Kia soul je s svojo unikatno škatlasto podobo odslej naprodaj le še kot električni avto - z enako tehniko in podobnimi zmogljivostmi kot koncernski bratranec hyundai kona electric. Test.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 3/5 zvezdic |
varnost in oprema | 5/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Odslej le na električni podaljšek in brez izpuha
Kiina kombilimuzina “z dušo” soul je v zadnji generaciji pri nas na voljo le še ljubiteljem električne mobilnosti; bencinska različica je našla premalo kupcev, da bi pri nas v računanju flotnih izpustov upravičila svoj obstoj. Kar je v bistvu škoda: ob nedavni temeljiti prenovi je soul namreč dobil še bolj zanimivo podobo in sodobnejšo notranjost, zadržal pa je svoj unikatni profil s povsem odsekanim zadnjim delom.
Notranjost električnega soula je sicer povsem nova, a deluje nekoliko starinsko; zaobljen nadstrešek armaturne plošče in zaobljeno ohišje osrednjega zaslona na dotik v kombinaciji s črno lakirano plastiko pomeni odmik od minimalističnih oblikovalskih trendov soulovih tekmecev. Se pa v soulu sedi udobno, zaradi malce višje nasajenih sedežev je tudi vidljivost iz avta dobra.
Pod pločevino je tehnika, ki jo poznamo že iz hyundaija kone electric: to pomeni električni motor s 150 kW in akumulatorski sklop s kar 64 kWh energijske zaloge. Ta električnemu soulu zagotavlja skoraj 400 kilometrov realnega dosega, če vozite kolikor toliko po cestnih omejitvah. Moč rekuperacije zavorne energije lahko uravnavamo z obvolanskima ročicama in v najvišji stopnji omogoča vožnjo po mestu skoraj brez dotika zavornega pedala. Električnega soula lahko polnimo iz vtičnice z izmeničnim tokom z največjo močjo 7,4 kW, prek hitre polnilnice pa z največjo močjo 100 kW; akumulatorja s 64 kWh prek domače vtičnice ne napolnimo prav hitro …
Zanimiva zmes vozniških občutkov
V vožnji e-soul ponuja zanimivo zmes uživaških, a tudi manj prijetnih občutkov: 150 kW ponuja odločna pospeševanja v širokem hitrostnem razponu, ki se jim je kar težko upreti. Po drugi strani imata prednji kolesi veliko dela, da moč preneseta na cesto - sistem proti zdrsavanju pogonskih koles ima zato veliko dela, še zlasti na mokri cesti. Navaditi se je treba tudi na umeten občutek na zavornem pedalu in na volanskem obroču, pa seveda na ne prav uravnoteženo vozno udobje, za katerega je kriva masa skoraj 1,8 tone.
Pri e-soulu ni veliko cenovnih skrivnosti. Na voljo so trije paketi opreme, najbogatejši vsebuje vse asistenčne sisteme in veliko opreme, za zajetno ceno skoraj 48.000 evrov pa je bolj kot oprema seveda kriva cena zmogljivega akumulatorja. Možnosti izbire manjšega (in s tem manj dosega) pri nas - za razliko od nekaterih drugih evropskih trgov - ni.
Pod črto ...
Kia e-soul je v novi generaciji zmogljiv, zanimiv in tehnično odrasel električni avto, ki bi se lahko odločneje vmešal v dogajanje na živahnem trgu električnih avtomobilov. Ni poceni, a tudi tekmeci niso …
Všeč nam je +
zmogljivosti, zmerna poraba energije, unikaten videz, bogata oprema, velik doseg
Ni nam všeč -
prostornost prtljažnika, visoka cena
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | sinhroni električni motor, največja moč: 150 kW (204 KM), največji navor: 295 Nm. Pogon na prednji kolesi, samodejni menjalnik (reduktorski). Litij-ionski akumulatorski sklop 64 kWh. |
Mere in masa: | dolžina: 419,5 cm, širina: 160,5 cm, višina: 180 cm, medosna razdalja: 260 cm, masa praznega vozila: 1757 kg, dovoljena skupna masa: 1280 kg, prtljažnik: 315 - 1339 l. |
Zmogljivosti in doseg: | največja hitrost: 167 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 7,9 s, normna kombinirana poraba energije: 15,7 kWh/100 km, normni največji doseg: 452 km, poraba energije na testu: 16,7 kWh /100 km, povprečni doseg na testu: 380 km. |
Cena: | KMAG: 47.499 EUR |