Duster sicer ni največji Daciin avto, je pa najsodobnejši in najbolj vsestranski. Ob odličnem štirikolesno gnanem dusterju pri Dacii ponujajo tudi dvokolesno gnane različice, med katerimi je v najzmogljivejših odslej vgrajen 1,3-litrski bencinski turbo motor, ki so ga pri Renaultu razvili skupaj z Mercedesom.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 3/5 zvezdic |
varnost in oprema | 2/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Bogato založena oprema, pomanjkljiva varnost
Preskusili smo različico s 96 kW (na voljo je tudi močnejši motor s 110 kW), ki je na voljo le z ročnim menjalnikom in le s pogonom na prednji kolesi. Kar se moči in zmogljivosti tiče, je več kot dovolj tudi 96 kW in 240 Nm navora; duster je s tem motorjem presenetljivo živahen in poskočen avto, le na sunkovito podajanje moči se je treba navaditi. Mehko vzmeten duster namreč pri pospeševanju precej niha in dviguje nos, kar na spolzki podlagi povzroča pogoste vklope sistema proti zdrsavanju pogonskih koles - tudi pri pospeševanju iz ovinkov. Duster pač ni narejen za športne spopade z ovinki - veliko bolje gladi in blaži cestne luknje. Malce zmernosti z desnim pedalom se pozna tudi pri porabi goriva; omenjeni motor namreč ni med najbolj varčnimi in le težko dosežemo povprečje porabe manj kot 7 l/100 km.
Duster je sicer všečno in prepoznavno oblikovan cestni terenec, ki ponuja družinsko odmerjen prostor v kabini in 445-litrski prtljažnik. Velik korak v primerjavi s predhodnikom predstavlja lično urejen, pregleden in ergonomsko razporejen voznikov delovni prostor s dobrima prednjima sedežema.
Posebno serijo dusterja z oznako techroad odlikujejo bogata serijska oprema in nekaj lepotnih dodatkov, žal pa tudi minimalna sodobna varnostna oprema, med katero je le sistem za nadzor mrtvih kotov, sistem proti naletu ali še kaj več pa iščemo zaman.
Pod črto ...
Za nekaj več kot 17.000 evrov duster 1.3 Tce 130 techroad ponuja veliko prostora, uporabnosti in dobre zmogljivosti, le preveč vozniške (in varnostne) tankočutnosti ne smete imeti.
Všeč nam je +
prostorna kabina, živahen motor, vozno udobje
Ni nam všeč -
neuglajen prenos moči, pomanjkljiva varnostna oprema
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1332 cm³, največja moč: 96 kW (131 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 240 Nm pri 1600 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, ročni 6-stopenjski menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 434,1 cm, širina: 180,4 cm, višina: 167,8 cm, medosna razdalja: 267,3 cm, masa praznega vozila: 1364 kg, dovoljena skupna masa: 1762 kg, prtljažnik: 445 - 1478 l, posoda za gorivo: 60 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 191 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,4 s, normna poraba goriva: zunaj mesta/mesto/kombinirano: 5,3/7,3/6,0 l na 100 km, izpust CO2: 138 g/km, poraba na testu: 7,9 l/100 km. |
Cena: | Renault Nissan Slovenija: 17.190 EUR |