Test: Ford focus karavan 1.0 ecoboost hybrid 92 kW mHEV active X

Test

Treking - Z odličnimi voznimi lastnostmi in velikim prtljažnikom ostaja skoraj idealen družinski avto!


Prenovljeni ford focus s prostornim in odlično prilagodljivim karavanskim prtljažnikom je ob prvovrstnih voznih lastnostih in z novim digitalnim vmesnikom še boljši družinski avto kot doslej …

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic
Oglas
Oglas

Po prenovi focus še malce bolj športno gleda na cesto, saj je dobil širšo masko, na sredino katere se je z roba motornega pokrova preselil tudi Fordov ovalni logotip. Z nekoliko robustnejšo zaščito najbolj izpostavljenih karoserijskih delov, tri centimetre višjo oddaljenostjo od tal in vožnji po slabših oziroma bolj razgibanim podlagam prilagojenim podvozjem je namenjen zahtevnim uporabnikom, ki imajo aktiven življenjski slog. Ti bodo še posebej veseli zares odlično dostopnega oziroma prostornega prtljažnika, ki je z zanimivo in predvsem praktično rešitvijo mokrega in suhega dela pridobil še dodatnih 60 litrov prostornine, ki skupaj ponuja razkošnih 635 litrov oziroma samo pet litrov manj od največjega razrednega prtljažnika Škodine octavie. Kadar pa je mokri predal pokrit, je pokrov del ravnega dna celotne površine prtljažnik. Če v korito odložite mokra oblačila, dežnike ali umazane pohodniške čevlje, pokrov z navpičnim preklopom lahko uporabite kot pregrado za ločevanje od suhega dela prtljažnika. 

V zatemnjenem delu 16 palcev velikega osrednjega zaslona novega multimedijskega vmesnika se nahaja orodna vrstica za vklop vseh ključnih funkcij prezračevanja, nadzora temperature, gretja stekel in sedežev.  Voznikovo delovno okolje je zelo dobro. Odlične delujejo pa tudi brezžične povezave s pametnimi telefoni. Ta trenutek je sync4 zagotovo eden najboljših komunikacijskih vmesnikov, ki poleg zelo stabilno delujoče programske opreme med drugim omogoča tudi posodobitve ne daljavo. 

Pol tone nosilnosti, solidna vlečna moč in uporabna pamet

Potniška kabina je ena najbolj prostornih v razredu in tako kot prtljažnik povsem primerljiva z razredno prvakinjo octavio ali za razred večjim mondeom. Poleg obilice prostora so focusu za aktivno družinsko mobilnost namenili še dobre pol tone nosilnosti (554 kg) in močnejšo vlečno kljuko, ki dovoljuje nadpovprečnih 90 kilogramov vertikalne obremenitve za namestitev močnejšega prtljažnika za prevoz težjih električnih koles. Vleki do 1,5 tone težke prikolice se “terenski” focus prilagaja še z delovanjem varnostnih sistemov: v procesorsko zmogljivejši, odlično odziven multimedijski vmesnik sync 4 je namreč mogoče še pred priklopom prikolice vnesti njeno dolžino in širino. Avto nato s samodejno izravnavo mer prilagodi tudi delovanje sistema za nadzor mrtvih kotov, ki voznika opozori, če ima v mrtvem kotu prikolice drugo vozilo. Spisek učinkovito delujoče varnostne opreme je precej izdaten, na njem pa je tudi opozorilnik, ki voznika opozori pred zavijanjem v napačno smer vožnje pri vključevanju na avtocesto. 

Focus ohranja vzorne vozne lastnosti, četudi se pod kolesi malce zaplete. To je eden najbolj natančno vodljivih in vozniško zabavnih družinskih avtomobilov. Z odlično lego na cesti sodi v sam vrh svojega razreda.


Najbolj veseli dejstvo, da takega focusa pri Fordu niso le “okrasili” s plastičnimi treking dodatki, ampak so mu namenili tudi tehnološke rešitve, s katerimi se tudi na slabših podlagah pelje podobno suvereno kot na asfaltu. Na novem velikem zaslonu uporabniško zelo prijaznega in programsko stabilnega vmesnika sync4 še vedno ni slovenskih menijev. Zahtevnejšim voznim razmeram je poleg voznega programa trail za vožnjo po blatu prilagojen še 7-stopenjski powershift menjalnik z dvema sklopkama. Ta s prilagojenim delovanjem menjalnika skrajša prestavna razmerja v položaju L, ki je namenjen terenski vožnji. 
Ob odlično uravnoteženemu podvozju svoj pečat doda še dobro poznan in iskriv litrski turbo trivaljnik, ki mu nekaj dodatnega potiska oziroma navora doda kombinirana električna naprava (11,5 kW zaganjalnik in generator) 48-voltnega blagega hibridnega pogona. Ob polni pomoči električnega dela na prednji kolesi pride največ 210 Nm navora. Ob dobrih zmogljivostih smo zabeležili zmerno porabo goriva: 6,5 l na 100 km.

Pri doplačilih vsekakor priporočamo dodatnih 990 evro za matrična LED žarometa. 
Oglas
Oglas

Pod črto …

Digitalno izdatno prenovljeni focus z velikim karavanskim družinskim nahrbtnikom in treking vozniškimi lastnostmi ostaja skoraj idealen družinski avto. Bil bi idealen, če bi tako opremljen - kot nekoč - stal pet tisočakov manj. 

Všeč nam je +

vozne lastnosti, odzivnost motorja, prostoren in prilagodljiv prtljažnik, učinkovitost asistenčnih sistemov, odziven digitalni vmesnik sync4

Ni nam všeč -

visoka cena, ni slovenskih menijev 

Na sredinski konzoli je stikalo voznih programov, med katerimi sta poleg športnega, običajnega in ekonomičnega tudi program za vožnjo v dežju ter trail program za vožnjo po blatu oziroma drugih drsečih podlagah, kjer avto potrebuje navor in inercijo. V trail programu se zato samodejno izklopi sistem za nadzor stabilnosti in zdrsa.

Tehnični podatki 

Ford focus karavan 1.0 ecoboost hybrid 92 kW mHEV active X

Motor in prenos moči: bencinski, trivaljni, turbo, prostornina: 999  cm3, največja moč: 92  kW (125  KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 200 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, avtomatiziran 7-stopenjski menjalnik z dvema sklopkama.
Mere in masa: dolžina: 469,3  cm, širina: 184,4 cm, višina: 154,9  cm, medosna razdalja: 270  cm, masa praznega vozila: 1451  kg, dovoljena skupna masa: 1940 kg, prtljažnik: 575 - 1653  l, posoda za gorivo: 52 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 195  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 10,2  s, normna poraba goriva kombinirano: 5,8 l/100 km, izpust CO2: 131 g/km, poraba na testu: 6,5  l/100 km.
Cena: Summit motors Ljubljana: 30.280  EUR
Odlično dostopen in zelo prostoren 635-litrski prtljažnik ima v dnu priročno gumirano korito, ki ga od ostalega dela vertikalno razmeji pokrov. Če v korito odložite mokra oblačila, dežnike ali umazane pohodniške čevlje, pokrov z navpičnim preklopom lahko uporabite kot pregrado za ločevanje od suhega dela prtljažnika.