Test: Cupra leon 2.0 TSI DSG high

Test

Dvojno življenje - avto, ki je zmožen vzporedno peljati dvojno življenje vrhunskega športnika in družinskega avtomobila


Cuprin najzmogljivejši leon živi oziroma vozi dvojno življenje. Zahtevnim voznikom ponuja odličen kompromis med vrhunskimi zmogljivostmi in udobnimi kilometri vsakdanje mobilnosti. 

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic
Oglas
Oglas

Na prvi pogled v “deviško” belo kovinsko barvo odet leon ni videti posebno razburljiv. Da v resnici ni “avtomobilski ministrant,” ampak resen športni avto, je jasno takoj, ko se pripelješ ali stopiš za njega. Tam sta dva para izpušnih cevi, iz katerih zna rezko pokati, in še velik difuzor, ki pri višjih hitrostih s črpanjem zračnega toka izpod avta ustvarja podtlak, s katerim avto “prilepi” na cesto. 
Tudi z videzom kabine ne daje občutka, da zmore iz mesta do hitrosti 100 km/h pospešiti prej kot v šestih sekundah in na dovolj dolgi ravnini dirkališča drveti s hitrostjo 250 km/h. Se pa dirkaški občutek v hipu okrepi, ko sedeš za volan. Sedi se nizko, a zelo dobro; sedež zelo dobro objame telo in voznik si brez težav nastavi idealen položaj. Med doplačili vsekakor priporočamo 695 evrov vreden Cuprin superšportni volan, ki odlično sede v dlani. Na volanu sta na dosegu obeh palcev dve pomembni stikali: tisto za zagon motorja in Cuprino “stikalo poguma”, ki družinsko kombilimuzino z odzivnostjo motorja, menjalnika in podvozja spremeni v resen športni avto.

V prvem odpeljanem ovinku avto pokaže vso svojo ostrino, natančnost in vrhunsko vodljivost.

 V prvem ovinku pokaže svojo bit

V prvem odpeljanem ovinku avto pokaže vso svojo ostrino, natančnost in vrhunsko vodljivost. Tudi če ga izzoveš sredi ovinka, mu razbremeniš zadnji kolesi in ga želiš vreči iz ravnotežja, se ne odzove dramatično. Če res pretiravaš, te še preden res prestopiš kritično mejo fizike, opozori s povsem obvladljivim zdrsom. Volan je komunikativen in voznik v vsakem trenutku ve, kaj se dogaja pod kolesi. Kljub temu, da vseh 400 Nm navora pride le na prednji kolesni par, leon nima težav s hkratnim ohranjanjem oprijema in smeri. Pri tem mu odlično pomaga diferencialna zapora, ki poskrbi, da sredi ovinka moč skozi notranje kolo ne uhaja v prazno. Ob vsej ostrini in čvrstosti zna vzmetenje s klikom na volanu prilagoditi mirni vožnji na nedeljskem izletu. Leon takrat zelo učinkovito gladi neravnine in prestrega udarce z načetega asfalta. 

Urejeno in digitalno sodobno voznikovo okolje.

Turbo veteran v odlični formi

Dvolitrski turbo motor je stari znanec koncernskih “ljudskih” športnikov. Je odziven, prožen in tudi energetsko uglajen. Njegovih tristo “konjičev” se bo v običajnem vozniškem tempu na odprti cesti zadovoljivo tudi s sedmimi litri goriva na 100 kilometrov, testno povprečje pa je bilo 9,2 litra na 100 kilometrov, kar je štiri decilitre manj od nekoliko večjega in štirikolesno gnanega križanca formentorja z enakim motorjem. Pri pogonskem sklopu je najšibkejši člen DSG menjalnik, ki se na trenutke tudi v športnem načinu pretikanja malce obotavlja. 

Leon za skoraj 41 tisočakov ponuja precej varnostne opreme, vse sodobne digitalno-podatkovne komunikacijske veščine, dovolj prostora in predvsem enega najboljših kompromisov med športnim ter družinskim avtomobilom. Glede na cene nekaterih elektrificiranih tekmecev je cenovno pravzaprav zmeren - glede na to, da je zmožen vzporedno peljati dvojno življenje vrhunskega športnika in družinskega avtomobila.

Zaradi odličnega podvozja, zavor in varnostnih sistemov je njem tudi dinamična vožnja zelo sproščena oziroma varna. 
Oglas
Oglas

Pod črto …

Časi temu leonu sicer niso naklonjeni, saj ga trenutno zaradi omejene dobave niti ni mogoče kupiti. Se pa splača počakati in zgrabiti priložnost za nakup, ko bo spet na voljo. Je eden boljših avtov za ta denar.

Všeč nam je +

všečna podoba, odlične vozne lastnosti, prožen in močan motor, zmogljivosti, dvojni značaj

Ni nam všeč -

delovanje DSG menjalnika

Na svoj športni značaj v temi diskretno, a hkrati opazno opozori še s svetlobno projekcijo atraktivnega Cuprinega logotipa na asfalt pred voznikovimi in sovoznikovimi vrati.

Tehnične podatki

Cupra leon 2.0 TSI DSG high

Motor in prenos moči: bencinski, turbo, štirivaljni, prostornina: 1984  cm3, največja moč: 221  kW (300  KM) pri 5300 vrt./min, največji navor: 400 Nm pri 2000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 7-stopenjski avtomatiziran menjalnik DSG.
Mere in masa:  dolžina: 439,8  cm, širina: 179,9 cm, višina: 144,2  cm, medosna razdalja: 267,9  cm, masa praznega vozila: 1490  kg, dovoljena skupna masa: 1970  kg, prtljažnik: 380 - 1301 l, posoda za gorivo: 50 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 250 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 5,7 s, normna poraba goriva kombinirano: 7,6 l/100  km, izpust CO2: 172  g/km, poraba na testu: 9,2  l/100 km.
Cena: Porsche Slovenija: 40.988  EUR

 

Ključne besede


Test avtaCuprašportni avtoCupra leon