Test: Nissan qashqai 1,3 DIG-T 158 X-tronic 4WD tekna

Test

Povratek prvaka? Sloves prvega križanca med avtomobili je pomemben, a minljiv ...


Sloves prvega križanca med avtomobili je pomemben, a minljiv; v 14 letih od pionirske prve generacije je qashqai dobil številne tekmece - in tudi izgubil tržni primat. Se lahko v novi, tretji generaciji znova zavihti nazaj na vrh?

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

 

Nekateri spremljevalci dogajanja v avtomobilski industriji se še dobro spomnimo predstavitve prvega qashqaija; ob nenavadnem imenu, ob katerem smo si lomili jezik in tipkovnico - smo se leta 2007 čudili predvsem zasnovi avtomobila - udobno visokemu položaju za volanom, združitvi družinske kombilimuzine z nekaterimi terenskimi karoserijskimi posebnostmi ter uporabnosti avta. Čeprav nas je prvi qashqai navdušil, pa takrat nihče ni mislil, da bodo tovrstni avti v prihodnosti zasedali vrh prodajnih lestvic.

V primerjavi s predhodnikom je novi qashqai sicer rahlo zrasel v vse smeri (3,5 cm v dolžino, 3,2 cm v širino in centimeter v višino)

V korak s časom - in modo

Po prvi generaciji qashqaija je Nissan z drugo generacijo in vmesnimi posodobitvami bolj ali manj uspešno držal korak z vse številčnejšimi tekmeci - in ves čas ohranjal glavne značilnosti prve generacije. Nova, tretja generacija qashqaija s prvo (in drugo) tehnično nima več veliko skupnega, pri podobi pa je vendarle zadržala nekaj značilnosti - na primer izrazito V masko hladilnika in prepoznavno bočno silhueto. Jasno, velika žarometa predhodnikov so zamenjali ozki LED trakovi, kolesa so večja, karoserijske obline so zamenjali ostri robovi, a novega qashqaija le težko zamenjamo s katerim drugim avtom.
V primerjavi s predhodnikom je novi qashqai sicer rahlo zrasel v vse smeri (3,5 cm v dolžino, 3,2 cm v širino in centimeter v višino), a je s 443 centimetri ostal dimenzijsko kompakten in obvladljiv, kar se obrestuje pri tesnih manevrih in parkiranju.
Za 2 centimetra daljša medosna razdalja in večja notranja širina prineseta za odtenek več prostora v kabini; zadaj dokaj udobno sedita dva odrasla, zaradi širokega kota odpiranja zadnjega para vrat je tudi vstop v avto lažji. 

Prtljažnik s 479 litri prostornine in dvojnim dnom zadostuje za povprečne družinske potrebe, je pa nakladalni rob precej visok …

Prijetna in kakovostna notranjost

Velik korak naprej - ali vstran - so Nissanovi oblikovalci naredili pri obliki in zasnovi armaturne plošče; prostostoječ zaslon multimedijske naprave so pomaknili v gornji del armaturne plošče, pod njega vstavili gumbe in stikala klimatske naprave, merilnike zamenjali z zaslonom, vse skupaj pa obdali z na pogled in na otip prijetno obliko. Multimedijski sistem je temeljito povezan s svetom (tudi z brezžičnim sistemom carplay). Vozniška ergonomija je vzorna, digitalizacija je narejena na pravilen način in ne pleni (preveč) pozornosti. Presenečajo zelo soliden oziroma čvrst občutek kakovosti, ki smo ga vajeni iz prestižnejših avtomobilov in dobra prednja sedeža, ki sta v opremskem paketu tekna oblečena v prijetno ter všečno kombinacijo blaga in umetnega usnja. Tudi vidljivost vstran in naprej je dobra, nazaj pa jo ovira dokaj ozko steklo zadnjih vrat.

Uglajen, a ne preveč varčen motor

Novi qashqai je naprodaj z le enim motorjem v dveh zmogljivostnih različicah (s 103 in 116 kW): gre za 1,3-litrski bencinski turbovaljnik, ki je plod sodelovanja med Nissanom, Renaultom in Mercedesom. Testni avto je poganjal močnejši motor s 116 kW in 270 Nm navora, ki je vsa štiri kolesa poganjal prek brezstopenjskega CVT menjalnika. Takšna pogonska kombinacije je že nekaj časa značilna za Nissanove avte, v novem qashqaiju pa so inženirji še dodatno zgladili podrobnosti. Motor smo lahko preskusili že v prejšnji generaciji qashqaija, a še brez blagega hibridnega sistema, ki v obliki zaganjalnika in generatorja pomaga pri pospeševanju in shranjuje zavorno energijo v dodaten litij-ionski akumulator. Motor je zelo dobro zvočno zadušen, brezstopenjski menjalnik z umetnimi stopnjami pa deluje skoraj kot klasični samodejni menjalnik - brez motečih visokih vrtljajev in pretiranega motornega hrupa. Izza volana se zdi motor zmogljivejši kot kaže njegovih 116 kW. Edina senčna plat motorja je poraba goriva; na hitrih avtocestnih potovanjih lahko seže tudi do 9 l/100 km, testno povprečje pa se je ustalilo pri 7,7 l/100 km.

Nissan je posodobil tudi štirikolesni pogon z novo lamelno sklopko in upravljalno enoto.

Čvrsta postava

Novi qashqai, ki je postavljen na najnovejšo modularno platformo (CMF-C), na kateri je narejenih še nekaj novejših Renaultovih in Nissanovih avtomobilov, tudi v vožnji preseneti s solidnim in čvrstim občutkom v rokah voznika; vzmetenje je natančno uravnoteženo na meji med športno čvrstim in potovalno udobnim, na novo nastavljen volanski mehanizem je lahkoten in natančen. Različica s štirikolesnim pogonom (le v kombinaciji z najmočnejšim motorjem in CVT menjalnikom) ima zadaj večvodilno premo, kar veliko pripomore k dobrim voznim lastnostim. Nissan je posodobil tudi štirikolesni pogon z novo lamelno sklopko in upravljalno enoto, ki hitreje deli navor med oba kolesna para; voznik s prilagodljivim štirikolesnim pogonom upravlja prek stikala s petimi voznimi programi. 

Čeprav je qashqai daleč od pravega terenskega avtomobila, je ob hitrejši odzivnosti pogona in več možnostih uravnavanja delovanja zdaj bolj prepričljiv na spolzki podlagi.

Celovita varnostna oprema

Paket opreme tekna je z vidika tehničnih in varnostnih dodatkov (skoraj) popoln; ob projekcijskem zaslonu in prilagodljivih LED žarometih je opremljen tudi s skupkom asistenčnih sistemov propilot, ki zadržuje avto na voznem pasu, samostojno vzdržuje varnostno razdaljo, samodejno ustavlja in speljuje v zastojih. Vse skupaj seveda ni poceni - takšen qashqai stane 34.000 evrov -, a poceni ni tudi noben od qashqaijevih tekmecev.

Pod črto ...

Se qashqai lahko zavihti nazaj na (prodajni) vrh cestnih terencev in križancev, kjer je nekoč že bil? Zaradi zelo močne konkurence verjetno bolj težko, a z novo generacijo qashqaija je trg bogatejši za celovit, uravnotežen in v vožnji prepričljiv avto, ki je eno od letošnjih prijetnejših avtomobilskih presenečenj.

Všeč nam je +

kakovostna izdelava, vozniška ergonomija, uglajen motor in menjalnik, vozne lastnosti

Ni nam všeč -

prevelika poraba goriva, dokaj visoka cena

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina 1332 cm3, največja moč: 116  kW (158 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 270 Nm pri 1800 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, brezstopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 442,5  cm, širina: 184,8  cm, višina: 162,5  cm, medosna razdalja: 266,5  cm, masa praznega vozila: 1636 kg, dovoljena skupna masa: 2040  kg, prtljažnik: 479 - 1447 l, posoda za gorivo: 55 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: največja hitrost: 198  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 9,9 s, normna poraba goriva kombinirano: 7,1 l/100 km, izpust CO2: 159  g/km, poraba na testu: 7,7  l/100 km.
Cena: Renault Nissan Slovenija : 34.100 EUR 

 

Ključne besede


TestTest avtaNissancestni terenecštirikolesni pogonKrižanecnissan qashqai

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

151

Priljubljenost članka

151

Shrani

Delite s prijatelji