičnih oseb z odplačilno dobo 8 let, kolikor tudi traja tovarniška garancija za njegove akumulatorje. Ob doslednem izkoriščanju električnega potenciala tega avtomobil in ugodnih nakupnih pogojih, stroškovnik zelene mobilnosti postane konkurenčen tudi dizlu na dolgih progah.