Fordov potniški kombi tourneo custom active s prilagodljivo kabino in popotniškim videzom snubi predvsem aktivne družine. Je 8-sedežni vandrovec lahko tekmec velikim karavanom in križancem?
oblika in prostornost | 5/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 3/5 zvezdic |
varnost in oprema | 2/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Ford je v svojo pustolovsko družino modelov active uvrstil tudi potniški kombi turneo custom. Da vse skupaj ni le šminka, dokazuje z dobro uravnoteženim podvozjem, ki prepriča z dobrim blaženjem na slabih cestah in zanesljivo vodljivostjo. Škoda, da je mehanska zapora diferenciala z omejenim zdrsom (mLSD) za doplačilo (1520 evrov) na voljo le v kombinaciji z ročnim menjalnikom. Na pesku, v snegu in blatu je ta dodatek veliko bolj prepričljiv kot le elektronska prilagoditev nadzora zdrsa in sistema stabilnosti, ki je na voljo ob 6-stopenjskem samodejnem menjalniku. Vklop stikala za pomoč pri speljevanju na spolzki podlagi namreč ne naredi bistvene razlike. Vektorski nadzor navora pomaga lahkotneje in varneje premagovati asfaltne ovinke, na slabi podlagi pa ima bolj psihološki učinek prisotnosti rezerve.
Nič pa ne moremo očitati njegovemu prožnemu 2-litrskemu dizelskemu motorju. Navora in moči je dovolj, da tudi ob polno zasedeni kabini in prtljažniku kombi nima nikakršnih težav s prehitevanjem ali klanci. Pri tem si pohvalo za mehko in zbrano pretikanje zasluži tudi samodejni menjalnik. Varčni vozniki bodo s pridom uporabljali tudi eko vozni program, ki hitrost omeji na najvišjo dovoljeno avtocestno hitrost in ponuja umirjeno potovanje pri največ 2500 motornih vrtljajih. Na relacijskih vožnjah po podeželskih cestah je motor porabil le dobrih 7 litrov goriva, testno povprečje pa je bilo zmernih 8,3 litra na 100 km.
Dovolj prostora za vse želje
Oznako active udoben potniški dostavnik v celoti upraviči z zelo prilagodljivo kabino, s katero za seboj pušča tudi vse karavane in križance. Razlika v v prostornosti je veliko večja od razlike v voznih lastnostih. Drugo in tretjo sedežno vrsto sestavljajo po trije ločeni sedeži, ki jih je mogoče obračati, zlagati ali pa vsakega posebej povsem enostavno odstraniti in kabino poljubno prilagoditi prevozu koles, smuči, SUP desk in druge športne opreme. Veliki družini je ta enoprostornež prilagojen še z isofix sidrišči na štirih sedežih. Prtljažnik z nizko postavljenim nakladalnim robom tudi ob polni 8-sedežni postavitvi še vedno ponuja prepričljivih 1200 litrov prostora, le njegova dolžina takrat ni najbolj prepričljiva.
Voznik ima odličen pregled na cesto, voznikov sedež je električno nastavljiv, armaturna plošča ima obilico odlagalnih površin in uporabnih predalov. V opremi smo pri ceni, ki preseže 40 tisočakov, pogrešali samodejno klimatsko napravo in v notranjosti po kakovosti izdelave ter zvočni zatesnjenosti bolj zabrisano mejo med dostavnikom in družinskim avtomobilom. Kljub temu, da je to eden redkih dostavnikov z vsemi petimi varnostnim zvezdicami preskusa Euro NCAP, bi pri visoki ceni v serijski opremi pričakovali aktivni radarski tempomat. Zanj je treba dodati kar 1900 evrov.
Pod črto
Ford turneo custom active med tekmeci izstopa z osmimi posamičnimi sedeži in konkurenčno ceno. Manj kot obljublja s svojim videzom pa vozniku ponudi na podlagi s slabšim oprijemom.
Všeč nam je +
zelo prožen motor, zmerna poraba goriva, prilagodljiva notranjost, samodejni menjalnik
Ni man vešč -
(pre)majhna vlečna zmogljivost, draga doplačila
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina 1995 cm3, največja moč: 136 kW (186 KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 415 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski samodejni menjalnik. |
Mere in masa: | 497,3 cm, širina: 203,2 cm, višina: 197,9 cm, medosna razdalja: 293,3 cm, masa praznega vozila: 2351 kg, dovoljena skupna masa: 3240 kg, prtljažnik: od 1200 do 2900 l, posoda za gorivo: 70 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 180 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: ni podatka, normna poraba goriva kombinirano: 8,6 l/100 km, izpust CO2: 226 g/km, poraba na testu: 8,3 l/100 km. |
Cena: | Summit motors : 41.510 EUR |