Prenovljeni ford focus s prostornim in odlično prilagodljivim karavanskim prtljažnikom je ob prvovrstnih voznih lastnostih in z novim digitalnim vmesnikom še boljši družinski avto kot doslej …
oblika in prostornost | 5/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Po prenovi focus še malce bolj športno gleda na cesto, saj je dobil širšo masko, na sredino katere se je z roba motornega pokrova preselil tudi Fordov ovalni logotip. Z nekoliko robustnejšo zaščito najbolj izpostavljenih karoserijskih delov, tri centimetre višjo oddaljenostjo od tal in vožnji po slabših oziroma bolj razgibanim podlagam prilagojenim podvozjem je namenjen zahtevnim uporabnikom, ki imajo aktiven življenjski slog. Ti bodo še posebej veseli zares odlično dostopnega oziroma prostornega prtljažnika, ki je z zanimivo in predvsem praktično rešitvijo mokrega in suhega dela pridobil še dodatnih 60 litrov prostornine, ki skupaj ponuja razkošnih 635 litrov oziroma samo pet litrov manj od največjega razrednega prtljažnika Škodine octavie. Kadar pa je mokri predal pokrit, je pokrov del ravnega dna celotne površine prtljažnik. Če v korito odložite mokra oblačila, dežnike ali umazane pohodniške čevlje, pokrov z navpičnim preklopom lahko uporabite kot pregrado za ločevanje od suhega dela prtljažnika.
Pol tone nosilnosti, solidna vlečna moč in uporabna pamet
Potniška kabina je ena najbolj prostornih v razredu in tako kot prtljažnik povsem primerljiva z razredno prvakinjo octavio ali za razred večjim mondeom. Poleg obilice prostora so focusu za aktivno družinsko mobilnost namenili še dobre pol tone nosilnosti (554 kg) in močnejšo vlečno kljuko, ki dovoljuje nadpovprečnih 90 kilogramov vertikalne obremenitve za namestitev močnejšega prtljažnika za prevoz težjih električnih koles. Vleki do 1,5 tone težke prikolice se “terenski” focus prilagaja še z delovanjem varnostnih sistemov: v procesorsko zmogljivejši, odlično odziven multimedijski vmesnik sync 4 je namreč mogoče še pred priklopom prikolice vnesti njeno dolžino in širino. Avto nato s samodejno izravnavo mer prilagodi tudi delovanje sistema za nadzor mrtvih kotov, ki voznika opozori, če ima v mrtvem kotu prikolice drugo vozilo. Spisek učinkovito delujoče varnostne opreme je precej izdaten, na njem pa je tudi opozorilnik, ki voznika opozori pred zavijanjem v napačno smer vožnje pri vključevanju na avtocesto.
Najbolj veseli dejstvo, da takega focusa pri Fordu niso le “okrasili” s plastičnimi treking dodatki, ampak so mu namenili tudi tehnološke rešitve, s katerimi se tudi na slabših podlagah pelje podobno suvereno kot na asfaltu. Na novem velikem zaslonu uporabniško zelo prijaznega in programsko stabilnega vmesnika sync4 še vedno ni slovenskih menijev. Zahtevnejšim voznim razmeram je poleg voznega programa trail za vožnjo po blatu prilagojen še 7-stopenjski powershift menjalnik z dvema sklopkama. Ta s prilagojenim delovanjem menjalnika skrajša prestavna razmerja v položaju L, ki je namenjen terenski vožnji.
Ob odlično uravnoteženemu podvozju svoj pečat doda še dobro poznan in iskriv litrski turbo trivaljnik, ki mu nekaj dodatnega potiska oziroma navora doda kombinirana električna naprava (11,5 kW zaganjalnik in generator) 48-voltnega blagega hibridnega pogona. Ob polni pomoči električnega dela na prednji kolesi pride največ 210 Nm navora. Ob dobrih zmogljivostih smo zabeležili zmerno porabo goriva: 6,5 l na 100 km.
Pod črto …
Digitalno izdatno prenovljeni focus z velikim karavanskim družinskim nahrbtnikom in treking vozniškimi lastnostmi ostaja skoraj idealen družinski avto. Bil bi idealen, če bi tako opremljen - kot nekoč - stal pet tisočakov manj.
Všeč nam je +
vozne lastnosti, odzivnost motorja, prostoren in prilagodljiv prtljažnik, učinkovitost asistenčnih sistemov, odziven digitalni vmesnik sync4
Ni nam všeč -
visoka cena, ni slovenskih menijev
Tehnični podatki
Ford focus karavan 1.0 ecoboost hybrid 92 kW mHEV active X
Motor in prenos moči: | bencinski, trivaljni, turbo, prostornina: 999 cm3, največja moč: 92 kW (125 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 200 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, avtomatiziran 7-stopenjski menjalnik z dvema sklopkama. |
Mere in masa: | dolžina: 469,3 cm, širina: 184,4 cm, višina: 154,9 cm, medosna razdalja: 270 cm, masa praznega vozila: 1451 kg, dovoljena skupna masa: 1940 kg, prtljažnik: 575 - 1653 l, posoda za gorivo: 52 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 195 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,2 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,8 l/100 km, izpust CO2: 131 g/km, poraba na testu: 6,5 l/100 km. |
Cena: | Summit motors Ljubljana: 30.280 EUR |