Nissan bogato tradicijo in uveljavljeno ime svojega prvega križanca qashqaija v 3. generaciji nadgrajuje z napredno varnostno tehnologijo, digitalizacijo in kakovostjo. Se bo znova povzpel na vrh?
Zanimivosti in dejstva: eksotično ime, ki je hitro postalo domače
Pred štirinajstimi leti je Nissan predstavil eksotično ime in z njim svoj pogled na takrat nov, še neuveljavljen avtomobilski format - križance. Qashqai je takrat ob pičlem številu tekmecev praktično takoj postal uspešnica, kar potrjujejo tudi prodajne številke. Od leta 2007 do danes so jih samo v Evropi prodali več kot 3,5 milijona, po vsem svetu pa se jih vozi več kot pet in pol milijonov teh Nissanovih kompaktnih križancev. |
V rubriki Prvi pogled smo v majski številki Motorevije že podrobno predstavili oblikovne, prostorske in tehnološke značilnosti nove generacije qashqaija. Spomnimo, da qashqai z značilno v obliko sprednjega dela - maske in žarometov - uveljavlja nov oblikovni pristop. Z novo koncernsko platformo CMF-C pa so poleg prihranka kilogramov - 63 so jih prihranili že pri karoserijski osnovi - v vsega treh centimetrih dolžinskega prirastka in dveh centimetrih daljši medosni razdalji ponudili prostornejšo kabino ter za 74 litrov večji prtljažnik, ki v osnovni prostornini ponudi do 504 litre prostora. Nova platforma, ki omogoča tudi elektrifikacijo pogona, naj bi bila kar za 41 odstotkov bolj toga in posledično naj bi se avto v sodelovanju z novim podvozjem oziroma novim obesami peljal občutno bolj natančno. Inženirji trdijo, da je novi qashqai strukturno tako močan kot avtomobili višjega razreda.
Tokrat smo med dolenjskimi griči preverili prav obljube o odličnih voznih lastnostih.
Za volanom imaš občutek sedenja v večjem in dražjem avtomobilu
Po prvih kilometrih za volanom smo najprej zaznali občutno boljšo zvočno zatesnitev kabine, za volanom pa tudi občutno kakovostnejšo izdelavo in izbor materialov. Kabina daje precej prostoren občutek, sedežni položaj je boljši, armaturna plošča s prilagodljivimi 12,3-palčnimi digitalnimi merilniki in novim 9-palčnim zaslonom sistema nissanconnect pa postreže z vsemi sodobnimi komunikacijskimi veščinami ter dobro odzivnostjo. Za volanom ima voznik občutek, da sedi v večjem in dražjem avtomobilu. Pri tem velja izpostaviti, da ima voznik na dosegu rok še vedno na voljo tudi vsa najnujnejša stikala, s katerimi upravlja vse ključne vozniške pripomočke in samodejno klimatsko napravo. Vozniška varnost je nadgrajena ob celoviti pomoči umetne inteligence, ki vozniku pomaga na odprti cesti, v mestu in na parkirišču. Precej udobno je vstopanje v avto, sploh ker se zadnja bočna vrata odpirajo skoraj pod pravim kotom (85 stopinj). Zadaj se pri prostoru za kolena poznata dodatna dva centimetra, pridobljena med osema.
Med ovinki smo naprej zaznali nekoliko bolj odzivno delovanje brezstopenjskega X-tronic menjalnika, ki pa pri polnem pospeševanju še vedno ni tako odziven in dinamičen, kot bi si želeli. Je pa vsakodnevna vožnja z njim precej udobna. Lega na cesti je dobra, avto suvereno ohranja smer, le volanski mehanizem še vedno pusti nekoliko sterilen občutek.
Ključno novost pri pogonu se še čaka
Prve kilometre smo prevozili z močnejšo 116-kilovatno različico 1,3-litrskega bencinskega motorja, elektrificiranega ob pomoči blage hibridne tehnologije, ki pri pospeševanju v 20-sekundnem intervalu bencinskemu navoru (270 Nm) doda zelo blago pomoč 6 Nm električnega navora. Te pomoči voznik za volanom seveda ne občuti, precej majhen pa je tudi prihranek izpustov zaradi jadranja z izklopljenim motorjem v mestnem prometu, ko sistem start-stop že med zaviranjem pri hitrosti pod 18 km/h ustavi delovanje motorja. V povprečju naj bi s tem blagim hibridom prihranili 4 g CO2 na kilometer. Precej več naj bi zmogel prihraniti novi e-power hibridni pogon, pri katerem bo 1,5-litrski motor s spremenljivim kompresijskim razmerjem služil kot agregat za zagotavljanje električne energije za 140-kilovatni elektromotor, ki bo poganjal kolesa. Kako se obnese qashqai z bencinsko elektrarno, bomo lahko preverili šele naslednje leto, ko bo pogon na voljo pri nas.
Tudi pri Nissanu imajo težavo s pomanjkanjem surovin, predvsem polprevodnikov, kar podaljšuje dobavo naročenih avtomobilov. Pri slovenskem zastopniku zatrjujejo, da bo letos kljub temu na voljo okoli 350 qashqaijev za slovenske kupce. Natančnega datuma prihoda električno-hibridne različice e-power na naše ceste še ni.
Pod črto ...
Drzneje oblikovan, pametnejši, prostornejši in bolj kakovostno izdelan qashqai bo ob svoji tradiciji znova konkurenčen tekmec vsem, ki so nastali za njim. Njegov napredek se pozna tudi pri ceni, saj bo zanj pri nas treba pripraviti najmanj 23.300 evrov. Ima pa že osnovi model v serijski opremi precej celovit varnostni paket, ki vključuje tudi aktivni tempomat in polna LED žarometa.
Novi nissan qashqai
- 442,5 cm dolg križanec
- prostornejša in bolj kakovostno izdelana kabina
- 504-litrski prtljažnik (480 l pri štirikolesnem pogonu)
- celovit nabor varnostnih sistemov
- napredne digitalne storitve
- 1,3-litrski motor: 103 ali 116 kW
- e-power hibridni električni pogon s 140 kW in 330 Nm
- štirikolesni pogon in brezstopenjski X-tronic menjalnik
- že naprodaj: od 23.300 do 33.280 evrov