Tudi Citroen ni imun na CO2 virus: če želijo Francozi znižati flotni izpust ogljikovega dioksida, morajo elektrificirati svoje avtomobile. Pri novem C5 aircrossu v priključno-hibridni pogonski različici 1,6-litrskemu bencinskemu motorju pri pogonu pomaga električni motor, ki energijo dobiva iz 13,2 kWh litij-ionskega akumulatorja pod zadnjo klopjo, ki ga lahko polnimo tudi z elektriko iz vtičnice.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 3/5 zvezdic |
varnost in oprema | 5/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 2/5 zvezdic |
Ob nežni desni nogi dovolj elektrike za 50 km
Voznik z zalogo električne energije dokaj učinkovito upravlja sam - delež energetske zaloge lahko na primer na ukaz prihrani za poznejšo rabo. Sicer pa C5 aircross z mesta vselej spelje na elektriko, ob nežni desni nogi pa lahko na električni pogon prevozimo približno 50 km. Ostale naloge prevzame 1,6-litrski turbo bencinski motor, ki mu pri športnih zahtevah pomaga tudi električni motor, sicer pa elektronska pamet krmilnika vseskozi samostojno uravnava energetske tokove med bencinskim in električnim motorjem ter uravnava delovanje 8-stopenjskega samodejnega menjalnika. Kot pri vseh priključnih hibridih je poraba goriva in energije zelo odvisna od navad in poti voznika; na dolgih poteh, ko večino dela opravi bencinski motor, se poraba bencina glede na način vožnje giblje med 5 in 9 l/100 km, če vozimo zgolj na elektriko, je poraba električnega motorja med 15 in 20 kWh/100 km. Če avto redno polnimo, je poraba bencina manj kot 5 l na 100 km.
Pričakovano je hibridni C5 aircross najbolj udoben in uglajen v električnem načinu pogona, čeprav je tudi bencinski motor učinkovito zvočno zadušen. A udobno vzmetenje, sedeži in lagodno vozno udobje imajo z dodatno težo hibridnega pogona nekaj težav. Akumulatorski sklop v zadnjem delu avtomobila zmanjša tudi prostornost prtljažnika - v njem je od 460 do 600 litrov prostora (odvisno od položaja pomične zadnje klopi).
Pod črto ...
Glede na to, da je hibridni C5 aircross (z zelo bogato opremo) za skoraj 10 evrskih tisočakov dražji od najdražje klasične različice, nakup hibridnega C5 aircrossa le težko upravičimo skozi finančno prizmo.
Všeč nam je +
energetska učinkovitost, udobje v električnem načinu, bogata oprema, asistenčni sistemi
Ni nam všeč -
skromen prtljažnik , vozno udobje, (pre)visoka cena
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | bencinski, štirivaljni, prostornina: 1598 cm3, največja moč: 133 kW (181 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 300 Nm pri 3000 vrt./min in električni, največja moč: 81 kW (110 KM), navor: 320 Nm, zmogljivost litij-ionskega akumulatorja: 13,2 kWh. Skupna sistemska moč in navor: 165 kW (224 KM) in 360 Nm. Pogon na prednji kolesi, samodejni 8-stopenjski menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 450 cm, širina: 185,9 cm, višina: 168,8 cm, medosna razdalja: 273 cm, masa praznega vozila: 1867 kg, dovoljena skupna masa: 2300 kg, prtljažnik: 460 - 600 – 1510 l, posoda za gorivo: 43 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 225 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,9 s, normna poraba goriva in elektrike kombinirano: 1,4 l/100 km in 15,6 kWh/100/km, izpust CO2: 32 g/km, poraba na testu: 4,6 l/100 km. |
Cena: | C Automobil Import: 43.350 EUR |