Električna mobilnost glasno trka na naša vrata, kar sproti spremljamo pri Motoreviji - in o tem obveščamo naše bralce. Prave izkušnje z električnimi avti ima pri nas vendarle le malo voznikov - konec lanskega leta je bilo na naših cestah med vsemi osebnimi avtomobili le 0,31 odstotka električnih. Tudi zato smo se s podjetjem Porsche Slovenija dogovorili za enoletni preskus njihovega paradnega električnega konja volkswagna ID.3. Ob začetku preskusa imamo veliko vprašanj, odgovore nanje pa bomo sproti objavljali v vsaki številki Motorevije.
Odgovorni urednik Motorevije Blaž Poženel je ključe supertestnega modela volkswagen ID.3 pro v elegantni manganovo-sivi kovinski barvi z bakrenim okrasjem prejel iz rok Marka Škribe, direktorja znamke Volkswagen v podjetju Porsche Slovenija. Prvi mož slovenskega Volkswagna nam je avto v test predal z željo, da bomo v Motoreviji bralcem postregli z bogato vsebinsko izkušnjo, za katero je kot voznik električnega avtomobila prepričan, da bo v celoti zelo prepričljiva:
“Kot zastopnik znamke Volkswagen imamo že precej izkušenj z uporabo naših električnih vozil na daljši rok in vidimo, da mnogo vprašanj, ki smo si jih na začetku še postavljali, danes sploh ne obstaja več, ker se uporaba teh vozil izkaže kot zelo preprosta in enostavna. V preteklosti je bilo najpomembnejše vprašanje doseg, a ko boste avto uporabljali dlje časa, boste videli, da doseg ni več nikakršen pomislek. To je tudi najbolj pomembna izkušnja za vse, ki bi utegnili dvomiti v elektromobilnost. Vse to se pozna tudi na konstantno pozitivnem razvoju oziroma rasti prodaje električnih vozil na slovenskem trgu. Manjši zastoj smo zabeležili le zaradi zmede oziroma negotovosti, ki so jo pri nas povzročile nenapovedane in za kupce težko razumljive spremembe glede višine subvencij. Ta kratkoročna negotovost se je poznala pri prodaji, na dolgi rok pa prodaja poteka lepo. V našem programu sicer nimamo več priljubljenih modelov e-upa in e-golfa, ki sta bila cenovno postavljena zelo ugodno. Prodaja modelov ID.3 in ID.4 poteka povsem po načrtih. Razvoj trga električnih vozil je v pozitivnem trendu in njegovo rast pričakujemo tudi v prihodnje.”
Celo leto z električnim avtomobilom je nov vsebinski mejnik v zgodovini Motorevije
Na prvem testu modela ID.3 je zmanjkalo časa, da bi poiskali odgovore na številna vprašanja, ki se pojavljajo voznikom, ki razmišljajo o električnem avtomobilu kot prvemu in edinemu avtu osebne mobilnosti. V sklepni misli testa smo zapisali, da modelu ID.3 težko napovemo uspeh hrošča ali golfa, smo pa prepričan, da bo uspešen in kot tak nedvomno pustil pečat oziroma prepričal veliko kupcev. Pri Motoreviji smo prepričani, da je sedaj napočil pravi čas, da prvič v več kot 64-letni zgodovini Motorevije temeljito preverimo, kako je dejansko živeti z električnim avtomobilom.
“Avto smo vzeli pod drobnogled za celo leto zato, ker bi ga radi preizkusili v vseh letnih časih, v najrazličnejših scenarijih vsakodnevne in tudi počitniške družinske mobilnosti. Obeta se električno leto zanimivih izzivov in odgovorov. Med drugim nas zanima, kako se avto obnaša v snegu, ali bomo z njim lahko odšli na smučanje in kako na njegovo uporabnost vpliva mrzla zima. Čez poletje bomo preverili, kako prijazna je do električnih avtomobilov nam najbližja hrvaška obala in kakšna je sploh daljša potovalna izkušnja brez kaplje bencina oziroma kako enostavno ali zapleteno si je na poti zagotoviti prosto ter dovolj zmogljivo električno vtičnico. Pod drobnogled bomo vzeli tudi vzdrževanje električnega avtomobila oziroma servisne storitve, skratka, skušali bomo kar najbolj celovito zajeti in poglobljeno predstaviti izkušnjo uporabe oziroma lastništva električnega avtomobila. Skozi celo leto dni bomo ob pomoči supertestnega ID.3 poizkusili odgovoriti na številna zanimiva vprašanja, ki jih v povezavi z električnimi avtomobili praktično vsakodnevno dobivamo v uredništvo Motorevije. Zato se podjetju Porsche Slovenija zahvaljujem za priložnost, da bomo v naslednjih desetih številkah Motorevije ponujali zanimivo branje, na naših digitalnih kanalih pa tudi izkušnje v živi sliki,” je poudaril odgovorni urednik Motorevije Blaž Poženel.
Srednje zmogljiva energetska shramba in bogata oprema
Pod drobnogled bomo vzeli različico modela ID.3 pro s srednje zmogljivim akumulatorskim sklopom (58 kWh) in po moči oziroma navoru vstopno 107-kilovatno različico z 275 Nm navora sinhronega električnega motorja s permanentnimi magneti. S povprečno porabo 15,4 kWh elektrike na 100 kilometrov, izmerjeno po WLTP meritvenem ciklu, Volkswagen obljublja do 420 km dosega. Dobrega 4,2 metra dolga kompaktna kombilimuzinska karoserija s kar 2,77-metrsko medosno razdaljo ponuja prostorno in pregledno kabino ter 385-litrski prtljažnik. Pri voznih lastnostih izstopa predvsem s svojo okretnostjo in uglajenostjo.
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | sinhroni električni motor, največja moč: 107 kW (204 KM), največji navor: 270 Nm, litij-ionski akumulatorski sklop zmogljivosti 58 kWh, polnilnik: 11 kW (AC) in 100 kW (DC). Pogon na zadnji kolesi, 1-stopenjski samodejni reduktorski menjalnik. |
Mere in masa: | 426,1 cm, širina: 180,9 cm, višina: 156,8 cm, medosna razdalja: 277 cm, masa praznega vozila: 1805 kg, dovoljena skupna masa: 2270 kg, prtljažnik: 385 – 1267 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 160 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,6 s, normna poraba električne energije kombinirano: 15,4 kWh/100 km, izpust CO2: 0 g/km |
Cena: | Porsche Slovenija 36.181 EUR |
Je ID.3 res golf za nove čase?
Na prvem testu modela ID.3 smo v Motoreviji smo podali odgovor na vprašanje, ali je ta avtomobil, ki ga pri Volkswagnu po revoluciji tehnologije in uporabnosti postavljajo ob bok legendarnemu hrošču oziroma ljudskemu golfu, res, električni avto za vsakogar. Marko Škriba neposredno primerjavo z golfom komentira predvsem skozi svojo izkušnjo z modelom ID.3, ki je zgrajen na novi MEB platformi za električne avtomobile: “To lahko komentiram kot uporabnik avtomobilov družine ID. V vsakodnevni uporabnosti me je ID.3 povsem prepričal in prepričan sem, da boste na podoben način tudi vašo izkušnjo delili s svojimi bralci. Zelo smo veseli, da boste to svojo bogato vsebinsko izkušnjo lahko delili s slovenskimi vozniki.”
Kaj zanima vas? Pošljite nam vprašanje ali predlagajte supertestni izziv!
Ker bo električni avtomobil v uredništvu leto dni, vas vabimo k sodelovanju pri raziskovanju njegove uporabnosti oziroma lastniških izzivov. Če vas kaj še posebej zanima ali imate v mislih kašen zanimiv izziv za supertestnega električnega ID.3, nam svoje vprašanje oziroma predlog lahko kadarkoli pošljete na elektronski naslov: motorevija@amzs.si Najbolj zanimiva vprašanja, predloge in izzive se bomo potrudili vključiti v vsebino Motorevije. |
Družinska ekonomija - cenovni prerez sodobnega električnega avtomobila
Volkswagen ID.3 je na voljo s tremi različno zmogljivimi akumulatorskimi sklopi in celo vrsto različnih ravni opreme s številnimi paketi za oplemenitenje videza, udobja in varnosti. Osnovna cena našega testnega modela znaša 36.181,44 evra. Njegov atraktivni videz in dodatki za povečanje udobja ter učinkovitosti so na seznamu doplačil, s katerega bi vsekakor priporočali toplotno črpalko (1359 evrov) in paket asistence (1052 evrov) ter vlečno kljuko (391 evrov), ki pa je s 75 kg vertikalne obremenitve namenjena zgolj prevozu koles na ustreznem nosilcu z dodatnimi svetlobnimi telesi. Za najdražje doplačilo - paket design plus - v našem ID.3 je treba pripraviti 2503 evre. Največja dodana vrednost tega paketa so odlično delujoči matrični LED žarometi, ki samodejno prilagajo svetlobni snop in imajo tudi program za slabo vreme.
543 evrov na mesec
Kot osnovo za izračun vašega lastniškega stroškovnika ponujamo podatek o skupni mesečni obveznosti financiranj preko klasičnega finančnega leasinga skupine Porsche. Ob 30-odstotnem pologu (13.872 evrov) mesečni obrok financiranja na 84 mesecev (6,44% efektivna obrestna mera ali letna spremenljiva pogodbena obrestna mera 6%) znaša 472,87 evra, upoštevajoč kasko zavarovanje pa 543,33 evra. Seveda je avtomobil mogoče kupiti tudi s kreditom Eko sklada.