Test: Peugeot 3008 hybrid allure pack 1,6 THP

Test

Kompromis - 3008 hybrid je varen, udoben in praktičen družinski avto z dodano vrednostjo, ki jo predstavlja možnost vožnje na elektriko.


Prenovljeni peugeot 3008 je dobil priključni hibridni pogon, ki v šibkejši različici s 165 kW skupne moči in 40 kilometri električnega dosega sklepa kompromis med zmogljivostjo in učinkovitostjo.

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 2/5 zvezdic

 

330 kg težji od dizla, a bolj varčen

Prodajno uspešen srednjevelik Peugeotov križanec je ob prenovi pričakovano dobil električni priključek in priključni hibridni pogon z večjim litij-ionskim akumulatorskim sklopom zmogljivosti 13,2 kWh. Preskusili smo vstopno različico brez štirikolesnega pogona, v kateri 1,6-litrski bencinski THP motor sodeluje z 81-kilovatnim elektromotorjem.

Pogon predstavlja zanimiv vozniški kompromis, ki se kljub razmeroma veliki sistemski moči bolj nagiba k udobju in učinkovitosti kot pa k športnosti. Res je, da ob vklopu športnega voznega programa avto do hitrosti 100 km/h pospeši v manj kot devetih sekundah, kar vozniku omogoča tudi precej suverenosti in varnosti pri prehitevanju, a kljub temu ne ponuja športne ostrine, odzivnosti in lahkotnosti, značilnih za dinamične kombilimuzine. Med kompromisi elektrificiranega pogona pogosto “kratko povleče” prikolica. Pri peugeotu 3008 z električnim priključkom na srečo ni tako. Kompromis je v tem primeru dober, saj zmore vleči 750 kg težko prikolico brez naletne zavore oziroma 1250 kg težko prikolico z naletno zavoro. To pomeni, da je z njim mogoče vleči tudi lahko potovalno počitniško prikolico.

Med ovinki zanesljivo ohranja smer, a vpliva kilogramov ne more skriti. Električni del pogona mu v primerjavi z enako opremljeno dizelsko različico, ki smo jo preskusili v prejšnji številki Motorevije, doda kar 330 kg.

Prenovljeni peugeot 3008 je dobil celovito ponudbo aktivnih vozniških pripomočkov. A pri izbiri srednje opremljenega priključnega hibrida s ceno več kot 40 tisoč evrov je med drugim še vedno treba doplačati 700 evrov za paket aktivne pomoči vozniku, v katerem je tudi radarski tempomat, ki zna zavirati do popolne zaustavitve in tudi ponovno speljati. Za električno odpiranje in zapiranje prtljažnih vrat je treba dodati 450 evrov.

4,2 litra bencina na 100 km

Z njim smo se veliko vozili tudi na daljših avtocestnih razdaljah, kjer smo vklopili program za varčevanje električne energije, da smo potem v gostem mestnem prometu vedno vozili na električni pogon. Ob razmeroma dosledni uporabi učinkovitega 7,4-kilovatnega polnilnika, za katerega je vredno odšteti dodatnih 250 evrov, saj je z njim zaloga elektrike ob priklopu na polnilnico obnovljena v slabih dveh urah, smo na testu v povprečju porabili 4,2 litra goriva na 100 km. To je za 2,1 litra manjša povprečna poraba goriva, kot smo jo dosegli pri prej omenjeni dizelski različici.

Energetski uravnoteženosti hibridne formule peugeota 3008 nimamo kaj oporekati, kar pa ne moremo trditi za ekonomski del enačbe. Po ceniku je namreč hibridni peugeot 3008 z opremo allure pack za kar 10 tisočakov dražji od enako opremljene dizelske različice z 8-stopenjskim samodejnimi menjalnikom. Če hibrid postavite ob bok najzmogljivejši bencinski različici z 1,6-litrskim THP motorjem in samodejnim menjalnikom, boste za primerljivo zmogljivega in do stotice sekundo hitrejšega ter bolje opremljenega peugeota 3008 (GT) še vedno odšteli dobrih 8 tisočakov manj. Pri tem seveda ne gre pozabiti, da boste imeli še 125 litrov večjo osnovno prostornino prtljažnika, kar pri 4,4-metre dolgem družinskem avtomobilu ni povsem zanemarljiv podatek. Res pa je, da s priključnim hibridom - gledano z druge strani vtičnice - dobite tudi električni avto, ki zmore od 38 do največ 44 km prevoziti brez pomoči energije iz bencina. Večino vsakdanjih poti je torej mogoče prevoziti na elektriko.

Tehnološki navdušenci bodo uživali v enostavnem upravljanju digitalnih merilnikov in večjem (10 palcev) ter nekoliko bolj odzivnem osrednjem zaslonu. Počutje za volanom je pravzaprav zelo dobro.

Pod črto

3008 hybrid je varen, udoben in praktičen družinski avto z dodano vrednostjo, ki jo predstavlja možnost varčne vožnje na elektriko. A gledano zgolj skozi stroškovnik nakupa in uporabe je cena te dodane vrednosti (še vedno) previsoka.

Všeč nam je +

majhna poraba goriva, uglajen samodejni menjalnik, učinkovit pogon, polnilnik, udobna vožnja

Ni nam všeč -

povprečen električni doseg, cena hibridnega pogona

Priključni hibridi po večini ne zmorejo več kot 50 km dosega na elektriko. Je pa njihova električna shramba dovolj zmogljiva za vse mestne in primestne prevoze ter predvsem obvladljiva tudi na povsem običajni gospodinjski vtičnici. To pomeni, da bo peugeot 3008 zjutraj vedno poln elektrike tudi brez postavitve dodatne polnilnice.

Tehnični podatki 

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1598  cm3, največja moč: 133  kW (180  KM) pri 5550 vrt./min, največji navor: 300  Nm pri 3000 vrt./min, sinhroni električni motor: 81 kW (110 KM) in 320 Nm, litij-ionski akumulatorski sklop: 13,2 kWh. Skupna sistemska moč in navor: 165 kW (225 KM) in 360 Nm. Pogon na prednji kolesi, osemstopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 444,7  cm, širina: 184,1  cm, višina: 162,4  cm, medosna razdalja: 267,5  cm, masa praznega vozila: 1858  kg, dovoljena skupna masa: 2270  kg, prostornina prtljažnika: 395 – 1357  l, posoda za gorivo: 43 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 225  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 8,9 s, normna poraba goriva: 1,4 l/100 km, izpust CO2: 35  g/km, poraba na testu: 4,2  l/100 km.
Cena:  P Automobil Import: 42.840 evrov

 

Ključne besede


testTest avtaPeugeotpriključni hibridpeugeot 3008hibrid