A3 četrte generacije so pri Audiju znova postavili na vrh koncernske družinske hierarhije. Pa ne le zaradi ugleda, značke na nosu ali svoje cene; novi A3 prepriča tudi z drugimi svojimi lastnostmi.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 5/5 zvezdic |
varnost in oprema | 3/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Pametno vmeščena digitalizacija
Da si audi A3 deli tehniko in mehaniko z VW golfom, seatom leonom in škodo octavio, ni skrivnost. Bolj zanimivo je, kako je Audiju uspelo novi A3 ločiti od tehnično zelo podobnih bratrancev. Eno je oblika oziroma podoba, ki je sicer stvar okusa, a nihče novi trojki ne more očitati neskladnosti ali oblikovne nedoslednosti. V različici S-line je A3 vzor kombilimuzine s poudarjenim športnim značajem.
Z nekaterimi karoserijskimi popravki - avto je malce daljši zaradi zajetnejšega odbijača, ki skriva tipala za asistenčne sisteme - je A3 sicer pridobil nekaj milimetrov v dolžino in (zaradi širšega koloteka) v širino, a prostornost in bivalna arhitektura ni dosti drugačna od predhodnika. Je pa zdaj drugačna vozniška izkušnja, saj jo kroji digitalizacija; ob prilagodljivih digitalnih merilnikih predvsem uporabniški vmesnik MMI plus, ki ga upravljamo prek zaslona na dotik, nekaj osnovnih funkcij pa - drugače kot pri golfu, leonu ali octavii - še vedno tudi prek ločenih stikal, kar si zasluži posebno pohvalo. Ta velja tudi za vozniško ergonomijo z odličnima (a žal doplačljivima) športnima prednjima sedežema, v rokah prijetnim športnim volanskim obročem in po šolsko pravilno odmerjenimi razmerji med volanskim obročem, stopalkami in miniaturno ročico menjalnika.
Avto se pelje kot športnik, a brez dirkaškega neudobja
V preskusnem A3 je prednji kolesi poganjal 1,5-litrski bencinski štirivaljnik z blago hibridno tehnologijo in s 110 kW ter 180 Nm navora. Dodatni električni motor pri pospeševanju pomaga bencinskemu motorju, kar veliko pripomore k voznemu udobju, nekaj pa tudi k zmogljivostim in manjši porabi goriva. Še dve avtomobilski generaciji nazaj bi takšen A3 s svojimi zmogljivostmi spadal med žepne športnike. Audijevi inženirji so s svojo programsko opremo uspeli zgladiti tudi delovanje 7-stopenjskega avtomatiziranega menjalnika.
Občuten korak naprej je A3 naredil pri voznih lastnostih, ki kljub športnemu značaju podvozja in športnim pnevmatikam na kolesih zgledno blaži cestne luknje, hkrati pa omogoča tankočutno natančnost pri vodenju: avto se pelje kot športnik, a brez dirkaškega neudobja. Odlično.
Z novo generacijo je A3 dobil najsodobnejše asistenčne sisteme, ki pa niso vsi v serijski opremi - tako kot ne številni drugi dodatki. Pri nakupu audijev je pač treba vzeti v zakup, da se z dokupovanjem opreme že tako ne prav poceni osnova hitro dvigne za avtomobilski razred višje: tako opremljen A3 je zato stal 44.500 evrov.
Pod črto ...
Novi A3 s svojo dodelano notranjostjo, brezhibno izdelavo in predvsem voznimi lastnostmi ni le najboljši v družini, ampak tudi v svojem avtomobilskem razredu - za kar pa morajo kupci globoko seči v žep.
Všeč nam je +
skladna oblika, vozniška ergonomija, vozne lastnosti, uglajen motor
Ni nam všeč -
serijska oprema, visoka cena
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | bencinski, štirivaljni, 250, prostornina 1498 cm3, največja moč: 110 kW (150 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 180 Nm pri 1500 vrt./min. Blagi hibridni sistem: elektromotor - generator, moč: 9,4 kW. Pogon na prednji kolesi, sedemstopenjski avtomatiziran menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 434,3 cm, širina: 181,6 cm, višina: 144,9 cm, medosna razdalja: 263,6 cm, masa praznega vozila: 1395 kg, dovoljena skupna masa: 1870 kg, prtljažnik: 380 - 1200 l, posoda za gorivo: 50 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 224 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,4 s, normna poraba goriva kombinirano: 6 l/100 km, izpust CO2: 114 g/km, poraba na testu: 6,6 l/100 km. |
Cena: | Porsche Slovenija : 31.900 EUR |