Čeprav je odeta v atraktivno modro barvo in na bokih nosi plemenito športno oznako Monte Carlo, ta fabia ni prava športnica, pač pa bolj ljubiteljska športnica. A vožnja v njej je zelo prijetna, saj zna iskrivo in v hitrem ritmu slediti ovinkom.
oblika in prostornost | 5/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 5/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Številne avtomobilske znamke kupce nagovarjajo tudi s tradicijo svojih športnih dosežkov, ki jih bolj ali manj častijo tudi v serijskih modelih. Škoda ima seveda zelo bogato motošportno tradicijo, katere največji uspehi so tesno povezani prav z znamenitim rallyjem Monte Carlo. Poleg tega pa tradicijo uspešno nadaljujejo z vrhunsko rally specialko fabio RS rally2, ki je narejena na karoserijski osnovi aktualne generacije škode fabie. Ko enkrat na ledu s severa, s svetovnim prvakom za volanom okusiš moč in filigransko uravnoteženost prave dirkaške fabie, je v serijski različici težko poiskati in na ovinkasti cesti še težje začutiti to, kar naj bi obljubljala oznaka Monte Carlo. Seveda sta to povsem neprimerljiva avtomobila, ampak kljub vsemu nas je za volanom testne fabie vseeno mučila nostalgija po oznaki RS, ki jo je fabia ob zmogljivem motorju in podvozju ponosno nosila dve generaciji fabie nazaj. Vsi aerodinamični dodatki, vključno z difuzorjem zadaj, športnimi sedeži in imitacijo vzorcev ogljikovih vlaken v notranjosti, bi dobili veliko večjo veljavo, če bi bil pod motornim pokrovom koncernski dvolitrski bencinski TSI motor, ki se vrti tudi v polu GTI, golfu GTI, pa škodi kodiaqu RS in v cuprah.
Več moči?
Vgrajenemu motorju, že dobro preizkušenemu litrskemu prisilno-polnjenemu bencinskemu trivaljniku, sicer nimamo kaj očitati; je prožen in hkrati varčen, pa še z rezkim zvokom se požene tja proti meji 5000 vrtljajev, pri kateri razvije največjo moč 81 kilovatov. Nenazadnje je po moči celo poravnan z golfom GTI prve generacije. Fabio tudi požene preko dvestotice, a hkrati zato ne zahteva preveč energije. Na testu smo v povprečju porabili 5,9 litra goriva na 100-kilometrski razdalji, celo dva decilitra manj kot v našem prvem testu fabie, ki je bila enako motorizirana, a opremljena s 7-stopenjskim DSG menjalnikom. Iz seznama dodatne opreme priporočamo uporabno večjo 50-litrsko posodo za gorivo. Potem boste ob iskrivem motorju dobili dizelski doseg. Zlasti varčnejši vozniki bodo med postanki na črpalkah za gorivo brez težav prevozili več kot 850 kilometrov. Ob vsem zapisanem je na mestu tudi vprašanje, ali športna oznaka monte carlo sploh potrebuje zmogljivejši motor. Za vse tiste, ki jih vozniško nasiti že atraktivna podoba avtomobila, bo ta motor čisto prava izbira. Vsem tistim voznikom, ki pa bi radi med ovinki res radi uživali v odlično uravnoteženem podvozju, suvereni oziroma zelo zanesljivi legi na cesti in dovolj neposrednemu ter natančnemu volanu, pa svetujemo dobrih 2600 evrov doplačila za 1,5-litrski TSI motor s 110 kilovati moči. Za ta denar pa v paketu dobite tudi DSG menjalnik z dvema sklopkama. S tem motorjem bo videz avta poravnan s pričakovanji glede zmogljivosti in voznih lastnosti.
Precej avtomobila za razmeroma dosegljiv denar
Že na prvem testu smo zapisali, da je fabia precej zrasla in kot taka med majhnimi avtomobili ponuja največ prostora - predvsem v prtljažniku. Ta je z osnovnim 380 litri tako velik kot v kombilimuzinski različici golfa 8. generacije. Pohvalo si ta avto nedvomno zasluži tudi za dober položaj za volanom, ergonomske in praktične rešitve ter slovenske izbirnike. Športna sedeža z integriranima naslonoma za glavo dobro podpreta telo v dinamično odpeljanih ovinkih, na daljših vožnjah pa v njunem objemu ne boste imeli težav z bolečinami v hrbtu. Je pa sedežni položaj nižji. Dobra je tudi preglednost, le malce manj motornega hrupa bi si želeli v kabini.
Fabia je brez težav lahko tudi edini družinski avto. Upoštevajoč doplačila, ki v avto prinesejo še aktivni radarski tempomat, enostavno prilagodljive digitalne merilnike, ogrevani šobi za pranje žarometov in ogrevana prednja sedeža, je za takšno fabio treba pripraviti dobrih 21 evrskih tisočakov. Glede na dejstvo, da je pri opremi izenačena z najbogatejšo opremk style, kar med drugim prinaša še odlična LED žarometa, je takšna fabia glede na trenutne cene pravzaprav zelo dober nakup, saj za svojo ceno ponudi veliko šarma, tehnologije in udobja ter zelo dobre vozne lastnosti.
Pod črto …
Škoda fabia monte carlo je avto po meri dinamičnih voznikov, ki sicer nima dirkaških zmogljivosti, a kljub temu postreže z dobrimi voznimi lastnosti in iskrivim značajem. Pohvalo si zasluži za dobro razmerje med ceno, opremo in zmogljivostmi. Je prijeten in dovolj velik družinski avto.
Všeč nam je +
športni videz, poraba goriva in doseg, velik prtljažnik, prožen motor, vozne lastnosti, bogata varnostna oprema
Ni nam všeč -
hrup v kabini, brez mehanske zapore diferenciala
Tehnični podatki
Škoda fabia 1,0 TSI monte carlo
Motor in prenos moči: | bencinski, trivaljni, turbo, prostornina 999 cm3, največja moč: 81 kW (110 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 200 Nm pri 2000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, šeststopenjski ročni menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 417,9 cm, širina: 178 cm, višina: 146,4 cm, medosna razdalja: 255,1 cm, masa praznega vozila: 1223 kg, dovoljena skupna masa: 16627 kg, prtljažnik: 380 - 1190 l, posoda za gorivo: 50 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 205 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,7 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,2 l/100 km, izpust CO2: 117 g/km, poraba na testu: 5,9 l/100 km. |
Cena: | Porsche Slovenija: 19.889 EUR |