Najmanjši med land roverji, novi range rover evoque, še vedno izstopa predvsem z atraktivno podobo, razkošno kabino in zelo dobrimi voznimi lastnostmi - na asfaltu in terenu. Je to dovolj?
oblika in prostornost | 3/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 3/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 2/5 zvezdic |
Še lepši ...
Fotogenični evoque je eden redkih avtomobilov, ki se navzven ne razlikuje prav veliko od predhodnika, a kljub temu skoraj vsakdo v njem prepozna nov avto. Z všečno in sodobno podobo lahko prepriča tako dame kot gospode, ker se odlično vklopi v urbano življenje in hkrati z 21-centimetrsko oddaljenostjo od tal ohranja pustolovsko bit Land Roverja ter omogoča udobno vstopanje. A elegantno padajoča, nizka strešna linija in visoki boki vzamejo svoj davek; površina bočnih stekel je majhna in preglednost iz avta slaba.
Kabina izstopa s svojo žlahtnostjo, preglednimi in vsebinsko prilagodljivim digitalnimi merilniki ter dvema velikima zaslonoma. Zgornji služi komunikaciji in informacijskim storitvam, spodnji pa odpira svet kompleksnih nastavitev varnostnih sistemov, programov terenske vožnje, klimatske naprave … Izdatna digitalizacija zahteva svojo pozornost, čas in predvsem poznavanje tujega jezika. Zelo dobra sta izdatno nastavljiva prednja sedeža, zadaj pa je kljub nizki strehi več prostora za glave in kolena kot denimo v kakšnem kupeju srednjega razreda. Veliko panoramsko strešno okno poskrbi, da je notranjost videti večja kot je v resnici. Prtljažnik je glede na kompaktno dolžino avta povsem korektno odmerjen (591 l), uporaben in lahko dostopen.
Na cesti in onstran meja betonskih robnikov evoque ne razočara. Zelo čvrsta karoserija, odlično uravnoteženo podvozje in dobri blažilniki suvereno opravijo z izzivi in uspešno skrijejo skoraj 1,9 tone evoquovih mišic. V ovinkih zelo zanesljivo “zgrabi” cesto, nagiba se malo in ima za cestnega terenca precej natančen volanski mehanizem. Še bolj razveseli dejstvo, da evoque ne popušča pri terenski vožnji: ima učinkovit štirikolesni pogon, katerega delovanje voznik prilagaja s sistemom terrain tesponse 2. Ta s svojimi voznimi programi izdatno poenostavi terensko vožnjo, saj med drugim zmore samodejno nadzorovati hitrost pri strmih spustih, pomaga speljevati na zelo spolzkih podlagah in zagotavlja oprijem tudi pri plezanju čez skale in korenine, kjer se kakšno kolo hitro znajde v zraku. Prebresti zmore več kot pol metra globoko vodo (60 cm).
Motor s 430 Nm navora in 9-stopenjski samodejni menjalnik
Dvolitrski dizelski štirivaljnik s 430 Nm navora in ZF-ov 9-stopenjski samodejni menjalnik dobro sodelujeta na vseh podlagah. Le pri bolj odločnem speljevanju oziroma ročnem pretikanju v višjih vrtljajih menjalnik deluje preveč sunkovito. Motor je prožen, a precej glasen in ne najbolj varčen, saj poraba goriva hitro preseže 8 litrov na 100 kilometrov. Glede na dejstvo, da je motor podprt z 48-voltnim blagim hibridnim sistemom, ki naj bi v teoriji pomagal privarčevati okoli 6 odstotkov goriva, smo pri povprečni testni porabi pričakovali boljši rezultat kot 7,8 litra na 100 km.
Range rover evoqe v izvedbi first edition ponuja celovito varnostno opremo, vključno s sistemom za opozorilo pred odpiranjem vrat pred kolesarjem ali vozilom v mrtvem kotu. Pohvalo si zaslužijo tudi odlično delujoči matrični žarometi. A terensko zmogljiv, žlahten in varnostno napreden avto ima kraljevsko visoko ceno.
Pod črto …
Range rover evoque je po značaju, drznosti in izobrazbi pravi mali princ - uglajen, zmogljiv, pogumen, lep, a tudi zelo drag. Kdor si ga lahko privošči, ne bo razočaran.
Všeč nam je +
atraktivna podoba, vozne lastnosti na cesti in terenu, prožen motor menjalnik, varnostna oprema
Ni nam všeč -
visoka cena, preglednost, ni slovenskih menijev
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | dizelski, turbo, štirivaljni, prostornina: 1999 cm3, največja moč: 132 kW (180 KM) pri 4000 vrt./min., največji navor: 430 Nm pri 1750 vrt./min., stalni štirikolesni pogon, 9-stopenjski samodejni menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 437,1 cm, širina: 190,4 cm, višina: 164,9 cm, medosna razdalja: 268,1 cm, masa praznega vozila: 1873 kg, dovoljena skupna masa: 2490 kg, prtljažnik: od 591 do 1383 l, posoda za gorivo: 65 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 205 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,8 s, normna poraba goriva kombinirano (NEDC): 5,7 l/100 km, izpust CO2: 150 g/km, poraba na testu: 7,8 l/100 km. |
Cena: | Avto Aktiv: 73.194 EUR |
Najmanjši, a najbolj pomemben in uspešen
Spomnimo, da je je pred osmimi leti Land rover šokiral tekmece visokega razreda, ko je v razred kompaktnih cestnih terencev poslal drzno oblikovanega malega princa. Evouqe je pomemben mejnik znamke, saj je izdatno pomagala premagati krizo, ko je predvsem pri novih kupcih sprožil zanimanje za plemiški ugled Land roverja. Evoque je pobral kar 225 mednarodnih nagrad in poskrbel, da je Land rover od njegove predstavitve do danes vsako leto v povprečju dobil kar 100 tisoč novih kupcev.
Kljub temu, da ima danes precej več tekmecev v visokem razredu kompaktnih cestnih terencev so oblikovalci s piljenjem najmanjših podrobnosti svojo nalogo znova naredili izvrstno. Izstopa v mestu - pred opero, gledališčem, restavracijo in v odsevu steklene fasade poslovne stavbe - in je skrivnostno lep tudi v gozdu ali peščeni sipini.
Zanimivo: vklop štirikolesnega pogona neposredno na izhodu menjalnika
Range rover evoque brez sence dvoma sodi med najbolj pogumne cestne terence. Ko pod kolesi zmanjka ceste dokaže, da upravičeno nosi ime čin Land rover in v celoti upraviči ternski sloves svojega rodu. Sistem terrain response 2 učinkovito prilagodi delovanje štirikolesnega pogona, podvozja, volana in nekaterih varnostnih sistemov razmeram pod kolesi.
Za varno prečenje ternskih ovir ima voznik na voljo iz vseh strani karoserije na voljo različne poglede kamer, poleg tega si lahko vklopi še terenske merilnike s prikazom kota koles in nagiba. Te podatke je mogoče zrcaliti tudi na vetrobransko steklo (head-up zaslon). Navor se na zadnja kolesa prenese zelo hitro preko zobate sklopke, ki pa so jo iz zadnjega diferenciala (predhodnik) prenesli na gred ob izhodu menjalnika. S tem so zmanjšali mehanske izgube pogona, saj se kardan vrti le takrat, ko sistem terrain response 2 aktivira prenos navora na zadnja kolesa. Evouqe je ternski vožnji prilagojen tudi s precej kratkimi karoserijskimi previsi, kolesa so postavljena precej pri robu karoserije. Vstopni kot zanaša 25 stopinj izstopni pa 30,6 stopinj. Avto zmore vleči tudi dve toni težko prikolico.