Naš testni hibrid toyota RAV4 v teoriji in praksi od voznika ne zahteva nikakršnih vozniških prilagajanj. A če želite res izkoristi energetski potencial njegovega pogona, je dobro poznati nekaj trikov.
Približno tretjino kilometrov smo naredili na elektriko - brez polnjenja na vtičnici
Pri Toyoti trdijo, da njihov električno samooskrbni hibridni pogon dovolj učinkovit, da na mestnih in primestnih vožnjah lahko kar polovico vseh prevoženih kilometrov naredi na elektriko. Pri naših vožnjah glede na podatke potovalnega računalnika slabo tretjino kilometrov naredimo v električnem voznem programu, kar je dober rezultat - kot tudi dejstvo, da pri našem testnem RAV4 brez vsakršnega prilagajanja glede načina vožnje povprečno porabo po 14.805 prevoženih kilometrih ohranjamo med 6 in 6,3 litra goriva na 100 kilometrov.
Hibrid ima svoje zakonitosti
Na naših vožnjah se je potrdilo, da ima hibridni pogon vendarle nekaj zakonitosti, ki jih morate upoštevati, če želite izkoristi ves potencial sodelovanja dveh svetov - fosilnega in električnega. Voznik mora skleniti nekaj kompromisov in voziti na način, ki pogonu najbolj ustreza. Na družabnih omrežjih je mogoče zaslediti objave s porabo manj kot 5,5 litra goriva na 100 kilometrov, a ob tem nihče ne prizna, da je vozil precej drugače kot vozi sicer, ko ne lovi energetskih rekordov. Poraba pošteno zaniha navzgor, če voznik želi izkoristi celotni potencial sistemske moči. Takrat kljub pomoči elektrike ogenj v valjih 2,5-litrskega štirivaljnika zahteva gorivo. Hibridni RAV4 z energetsko učinkovitostjo še vedno ne more konkurirati avtu z dizelskim motorjem pri dolgih avtocestnih vožnjah s potovalnimi hitrostmi nad 120 km/h. Ob polni obremenitvi pogona na nemških avtocestah smo zabeležili povprečno porabo 8,7 litra goriva na 100 kilometrov. Ob takšnem priganjanju pogon negoduje tudi skozi menjalnik: planetno gonilo z neprijetno frekvenco pove, da višje prestave ni.
Triki za čim boljšo energijsko žetev
Hibridni pogon za učinkovito ravnanje z energijo izkorišča potencial lastnega gibanja, saj pri zaviranju kinetično energijo pretvarja v električno. Pri vsakem zaviranju del energije pojemka, ki bi bila sicer bila izgubljena, zajame in shrani v akumulatorsko shrambo. Če hočete, da je lastna elektrarna kar najbolj učinkovita, je treba voziti premišljeno.
Predvidevanje - bolj kot voznik predvideva, bolje bo izkoristi vlogo generatorja. Vsak odmik noge s stopalke za plin bo do hitrosti 130 km/h v eko programu odklopil pogon bencinskega motorja in vklopil električni pogon. Zaviranje pomeni energetsko žetev. Močno zaviranje sprosti veliko več energije, kot jo lahko “zajame” akumulatorski sklop. Zaviranje s primerno močjo in izkoriščanje spustov brez pospeševanja navzdol najbolj učinkovito polni energijsko shrambo.
Hitrost - EV električni vozni program se ne vklopi nad hitrostjo 130 km/h. Predvsem na avtocesti bo RAV4 ostal v “dizelski” številkah, če ga voznik ne priganja. Na dolgih poteh je najbolje vklopiti aktivni tempomat in voziti v eko načinu.
Vožnja v gostem prometu - hibridni pogon blesti v gostem prometu z veliko zaviranji. A vožnja v gostem prometu bo najbolj učinkovita ob zmernem speljevanju, saj potem do hitrosti 50 km/h RAV4 ostane v električnem voznem programu. Tekmovanje od semaforja do semaforja je kljub pomoči elektrike energijsko potratno.