Test: Honda HR-V 1,5 i-MMD hybrid advance style

Test

Celovitost - tehnološka in energetska


Honda HR-V v svoji tretji generaciji z učinkovitim hibridnim pogonom, nadpovprečno prostorno kabino in kakovostno izdelavo ponuja zelo celovito rešitev mobilnosti za nove čase. Še vedno pa ostaja zanimiva na pogled in suverena med ovinki.  

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Foto: Prostorna in odlično izdelana ter opremljena kabina

Sodoben avto mora združiti in uravnotežiti na videz nezdružljive želje; zmogljivost z učinkovitostjo, dinamične vozne lastnosti z višjim težiščem, višjim sedežnim položajem in večjo maso ter ponuditi kar največ prostora na skopo odmerjeni dolžini. Za piko na i pa še lepoto in praktičnost. Prav zaradi vsega naštetega so oblikovalci in inženirji začeli križati avtomobilske oblike, prilagajati vozne lastnosti in širiti ponudbo energentov za pogon avtomobilov. Nova honda HR-V s svojo celovitostjo brez sence dvoma sodi v vrh razreda kompaktnih cestnih terencev in križancev.

Malce robustna in hkrati elegantna

Pri obliki izstopa z združevanjem robustnosti in elegance. Z nekoliko večjo, 19-centimetrsko oddaljenostjo od tal, poudarjenimi oboki koles in strešnimi nosilci kaže nekaj terenske robustnosti, ki jo z eleganco plemenitijo zelo skladna razmerja karoserijskih površin, elegantna strešna linija, ki v zadnjem delu riše oblikovne poteze karavana in coupeja, skrite kljuke zadnjih bočnih vrat in elegantna maska v barvi karoserije. Piko na i zanimivi sodobni obliki spredaj in zadaj dodata LED svetlobna kanala, ki čez celo širino avta povežeta pametna žarometa oziroma luči zadaj. Avto je videti večji, kot je v resnici. 

V izjemno konkurenčnem razredu kompaktnih cestnih terencev, ki v dolžino ne presegajo 4,5 metra, je še toliko težje združiti najboljše iz vseh svetov, ker inženirsko domišljijo omejujejo predvsem centimetri in evri, ki so jih kupci še pripravljeni odšteti za družinski avto.

Prostorski čudež

Eden glavnih adutov nove honde HR-V je prostorna in odlično izdelana ter opremljena kabina. Navduši predvsem z zelo udobnim sedenjem na zadnji klopi. Z 261 centimetri medosne razdalje in 4-centimetrskim prirastom v dolžino (434 cm) ponuja najbolj prostorno kabino v razredu. V primerjavi z oblikovno in dimenzijsko najbolj neposrednima tekmecema - toyoto C-HR in volkswagnom taigom -, oba prekaša s počutjem potnikov na zadnjih sedežih in tudi s praktičnostjo oziroma uporabnim prostorom. Vrata se odpirajo zelo na široko. Sedanje v avto je izredno udobno, prostora za kolena in glave pa je zadaj toliko, da bodo odrasli potniki ali najstniki brez težav udobno presedeli tudi celodnevna potovanja. Litij-ionski pogonski akumulator (1,08 kWh) hibridnega pogona so zaradi boljše razporeditve mase in izrabe prostora namestili pod voznikov in sovoznikov sedež, pod zadnjo klopjo pa s tem dobili še dodaten prostor za Hondin trik: sedeže zadnje klopi je mogoče v celoti prevrniti ali pa zgolj privzdigniti sedežni del ter tako dobiti dodaten prostor za prevoz visokih ali širokih oziroma dolgih predmetov. Tudi zato je novi HR-V eden najbolj vsestransko uporabnih cestnih terencev na trgu. 

Potniška kabina honde HR-V nima pravega tekmeca. Z “magic seat” sedeži zadnje klopi, ki z dviganjem sedal dopolnjujejo prilagodljivost, obvlada praktične trike enoprostornežev, pri katerih je bilo mogoče odstranjevati sedeže. Honda je to poenostavila z dvižnimi sedali. Ob klasični postavitvi sedežev izstopa s prostorom za kolena in tudi za glave je dovolj prostora. 

Digitalna doslednost z analognimi bližnjicami

Voznikov delovni prostor je ergonomsko in prostorsko veliko bolj prepričljiv kot pri nekoliko manjšem Hondinem kompaktnem enoprostornežu crosstarju. Tudi višjerasli vozniki bodo brez težav naši ustrezen položaj za volanom. Pohvalo si HR-V zasluži še za preglednost kabine in zasnovo armaturne plošče, pri kateri niso skoparili z izbranimi materiali. Notranjost je zelo dobro izdelana, lična in ponuja dovolj mest za odlaganje - vključno s priročno polico za mobilni telefon, ki omogoča tudi brezžično indukcijsko polnjenje. Palec dvignemo tudi za dobro razmerje med digitalno sodobnostjo in naborom analognih stikal za hitro upravljanje klimatske naprave,, izbiro vozniških programov in centralni vklop vseh ključnih vozniških pomagal oziroma aktivnega ščita, ki nadzira dogajanje okoli avtomobila. Zadovoljni smo bili tudi s preglednimi digitalnimi merilniki, ki še ne podpirajo slovenščine. So pa v slovenščino prevedeni izbirniki osrednjega 9-palčnega komunikacijskega zaslona, zato za nikogar ne bo težav z uporabo navigacije, povezovanjem ter uporabo komunikacijskih funkcij. Avto ima v serijski opremi vse najsodobnejše varnostne pomočnike, med katerimi je tudi zelo natančno delujoč sistem nadzora prečnega prometa, ki sliki kamere doda zvočno in grafično opozorilo, s katere strani se približujejo vozilo, kolesar ali pešec.  

Armaturna plošča je po uporabnosti, obliki, kakovosti izdelave in uporabljenih materialih med boljšimi v razredu. 

Učinkovitost pred dinamičnostjo 

Hibridno hondo HR-V poganja zmogljivejša različica električno samooskrbnega hibridnega pogona, ki smo ga že preskusili v crosstarju. V pogonski sestavi sodelujejo 1,5-litrski bencinski štirivaljni motor, generator in 96-kilovatni električni motor. Bencinski motor se neposredno vključi v pogon koles le pri višjih hitrostih, sicer pa poganja generator, ki zagotavlja energijo električnemu motorju. Moč in navor se na kolesa prenašata preko brezstopenjskega e-CVT menjalnika, ki ima tudi dodatno prestavo B za okrepitev rekuperacije pri daljših spustih. Kljub razmeroma živahni odzivnosti pogona se pri pospeševanjih pozna, da je tokrat Honda učinkovitost postavila postavila pred vozniško dinamiko. V teoriji lahko HR-V pri nižjih mestnih hitrostih do 90 odstotkov razdalje prevozi na elektriko, ko bencinski motor deluje v najbolj učinkovitem območju vrtljajev za pogon generatorja. Poraba goriva se v gostem prometu brez večjih težav spusti pod 4,5 litra na 100 prevoženih kilometrov. Na testu smo v povprečju na 100 km porabili le deciliter več (5,5 l) kot WLTP meritev povprečne porabe oziroma dva decilitra manj, kot smo porabili na testu honde HR-V druge generacije z 1,6-litrskim dizelskim motorjem. Ob tem velja poudariti, da smo dobršen del voženj opravili po avtocestah.

Ne moremo trditi, da hibridni pogon na kolesa spravi premalo moči oziroma navora, nima pa značilne Hondine pogonske drznosti. V ospredje pri hibridu pač stopa učinkovitost.  

Med ovinki prava honda

Pogonsko malce zadržana hibridna honda HR-V med ovinki ostaja prava honda. Izkaže se z dobro lego na cesti in majhnim nagibanjem karoserije. Vzmetenje je zelo učinkovito, podvozje uravnoteženo in volan je bolj radodaren z informacijami izpod koles kot pri prejšnji generaciji. Tudi na slabših podlagah avto ostaja dobro vodljiv in predvidljiv. Prenos moči je kljub le prednjemu pogonu dober. Od terenskih pomagal ima voznik na voljo le sistem za nadzor hitrosti pri spuščanju po strmini. Preskusili smo ga na strmem, razritem kolovozu, kjer je brez težav nadziral dogajanje pod kolesi. 

Pri najvišji ravni opreme advance style zlasti pri pogledu z boka izstopata črna streha in rdeča obroba pragov, spredaj pa tribarvni ornament na rešetkah motorne maske. Avto je videti večji, kot je v resnici. 

Pod črto …

Pri celovitosti oziroma odlični uravnoteženosti različnih avtomobilskih lastnosti hibridne honde HR-V izstopa le nekoliko višja cena, ki pa jo upravičijo bogata serijska oprema z vsemi sodobnimi varnostnimi pomočniki, tehnološka doslednost, zelo kakovostna izdelava in nadpovprečno prostorna potniška kabina.  

Všeč nam je +

prostorna kabina, uporabnost in prilagodljivost, varčen hibridni pogon, varnostna oprema, kakovostna izdelava

Ni nam všeč -

glasnost motorja pri obremenitvi, ne omogoča vleke prikolice

Kompaktni cestni terenci nemalokrat za seboj vlečejo tudi lažje prikolice. Pri Hondi za svoja kompaktna hibridna križanca jazz in crosstar ter cestnega terenca HR-V niso predvideli vleke prikolice. Je pa na vlečno kljuko mogoče namestiti prtljažnik za kolesa.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, prostornina 1498 cm3, največja moč: 79 kW (107 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 131 Nm pri 4500 vrt./min, električni motor: 96 kW (131 KM), največji navor 253 Nm, generator: 70 kW. Brezstopenjski elektronski samodejni menjalnik. Pogon na prednji kolesi.
Mere in masa: dolžina: 434  cm, širina: 179 cm, višina: 158,2  cm, medosna razdalja: 261 cm, masa praznega vozila: 1473  kg, dovoljena skupna masa: 1870  kg, prtljažnik: 304 - 1274  l, posoda za gorivo: 40 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 170 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 10,7 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,4 l/100 km, izpust CO2: 122 g/km, poraba na testu: 5,5  l/100 km.
Cena: AC Mobil: 32.490 EUR

Ključne besede


HondaHibridni avtoTest avtacestni terenechibridni pogonhibridhonda HR-V