Po skoraj desetletju, ko je Audi ponujal le klasično oblikovanega cestnega terenca Q3, je ponudbo pričakovano - glede na želje kupcev - dopolnil s sportbackom kupejevske oblike.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 2/5 zvezdic |
Kupejevski križanci postajajo stalnica
Kupejevsko prisekan zadnji del strehe in vrata prtljažnika s položnim zgornjim delom dajeta avtu dinamično podobo, avto pa optično deluje večji kot običajni Q3, pa čeprav je sportback le 1,6 cm daljši kot Q3 in 2,9 cm nižji, kar bistveno ne vpliva na prostornost. Na zadnjih sedežih je malce manj prostora po višini, prtljažni prostor je v osnovni postavitvi enako velik - 530 litrov, le prevoz velikih oglatih tovorov je otežen.
Položno steklo prtljažnih vrat omejuje pogled nazaj, zato je doplačljiva vzvratna kamera še kako dobrodošla pri parkiranju. Vsekakor velja, da Q3 sportback, še zlasti z opremo S-line s poudarjenimi črnimi elementi in 19 palčnimi platišči, deluje odločno, zmogljivo in všečno. Celo bolj odločno in zmogljivo kot v resnici ponuja različica 35 TDI z dobro znanim dokaj robato delujočim, a dobro zvočnim izoliranim 2-litrskim dizelskim motorjem s 110 kW, pogonom na prednji kolesi in prenosom moči prek 7-stopenjskega avtomatiziranega menjalnika z dvojno sklopko.Zmogljivosti so več kot zadostne in sprejemljive za običajne zahteve, še zlasti pa avto prepriča s svojo izjemno natančno vodljivostjo. Vzmetenje je trdo, a zelo učinkovito, svoj del k udobju dodata še doplačljiva prednja sedeža z odličnim bočnim oprijemom.
Ko smo že pri doplačljivosti: osnovna cena takšnega avta je 42 evrskih tisočakov, a je treba za dobro opremljenost dodati še približno četrtino te cene. In tu se začne razmislek o racionalnosti, saj je podobna tehnika ceneje na voljo tudi v modelih drugih znamk VW koncerna, a ne s toliko prestiža, ne s tako natančno izdelavo, ne s tako kakovostjo vgrajenih materialov.
Pod črto ...
A kdor prisega na racionalnost, bo razmislil že, zakaj je manj praktičen sportback že v osnovi približno dva tisočaka dražji od Q3. A veliko je tudi takih, ki jim je pomembna estetika in te Q3 sportback z lahkoto prepriča.
Všeč nam je +
dinamičen in všečen izgled, vzdolžno pomična zadnja klop, zelo natančno vodenje, kakovost izdelave
Ni nam všeč -
manjša praktičnost, pogled nazaj skozi steklo prtljažnih vrat
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | dizelski, štirivaljni, turbinski polnilnik, prostornina: 1968 cm³, največja moč: 110 kW (150 KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 340 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, avtomatiziran 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko. |
Mere in masa: | dolžina: 449,9 cm, širina: 184,3 cm, višina: 153,7 cm, medosna razdalja: 267,7 cm, masa praznega vozila: 1655 kg, dovoljena skupna masa: 2145 kg, prtljažnik: 530 l, posoda za gorivo: 58 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 205 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,3 s, normna poraba goriva: 6 l na 100 km, izpust CO2: 154 g/km, poraba na testu: 6,7 l/100 km. |
Cena: | Porsche Slovenija: 41.880 EUR |