Najmanjši BMW serije X hitro zleze pod kožo. Je ravno prav velik, ravno prav zmogljiv in nadpovprečno varčen, vozniško pa odličen. Glede na vse njegove lastnosti bi ga brez težav označili za idealen družinski avto, a nam tega ne dopušča njegova cena.
oblika in prostornost | 5/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 5/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 3/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Če se vrnemo k trditvi iz uvoda, oziroma k testnemu avtu z M športnim podvozjem, štirikolesnim pogonom in karoserijo v čudoviti Portimao modri barvi, je hitro jasno, zakaj je prav cena, ki skupaj z vsemi doplačili s seznama dodatne opreme doseže dobrih 68 tisočakov, tisti dejavnik, ki najbolj očitno poslabša “klinično sliko” prepričljivih družinskih lastnosti tega odličnega avtomobila.
Interpretacija številk …
Osnovna cena testnega modela se sicer začne pri 48 tisočakih in je glede na zmogljivosti, serijsko varnostno opremo, kakovost izdelave, digitalizacijo in vozne lastnosti še vedno konkurenčna, če je jo primerjamo z najbolj opremljenimi različicami podobno velikih cestnih terencev in križancev bolj “ljudskih” znamk. Toyota corolla cross, ki smo jo imeli pri Motoreviji na testu, je stala 47 tisočakov Renaultov najzmogljivejši hibridni austral z opremo iconic esprit alpine, ki je le pol centimetra daljši od X1, pa tudi skoraj 48 tisočakov. V njunih končnih številkah pa so bila všteta še nekatera doplačila s seznama dodatne opreme. Res je tudi, da sta ob tekmeca za ta denar ponujala tudi polna hibridna pogona, ki sta po številkah o sistemski moči primerljiva z vrhunskim dvolitrskim blago elektrificiranim dizelskim motorjem v BMW X1, a med ovinki, sploh pa na avtocesti, je bilo hitro jasno, da je interpretacija teh številk v praksi precej drugačna. Sploh pri pospeševanju in doseganju najvišje hitrosti. Tako motoriziran BMW X1 je zlasti ob višjem potovalnem tempu precej bolj učinkovit in odziven od obeh hibridnih tekmecev. Poleg tega se opazi kakovost pri izbiri in vgradnji materialov ter nenazadnje pri ugledu znamke, kot je BMW. To je avto za zahtevne kupce, celo vozniške sladokusce. BMW se je vedno znal peljati in v tej postavki je še kako blestel testni X1.
Je pa treba za polno izkušnjo vsega lepega, udobnega, tehnološko prepričljivega in vozniško drznega v tem avtomobilu s seznama dodatne opreme zapraviti še dodatnih 19 tisočakov. A X1 je kljub temu ob seriji 2 active tourer, s katero si deli še novo karoserijsko arhitekturo FAAR, prodajno najuspešnejši BMW pri nas.
Občutno več vsega
Že na prvi pogled je jasno, da je X1 zrasel v vse smeri in zato ga je ob markantni maski marsikdo celo zamenjal za razred večjega brata X3. Novi X1 je s prostornim 500-litrskim prtljažnikom in skoraj 2,7-metrsko medosno razdaljo bližje razredu srednjevelikih kot kompaktnih športnih terencev. Dolg je točno 4,5 metra, kar pomeni dobrih pet centimetrov več kot prej, prirast medosne razdalje in višine ter širine pa se najbolj pozna v kabini. Zadaj se po novem tudi 180 cm visoki potniki ne bodo pritoževali nad utesnjenostjo.
Družinsko prilagodljivost povečuje še vzdolžno pomična zadnja klop, deljiva z razmerju 40:20:40. Ob tem velja omeniti, da avto ob 4255 evrov vrednem športnem M paketu poleg atraktivnosti in odličnih voznih lastnostih zelo dobro skriva relativno visoko, 20-centimetrsko oddaljenost od tal, ki dopušča nekaj več svobode tudi pri raziskovanju stranpoti ali gozdnih cest na poti v hribe. Poleg tega skupaj z višjim sedežnim položajem omogoča veliko udobja pri izstopanju in vstopanju. To je eden redkih cestnih terencev, ki mu bodo prikimali tudi najzahtevnejši vozniki, vajeni sedeti bližje k tlom in ob tem priznali, da je vstop v avto res udoben. Upamo si trditi, da z obliko, prostornostjo in udobjem prekaša karavana serije 3. Z odličnim dizlom in štirikolesnim pogonom tudi z dve toni težko prikolico nima težav, pa tudi treh električnih koles ne bo težava peljati na vlečni kljuki, saj vertikalna obremenitev dopušča 80 kg.
Draga, a prepričljiva avtomobilska pamet
Prvomajski izlet v čisto pravi safari park pri Veroni je razkril odlično preglednost iz avtomobila, ob žirafah pa smo našli tudi smisel velike panoramske strehe. Predvsem pa smo dobili potrditev, da je novi X1 za štiričlansko družino in vso prtljago povesem dovolj prostoren avto. Odličen je tudi voznikov sedežni položaj, avto ima številna uporabna odlagalna mesta, kar smo pohvalili že na testu enoprostorneža serije 2, ki ima podobno zasnovano armaturno ploščo.
Pri tem velja omeniti tudi sodobno povezljivost in digitalne storitve. Ker se na družinskih izletih veliko fotografira, so se med avtocestnimi etapami lahko polnili trije telefoni in še niso bili zasedeni vsi vtikači. Pohvalimo izredno natančno in podatkovno ažurno navigacijo, ki v živo opozarja tudi na vse prometne dogodke na poti ter predvsem nedvoumno prikazuje smer v najbolj kompleksnih križiščih - celo ob pomoči kamere in projekcijskega zaslona. Digitalno-komunikacijska platforma umetne inteligence, ki vključuje še odlično delujoč sistem samodejnega parkiranja, aktivnega nadzora varnostne razdalje, smeri vožnje, nevarnosti z boka ali prečnega prometa zadaj, je žal del doplačilnega paketa opreme professional, za katerega je treba doplačati 4840 evrov.
Ima pa ta vsa napredna digitalizacija poleg cene tudi minus: od uporabnika zahteva čas in pozornost. Fizična stikala so izginila tudi iz BMW-jevega digitalnega okolja.
Med ovinki pravi BMW
Med doplačili smo že omenili M sport paket, za katerega je treba odšteti 4255 evrov. Poleg stilskih dodatkov zunaj in znotraj je ključna dodana vrednost tega doplačila prilagodljivo športno podvozje. To je vrhunsko uravnoteženo in v kombinaciji z xDrive pogonom je X1 brez dvoma vozniško eden najboljših cestnih terencev na cesti. Vzmetenje je ravno prav čvrsto, a nikakor ne neudobno. Nagibanja med dinamičnimi menjavami smeri je zelo malo in voznik lahko res samozavestno uživa med ovinki. Stara ljudska modrost govori, da če je nekaj videti dobro, potem je verjetno res dobro: X1 je pravi BMW po videzu, zmogljivostih in obvladovanju fizike pod kolesi. Pa volan! Ravno prav velik in debel obroč odlično sede v roke in ponudi zelo neposreden prenos informacij od asfalta preko koles v dlani.
Veliko moči in učinkovitosti
V novi dobi se včasih zdi, da je dizelska tehnologija kar čez noč postala neučinkovita oziroma celo prezirana. Kakšna škoda je, da določevalci nočejo več videti prednosti posameznih tehnologij. Kako lepo, udobno, spokojno in svobodno je bilo potovati na valovih navora odličnega elektrificiranega (48 V blagi hibrid) dvolitrskega dizelskega štirivaljnika s 145 kW. Motor se odziva izjemno uglajeno, a hkrati veliko bolj odločno od večine hibridnih pogonov. Večino testnih kilometrov smo tokrat prevozili na dolgih razdaljah, na avtocesti in podeželskih ovinkih. Motor vozniku ponuja več kot dovolj moči in navora. Najlepše pri vsem skupaj pa je, da se dizelski ultramaratonec ob vseh svojih suverenih zmogljivosti, ki jih pokaže s 400 Nm navora pri vsega 1500 vrtljajih, na koncu proslavi s povprečno porabo 5,2 litra goriva na 100 kilometrov. Doseg? 865 kilometrov v enem zamahu. Čas polnjenja? 5 minut.
Pod črto …
Dinamično oblikovan, prostoren in pogonsko odličen BMW X1 je eden najboljših srednjevelikih cestnih terencev. Kdor si ga lahko privošči, se bo vozil nasmejan in brez skrbi. Je pravi družinski ultramaratonec za dolge vožnje v visokem tempu.
Všeč nam je +
zmogljiv in učinkovit motor, uporaben prtljažnik, štirikolesni pogon, vozne lastnosti, kakovost izdelave, varnostni sistemi in digitalizacija
Ni nam všeč -
draga dodatna oprema, razmeroma visoka cena
Tehnični podatki
BMW X1 xdrive 23d
Motor in prenos moči: | dizelski, turbo, štirivaljni, prostornina: 1995 cm3, največja moč: 145 kW (197 KM) pri 4000 vrt./min, največji navor: 400 Nm pri 1500 vrt./min. Blagi hibridni sistem, sinhroni električni motor, največja moč in navor: 14 kW in 55 Nm. Največja sistemska moč pogona: 155 kW (211 KM). Štirikolesni pogon, 7-stopenjski avtomatiziran menjalnik z dvojno sklopko. |
Mere in masa: | dolžina: 450 cm, širina: 184,5 cm, višina: 164,2 cm, medosna razdalja: 269,2 cm, masa praznega vozila: 1765 kg, dovoljena skupna masa: 2265 kg, prtljažnik: 500 - 1545 l, posoda za gorivo: 45 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 225 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 7,4 s, normna poraba goriva kombinirano: 5 l/100 km, izpust CO2: 132 g/km, poraba na testu: 5,2 l/100 km. |
Cena: | BMW Slovenija: 48.950 EU |